Mini Cessna van Kyosho "MINIUM"

• Topicstarter Topicstarter Eric R
  • Startdatum Startdatum
wat precies het verschil is weet ik niet, echter weet ik wel dat de antenne verzonken is, er een lcd scherm is om te kijken op wel kanaal je zit, en wie weet wel de accuspanning.
plus zal degene met het scherm 4 kanalen hebben en de normale maar 3 kanalen.

er zit toch alleen seconde lijm op dat tandwiel?

schraap het eraf zou ik zeggen

De cherokee en edge komen nu in januari uit volgens kyosho..
Maar dat zegt ook steeds minder; volgens de eerste vrolijke nieuwsberichten zou die cherokee er in juli al zijn.

ik ben op zoek naar en servo tandwiel van een kyosho minium, of eventueel een servo zelf.

Ook ben ik op zoek naar de aansluitpunten van de accukabel op de print. Door een crash hier in huis (poetsen) zijn enkele dingen kapot/los gegaan.

Of weet iemand waar de puls van de servo te vinden is op de printplaat??? en waar de regelaar zit op de print, dan kan ik een brusless motor monteren......

Theo, ik verwacht dat ze bij deze kyosho eigen hardware, niet met old good ppm signalen werken..

Laatst bewerkt:
kyosho

welke zou ik kopen?
de kyosho minium citabra of de fly baby?
(buiten xtwins heb ik nog niets gevlogen, wel met heli's)

Niet geveerd! Lekker!

De zender en ontvanger moet je trouwens eerst aan elkaar koppelen ('binding') voordat ze samenwerken. Da's bij een setje al in de fabriek voor je gedaan. Bij de Kyosho Minium gaat dat als volgt (zie ook pagina 7 of 12 van de Kyosho Minium Instruction Manual):

1. Zender uit.
2. Druk de linker knuppel omhoog en zet de zender aan. Zender gaat nu piepen.
3. Snel de lipo van het vliegtuigje aansluiten. Vliegtuigje gaat nu piepen.
4. Als het piepen stopt is de koppeling kompleet.

Mijn vraag nu: kan je eens proberen om de Kyosho zender aan de Parkzone Cessna te koppelen? Werkt dat? En andersom (Parkzone zender op Kyosho Cessna)?

Helaas werkt dit om de een of andere reden niet bij mijn ontvangertje.
Gisteren van Niek een ander ontvangertje overgenomen en krijg dit op deze manier totaal niet gebonden aan de minium zender van mij.
Als iemand een oplossing heeft hoor ik dat graag.

opl: mijn zendertje naar je opsturen ;)

Doe maar eens, ik zie dat er verschil zit in de printplaat van de ontvanger. De oude van mij is 24r3v6 en die van jou is 24r3v7, misschien dat ze toch ergens iets veranderd hebben.

Ik ben van plan om ook een minium te gaan kopen, maar zit met een vraagje.

Ik wil ermee vliegen in een zaaltje van 10 X 15 meter, of een zaal van 10 X 25 meter.
zou dit groot genoeg zijn om ermee te vliegen???
en welke vliegt het langzaamste van de miniums??

[edit] lees net een paginas terug dat het wel te doen is, maar krap.....

ok, denk dus dat het een citabria gaat worden. Tenzij er nog een ander leuk, compleet modelletje te koop is voor indoor van rond die prijs ;)

Laatst bewerkt:
Hallo, ik heb voor mijn oude minium een nieuwe komplete romp gekocht met motor en printplaat.Hoe krijg ik deze gekoppeld aan mijn zender,ik heb al meermaals geprobeerd volgens de werkwijze in het boekje zonder resultaat en hoelang duurt het voor ze zijn aangekoppeld(zelfs een half uur laten piepen )?Wat doe ik verkeerd!
Groeten Rudy

Dat is ook waar Theo mee zit, tja, ik heb gewoon de handleiding gevolgd en t lukte toen.

Dit geloof je niet. Ik ga gisteren naar een winkel voor een vracht onderdelen, van een oude electro. Dus lekker snuffelen en zoeken in een grote doos met allemaal leuke hebbedingetjes.
Reken af bij de kassa (115 eurootjes [oops] ), vergeet ik de minium te kopen........

Hoe stom kan een mens zijn.

Back