Mini Cessna van Kyosho "MINIUM"

• Topicstarter Topicstarter Eric R
  • Startdatum Startdatum
ja, maar dan zit je nog met de "achterste" vleugels (edit: het staartstuk bedoelde ik dus). Die zitten op de onderste helft van de romp. Op het nieuwe rompje zitten ze dus niet en op het oude rompje zijn ze dus.......gelijmd

Laatst bewerkt:
Dat klopt, maar de achterste vleugels lijken me makkelijker over te zetten dan de elektronica. En je hoeft dan de hoofdvleugel niet los te snijden.

Willem.

nee, dat is het dus niet (heb ook een folder erbij zitten)
Je moet de vleugeldelen die je gaat vervangen kapot snijden (langs de romp) en dan het laatste stukje vleugel wat gelijmd is, voorzichtig wegsnijden van de romp. Tenminste....dat zegt kyosho.

Als het helemaal niet lukt, dan gebruik ik gewoon de besturing voor een nieuw te bouwen indoor-toestelletje

vanmiddag de printplaatjes met succes verwijdert. Viel enorm mee en alles werkt nog (niet geheel onbelangrijk)
Binnenkort even met wat verschillende lijmsoorten testen om de printplaat weer fatsoenlijk vast te zetten. (houtlijm, styropor snellijm, siliconenkit)

goed, alle lijmsoorten werken dus, maar het beste lijmt toch de sanitair-kit. Ik weet alleen nog niet of het kwaad kan op de printplaat..

Vandaag mijn minium binnen gekregen. Meteen even gevlogen op het voetbal veld, beetje te veel wind. Ook draait de prop stroef, volgens mij zit er zand tussen de tanwieltjes.

licht eraan wat je kapot hebt.
Ik heb hier nog 1 kapotte electronica liggen (1 servo kaduuk, rest werkt wel))

hallo allemaal,

ik heb een vraagje ik zit erover te denken om de minium edge 540 te kopen.
Maar ik vind de kleuren 3 keer nix.
Is dat spul zo over te schilderen of wordt de kist dan weer te zwaar?
alvast bedankt voor het antwoord.

met vriendlijke groet pascal a.k.a scaleflying4life

hallo allemaal,

ik heb een vraagje ik zit erover te denken om de minium edge 540 te kopen.
Maar ik vind de kleuren 3 keer nix.
Is dat spul zo over te schilderen of wordt de kist dan weer te zwaar?

t zijn stickers, die kan je er gewoon aftrekken, en dan los gaan met stiften ofzo! ;)

bracht vandaag mijn minium ingewanden met gebroken microscopisch servo-contactje naar aurora electronica winkel, hopende dat ze een soort oplossing zouden hebben. hebben ze ter plekke gesoldeerd, voor noppes! ook die servotjes maar es schoongemaakt (waren nogal twitchy geworden, oplossing: Cleaning servos on Minium receiver - RC Groups
, en nu doen ze t weer als nieuw! :)

Ik heb zopas een minium piper aangeschaft (4-kanaals met rolroeren). Ik had al een minium cesna en ben hier heel tevreden over, ik laat het vliegertje doen wat ik wil dus kan zeggen dat ik toch wel een beetje kan vliegen.

Echter met de piper lijkt wel een probleem te zijn, hij blijft altijd uit zichzelf een bocht naar links inzetten. Wat ik ook probeer, de trim van de rolroeren helemaal naar rechts (verder dan "9" gaat niet), via de trim het richtingsroer ook enkele tikjes naar rechts. Hij blijft altijd weer quasi onmiddelijk die bocht naar links te nemen en te duiken.

Het was mijn bedoeling om hiermee te leren vliegen met rolroeren, maar zo is het nogal moeilijk hé... Ik heb ook niemand waar ik het aan kan vragen en heb geen zin om een club op te zoeken. Ik hoopte dat er hier nog personen zijn die hetzelfde toestel hadden en mij misschien op weg konden helpen want op deze manier is er echt niet mee te vliegen (als beginneling).

ik heb eindelijk de moed gevonden om alles weer te gaan solderen.
Weet alleen nog steeds hoe ik die electronica weer vast in de romp moet krijgen.
siliconenkit? houtlijm? styroporlijm??

heb het gisteravond met siliconenkit gedaan.

erg leuk om te doen, mini aparatuur met een grote siliconenspuit.

GroteFoto-8JRQAHRA.jpg

Maar de boel zit vast, en gisteravond werkte ook alles nog. Vanavond voor de zekerheid nog maar even kijken, kan ik ook eens vliegen met de minium

Laatst bewerkt:
goed, sanitair-kit werkt dus.

klaar voor de eerste vlucht [yes]

mag ook wel een keer, ding ligt al een half jaar in de schuur te verstoffen :p

CHRISTEN EAGLE II ook mode 1?

Ik heb een Citabria (zie foto elders in dit topic) waarmee ik met veel plezier 2 weken heb gevlogen in Tjechie. Daarna een flybaby erbij gekocht en nu zie ik de Christian Eagle 2 staan en die gaat mee naar Duitsland als het aan mij ligt.
Mijn vraag is of deze ook mode 1 vliegt dus met het gas rechts. Zo wil ik namelijk ook vliegen. Weet iemand dat?

Je hebt gelijk ... het is ook alweer een jaar geleden ... :oops:.
Heb net ff gekeken. Nooit meer op gelet namelijk.
Er zit gewoon een schakelaar op. Zal dan met de Christian Eagle ook wel zo zijn. Thanx

Back