Mini Cessna van Kyosho "MINIUM"

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Eric R, 27 jun 2007.

  1. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Bestellen bij bijv de 2gebroeders.

    Alleen is kyosho hier in NL een stel lastpakken met bestellerij.

    In duitsland en de USA gaat t weer makelijker.
    Probeer nog een amerikaan te overtuigen tot het mij toesturen van onderdelen die hij bij zijn LHS een straat verder zo kan koppen.
     
  2. Frankyman

    Frankyman

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Laren
    Mijne heren,
    Ik heb mijn minium gekocht in lausanne (voor de kenners)
    Bij technic-hobby voor omgerekend 115 euro
     
  3. Frankyman

    Frankyman

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Laren
    Ik heb net de gebroeders gebeld, alles van de minium staat in bestelling dus inclusief een nieuwe prop
    :roll: en ze durven ook niet te zeggen wanneer het binnen moet gaan komen :(
    Dus als iemand nog een optie heeft waar ik hem kan halen

    Gr Frank
     
  4. lub

    lub Guest

    Hier twee webwinkels met prettig geprijsde Kyosho (=Parkzone) Minium onderdelen:
    -Pacific Coast Hobbies
    -Atomic Hobbies and Games
    Lipo'tje kost hier nog geen 7 euro, en de (Amerikaanse) bestickering nog geen 3. Stuk goedkoper dan in Europa.
     
  5. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Kijk, da's mooi, nu nog een minium vinden hier in NL...

    Het ding is (voor zover ik gezocht heb) niet op voorraad, en overal levertijd van min 3 weken :(

    Mooie is dat Q roosendaal zegt: ow, als je hem nu besteld, heb ik hem volgende week
    en Q pijnacker via mail: levertijd is 3 tot 5 weken...

    pff
     
  6. Commander Clumsy

    Commander Clumsy

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    1.503
    Locatie:
    Proud of brushless sprouts
    De mod 'gewoon heel dat landingsgestel eraf' is nog veel leuker :D
    Minder gewicht + minder luchtweerstand = lekker ragbakkie.
     
  7. Julius Monchen

    Julius Monchen

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    986
    Hallo,

    Afgelopen zaterdag ben ik met een paar vrienden van me gaan barbequen op de club(en camperen op de dichtsbijzijnde camping). One of the guys had heel anthousiast zijn x-twin meegenomen. Vloog leuk op de club, maar toen stuurde de jongen hem te hoog en werd rechtstreeks de sloot in geblazen :roll: . Reageerde niet meer en we konden dat kreng ook niet meer uit de sloot vissen. Dus nu wil hij een nieuwe hebben, maar aangezien hij nu ook helemaal weg is van 'echte' modelvliegtuigen wil hij wat beters. Hij wil er ook wel iets meer geld er aan uitgeven maar geen 200 euro ofzo..... Dus een easystar valt af. Nou vraag ik me af of een MINIUM iets voor hem is?! Ik vind het redelijk er uit zien als een beginnersmodel (zelf doe ik niet heel veel aan elektro, maar vlieg behoorlijk grote brandstof kisten :D ), ik kan hem eventueel ook wel een paar vlieglessen geven...... Maar zou je dit aanraden aan iemand die nog nooit een 'echt' modelvliegtuig heeft bestuurt en uberhaubt 0,0 evaringen heeft met modelvliegtuig elektronika/vliegaspecten???

    Alvast bedankt,

    Julius
     
  8. Commander Clumsy

    Commander Clumsy

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    1.503
    Locatie:
    Proud of brushless sprouts
    Zeker een aanrader bij dit budget!

    Ik heb op het forum al van verschillende mensen gehoord die probleemloos van een X-Twin naar een Minium zijn overgestapt.
    Als jij hem daarbij ook nog wat lessen kan geven en jullie beginnen in een weiland met hoog gras is er niks aan de hand.

    Tip: bestel er meteen een tweede LiPo'tje en reservepropjes en eventueel een reservevleugeltje bij :wink:
     
  9. Julius Monchen

    Julius Monchen

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    986
    ahha bedankt. Ik neem er vooral een paar reserve propjes bij want die zullen ze als beginner idd wel stuk maken. De kosten van vleugeltje + lipo zullen ze wel niet leuk vinden dus dat laat ik maar aan hun over. Eerst maar eens hun de wel bekende 'beginnersuitleg' geven met o.a. 'eerst zender aan dan ontvanger' etc. :p
     
  10. Commander Clumsy

    Commander Clumsy

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    1.503
    Locatie:
    Proud of brushless sprouts
    Ik geloof dat mijn tweede lipootje maar iets van een tien Euro kostte, dus dat kan geen probleem zijn.
    Voordeel van 2 lipo's is dat je bijna non-stop kunt vliegen.
     
  11. Julius Monchen

    Julius Monchen

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    986
    Ik zal eens vragen of ze dat er voor over hebben :wink:
     
  12. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Onhandige commandant, waar heb je dat weggehaald en is t nog verkrijgbaar?
     
  13. Julius Monchen

    Julius Monchen

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    986
  14. Frankyman

    Frankyman

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Laren
  15. Commander Clumsy

    Commander Clumsy

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    1.503
    Locatie:
    Proud of brushless sprouts
    Besteld bij Albatros in Muizen bij Mechelen, verzendt ook.
    Toen wou de winkeleigenaar ze niet in voorraad nemen, maar misschien is ie van mening verandert door de populariteit.

    Ik heb net een reservevleugeltje besteld en die is pas leverbaar in oktober, dus ik neem aan de vliegtuigjes ook.




    @Frankyman: de propjes die ik bestelde zaten verpakt met drie.
     
  16. Julius Monchen

    Julius Monchen

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    986
    De koop van de Minium gaat niet door. Ze vinden het te veel geld :? :lol: , ze gaan gewoon weer lekker verder spelen met een nieuwe x twin :wink:
    Vind het eigenlijk wel jammer, was nl. bezig nieuwe clubleden te werven. :D
     
  17. Julius Monchen

    Julius Monchen

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    986
    Misscien een beetje offtoptic maarrre....... Hij is gegaan voor de Ikarus Lama heli, voor 109,- eurotjes. Vliegt geweldig, hij ook meteen blij, de koop van de minium is ook uiteindelijk niet door gegaan omdat kyosho ze niet levert op 1 of andere manier. Ze zijn NERGENS! :?

    Greetz
     
  18. Commander Clumsy

    Commander Clumsy

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    1.503
    Locatie:
    Proud of brushless sprouts
    Ik heb het gedaan!
    Geinspireerd door deze post op RCGroups heb ik er ook maar een clipped wing versie van gemaakt. (Nee nee, nog altijd een hoogdekker :wink:)
    Afgesneden tot tegen het stickertje scheelt dat toch snel 2 x 1cm.

    Hij wordt er een ietsje sneller mee en stijgt beter, maar vooral: het 'dwarrelen' is er veel minder van geworden en hij reageert veel beter op het richtingroer en stuurt veel nauwkeuriger.
    Eigenstabiliteit (lees: zelfcorrigerend vermogen) is een stuk minder maar dat is een voordeel vind ik.

    In combinatie met het verwijderen van het landingsgestel en een centje onder de neus begint het nu al aardig op een ragbakkie te lijken. :D
    Nu nog iets een iets zwaardere motor of betere prop vinden :wink:
     
  19. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    Als enthousiaste verzamelaar van mini-z produkten heb ik dit leuke vliegtuigje toch maar besteld via ebay. Kon na alle verhalen toch niet meer wachten op een nederlandse leverancier daar de levering naar kyosho toe al is bijgesteld na week 40. Zal mijn ervaringen posten na de eerste vlucht (heb nog nooit gevlogen met een vliegtuig).
     
  20. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    En vandaag was hij er dan. Een grote doos met de minium in de groene uitvoering. Op het eerste gezicht een leuk compleet pakket voor ruim honderd euro, op het tweede gezicht denk je bij de gebruikte materialen, wat een nep. Staat nu teveel wind maar kon het even niet laten om in de kamer het gas erop te zetten. Ziet er goed uit en nou maar wachten op weinig wind.
     

Deel Deze Pagina