Mini Cessna van Kyosho "MINIUM"

• Topicstarter Topicstarter Eric R
  • Startdatum Startdatum
Kadengo, rcgroups, vast wel eens van gehoord I presume?

Slechte Bert, met 3 a 4C de accu volrammen, need I to say more?
Knip knip draadjes los in de "lader", los stekertje eraan.
Minimale instelling van mijn ladrertje is 100 mAh, eigenlijk nog iets teveel, maar ja.

eeh ja maar ik heb geen zi... eeh tijd om te zoeken ;) Google levert geen resultaat... en er zijn vast mensen met wel een linkje dus ;)

Maar goed, ik zal eens zoeken daar :)

De arme belgen mogen geen Minium hebben:

http://www.rc-news.be/phpbb3/viewtopic.php?f=11&t=580

Dear shop-owner and KYOSHO customer,

unfortunately we have unpleasant news for you: The Belgian authorities for frequency-control (BIPT) just informed us, that the 2.4 GHz frequency band is banned for model hobby or toy purpose in Belgium. This means, that we can no longer sell the KYOSHO CESSNA Minium series as per the attachement to you

Ik heb laast met Jets over Pampa toch een groot aantal 2.4 Ghz sets in gebruik gezien..

Niek zei:
De arme belgen mogen geen Minium hebben...

Nee, dat had ik ook al gelezen, zonde...

En ok, mocht ik er 1 hebben, dan laad ik hem gewoon met mijn xpeak 3 plus :) Ook minimaal 100mAh, maar da's iig beter dan...

Hopen dak wat geld bijmekaar gesprokkeld krijg :D

Misschien ten overvloede en tegen de mening van sommige anderen
op dit forum maar ik heb ook zo'n minium gekocht bij verspaget
(109Euro) en het ding vliegt super en gemakkelijk !!!
Heb zelf alleen ervaring met auto's (ik rijd wedstrijden bij erce
eindhoven) en zelfs mijn vrouw vliegt er zo mee rond.
Loopings heb ik al geprobeerd en alles werkt perfect.
Maar ja wat moet er nu "neerstorten" aan iets wat 18 gram weegt???
4 a4 velletjes zijn al zwaarder!!!!

hallo

ook ik heb een minium gekocht bij spaget

heb zelf zero ervaring met vliegen
en wat blijkt , vliegt super makelijk en stabiel en mooi

ik lijk wel een pro met da ding :P

kapot kan hij dus wel,

propje breekt af, lijm en plakband is een must

Tip= lijm voor je gaat vliegen even de eindstopjes van je wieltjes extra vast, anders kun je een wieltje verliezen

Greets John soetens

Niek zei:
Lipootje in 20 min vol, hmm das me iewat te snel.
Theo heeft zijn accutje al bol.

De showpoot/lader eens opeengeschroeft,
er zit wel een heeel erg simpel printje in, 1 tor, 1 potmeter, 1 led..
De spanning is dus begrenst, de stroom niet.

Dit ladertje los geknipt en een aansluitdraadje aan te sluiten op fatsoenlijke lipo lader zoals een schulze.
Nu eerst een paar keer laden ontladen met 1C om de lipo op gang te krijgen cq inhibitor eruit te halen. :D

hallo Niek,

even een vraag over het laden van die lipo's, heb je de electronica van de orginele kyosho lader tussen de lipo en de lipo lader zitten?

groet,
T

Niek zei:
De arme belgen mogen geen Minium hebben

En ik woon vlak aan de belgische grens, dus als ik hier op de grens, aan de kant van NL ga staan knuppelen mag het wel? En als ik een stap over de grens ze nie???

Dus dan kan ik hem ook niet meenemen als ik bij airbus ga vliegen dan :P

MaartenR zei:
Ook maar even een bestelling gedaan bij Q :D

zo te lezen een leuke kist

Bij de Q.. waren ze op en vanaf eind augustus pas weer leverbaar

Afgelopen zaterdag maar bij een andere winkel waar de eigenaar er maar 1 had besteld, hij heeft mij verteld dat er in totaal zo'n 15 toestellen naar nederland zijn geëxporteerd... vrij weinig dus

Zaterdagavond maar direct gevlogen met vrijwel windstil weer.. ik zeg; wat een prachttoestel, vliegt goed en stabiel en niet moeilijk :D maar ik heb dan ook al wat ervaring met andere depron vliegtuigen. Landen en opstijgen van een asfaltweg gaat super en zeker niet moeilijk. Dit toestel behoort na één keer vliegen al bij mijn top en is dus absoluut geen miskoop geweest.

Dat van die 15 kan best kloppen, en die van Niek telt hier niet bij mee, die komt uit een ander land.............

ola, ik ben van plan om ook z'on vliegtuig te kopen, maar ff kes paar vraagjes, is hij een beetje crash bestendig??
( het kan iedereen over komen é?)
En wat proberen jullie nou allemaal op de vorige pagina's?? meer stroom in de lipo stoppen ofzo?? ksnap d'r geen snars van :oops:

greetz
Franky

Niek snapt de vraag niet, maar ikke wel. Ze proberen er niet meer stroom of zo in te stoppen, maar ze proberen die lipo langzamer te laden zodat die langer meegaat en je er meer vluchten mee kan maken.
Normaal gesproken worden de lipo´s met 1C geladen en die van de minium en ook die van de xtwins en aanverwante toestellen worden snel geladen met een vele malen C-waarde wat niet echt goed is voor die accu's.

kijk, nu ik wel snap :lol:
maar, als alles doorgaat, ga ik woensdag ff naar 2B in bussum en ga hem halen.
Nu eens kijken of er dan eventueel een andere optie is om de lipo te laden.

Greets Franky

Back