Mini Cessna van Kyosho "MINIUM"

• Topicstarter Topicstarter Eric R
  • Startdatum Startdatum
M'n Minium moest na een botsing even open om de propeller-as weer op z'n plek te zetten. Zit niet veel in, maar dat was te verwachten:

dsc00296bpd9.jpg

Hier zie je de radertjes wat beter:

dsc00308bdb9.jpg

En een video:

[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey

Een paar weekjes geleden heb ik ook dit vliegtuigje gehaald. Ben er echt blij mee. Hij vliegt goed, en ik kon echt niet geloven dat het zo licht kon zijn. En daarom moest hij open. Dus sticker aan de zijkant professioneel doorgesneden en de inhoud bekeken. Toen ik zag wat erin zat voelde ik me wel een beetje opgelicht voor 109 euro :roll: ook te zien op de foto's die hierboven staan

Maar nu zit het dus te broeien, want er zijn zoveel leuke dingetjes met die lichte besturing te maken. Ik zit al te denken aan mini jets van depron. Of een soort butterfly van koolstof met folie bespannen. Het liefste zou ik iets maken dat in de huiskamer kan vliegen. De besturing weegt 8 gram compleet, die heb ik er ff uitgesloopt en gewogen. En een klein 2mm depron plaatje 5 gram.

Wie heeft er ook plannen voor een nieuw vliegtuig? Of zijn er al mensen die iets nieuws hebben gebouwd? Zijn er bouwplannen voor zulke kleine vliegtuigjes?

@ElroyH:
RC vliegtuigjes voor in de huiskamer bestaan al wel hoor, kijk op www.plantraco.com. Het is ook al in een Butterfly gebouwd, al is dat vast een andere dan die jij bedoelt, namelijk in het ARF rubber aangedreven indoormodelletje van Ikara. En over de prijs ... De Ikara Butterfly moet je kunnen krijgen voor 10-15 euro (de truuk is alleen te vinden waar ze verkocht worden, in ieder geval niet in Nederlandse winkels). Het model met borstelmotor met vertraging, ontvanger/regelaar, en richting-actuator (al ingebouwd), lipo, extra carbon (!) propje en hoogfrequent zender waarop je ook het accuutje laadt in een beschermende koffer kostte toen ik het bestelde in Canada (niet in Nederland te krijgen) ongeveer 250 dollar, maar voordat het hier was bijna 300 euro. Dan is 109 euro wel even andere koek. Bovendien is de Plantraco Butterfly alleen op richting bestuurd. Hoogte bestuur je met de motorregelaar. De Minium is ook nog eens op hoogte bestuurd en ziet er, itt de Butterfly, uit als een echt vliegtuig en kan op zijn wieltjes opstijgen en landen (in de zaal). Tenslotte is de Butterfly van balsa en tissue. Als je een druppel vocht op de vleugel laat vallen trekt het hele geval krom en dat is niet meer te corrigeren, daar heb je bij de Minium geen last van. Er is inmiddels een carbon met folie Butterfly van Plantraco, maar die is weer een 50 dollar duurder ....

Dingetje start quasi vanaf iedere ondergrond en kost inderdaad niks vergeleken met ander mini-vliegspul zoals Plantraco.
De goedkopere oplossing is iets van Silverlit/XTwin maar dat is hier écht niet mee te vergelijken.

Heb intussen mijn eerste vleugeltje gebroken en een nieuwe besteld, heeft iemand intussen een kant-en-klaar-oplossing? :mrgreen:

En voor de Belgen die niet 'mogen' (en zonder winkelbespreking): AL *kuch* BA *kuch* TROS :wink:

Hoe krijgen jullie het voor elkaar om dit leuke model kapot te krijgen. Als jullie zien wat ik er allemaal mee uitvoer tijdens het vliegen dan vraag ik mij werkelijk af wat jullie doen om de vleugels kapot te krijgen of wat dan ook.

Theo Coenen zei:
Hoe krijgen jullie het voor elkaar om dit leuke model kapot te krijgen. Als jullie zien wat ik er allemaal mee uitvoer tijdens het vliegen dan vraag ik mij werkelijk af wat jullie doen om de vleugels kapot te krijgen of wat dan ook.
Tikkertje met een zes- en achtjarige? :mrgreen:

Zijn er al wat filmpjes van forummers???

ik ben geld bij mekaar aan het sprokkelen, ga de goede kant op :P

ben reeds een paar weken in het bezit van de cessna en ben er zeer tevreden mee, zeker voor het geld...
Waar ik wat minder blij mee ben is dat soms de besturing wegvalt (failsafe) als het toestel schuin links van mij is (soms al bij <25mtr).
Ik heb nu toch de stap genomen om hem open te snijden en heb een oplossing gevonden.
Haal de antenne draad los en prik met een spelt (vanaf de buitenkant) een gaatje tussen de vleugel en de achterste raamsticker (ongeveer zoals Orgineel) antenne erdoor en weer dichtplakken.
Vanavond de 1e vlucht gemaakt een heb het idee dat ik nu verder weg kan vliegen
Past nu wel minder goed in de orginele varpakking (heb ook hier een gat gemaakt)

T.

Ps. kwam laatst dit pdf bestand tegen, iemand al gedaan?

http://homepage.mac.com/ntmf/.Pictures/Kyosho Cessna Minium Nose Wheel Mod.pdf

Weet iemand waar ze op vooraad zijn?
Heb Q een mail gestuurd...

Met een klein beetje geluk, kan ik er een dezer dagen ook 1 gaan halen.

haha dat is me wat

Laatst bewerkt door een moderator:
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat ze misschien binnenkort zelfs bij de intertoys te koop zijn.
Wordt verder uitgezocht voor me.

In alle vakbladen is iedereen er wild van, en speelgoedwinkels willen dus ook een graantje mee pikken. Temeer omdat ze ook spullen zoals de xtwins verkopen, en dit weer een stapje verder is.

Als ik meer weet, komt het hier te staan uiteraard :P

PS: weet iemand al wat een 2de lipo accutje kost voor dit muggetje?

Ca 15 dollar, wat best wel veel is natuurlijk maar er zit een sticker kyosho op, en die priegelige aansluitstekker.

Helaas is de verkrijgbaarheid (nog?) niet zo goed.

Hmm, dan maar even afwachten wanneer ze gewoon wat makkelijker te koop zijn...

Eerst maar eens afwachten of mijn geplande budget deze week vrij komt, en dan ff op jacht naar het muggetje :D

hmm, bij Q is de levertijd 3 weken :(

Ik zoek het liever direct ;)

Iemand? (pitstop zie ik ze niet staan op de site)

Ik ben net terug van vakantie 8)
En was daar even ik een modelbouw winkel, een hele stapel, denk wel iets van 20 stuks
dus ik een gekocht, en gevraagd, hoe komt u er aan zoveer??? ik was voor de vakantie bij 2B
en die waren ook uitverkocht,
winkel bediende heel droog, ik bestel ze gewoon :D
( propellor is wel al kapot :cry: waar kan ik nieuwe halen, en voor hoeveel?)

Franky

Frankyman zei:
En was daar even ik een modelbouw winkel

Welke winkel bedoel je?
En wat heb je ervoor betaald?

Nieuwe prop zou ik zo niet weten, wat zijn de afmetingen? Misschien past een klein GWS propje.

Niek, weet jij hoe aan die prop te komen en wat de afmetingen zijn?

Back