Mini Cessna van Kyosho "MINIUM"

• Topicstarter Topicstarter Eric R
  • Startdatum Startdatum
Idd rhelie, zou denk ik erg in de prijs schelen. maar je kan ook de onderdelen los kopen en daar dan je eigen elektronica inbouwen toch ? denk alleen dat je dan beter een complete set kan kopen trouwens 8-)

ze moeten gewoon een RR setje op de markt brengen!

Waarom niet gewoon zelf een modelletje bouwen van depron? Heb je teminste ook nog iets origineels rondvliegen! (heb nu een 2e handsje gekocht, moet hem nog krijgen, maar ik zat al te kijken naar de lazy bee of de tigermoth om die écht klein te bouwen!)

Van Depron bouwen doe ik ook wel en heb ook een Yakje liggen hier, maar ... dan moet de zender mee, lipo´s, laadapparatuur, een vliegtuig los in de auto. Allemaal erg lastig. Deze set is als doos makkelijker mee te nemen. Ik neem zowel de Fly Baby als de Christian Eagle (nog ff kopen) dan mee. Gewoon makkelijk en je stoort er echt niemand mee op zo´n terrein. We gaan naar Landal :-)

Ik denk dat er snel sets vliegtuigen komen en dat je er dan b.v. 5 in een set kan kopen. het is het nu niet waard om losse onderdelen te kopen. Zo´n set is zo goedkoop dat het ´t niet waard is voor mij.

De Citabria kosste mij ruim honderd euro. Heb ik elke dag mee gevlogen gedurende 2 weken in Tsjechie plus alle keren indoor in Woerden. Toen ging er een servo stuk. Jammer dan.
Ik drink en rook niet op mijn vakantie en geen dure uitjes meestal en dan is dit weinig geld voor zoveel leuke dagen. Toch?

maar goed, besturing overzetten van zo'n vliegtuigje is niet ff 1,2,3, gedaan. Dan zouden ze beter losse toestellen kunnen verkopen met de print, maar dan zonder de zender.
Ik denk dat ze dan toch weer duurder uit gaan vallen dan een complete set (los rompje, zonder vleugels, met print kostte me al gauw een euro of 65)

Dat is ook een plane set ;) Helemaal klaar om te binden maar zonder zender (lader en accu weet ik niet).

nu nog uitzoeken waar ze te koop zijn...

alhoewel, laat ik eerst de mijntes maar een maiden geven (nog steeds niet gedaan)

Ik heb mijn minium setjupje binnen,

Hij zit ingebouwd in een X-twin sport (span +/- 30 cm) Die 2 motorig aangedreven wordt.(orginele x-twin motortjes) Gewicht rond de 22 gram. De orginele motor zit er ook bij alleen mist de prop. Dus opdracht 1, nieuw(e) propje(s).

Hierna wil ik er een depron lazy bee, cessna, o.i.d van gaan bouwen. Heeft iemand hier nog tips voor? (spanwijdte?, ect?) Dat ik licht moet bouwen weet ik wel ;)

Vanavond even geprobeerd wanneer de wind even een beetje was gaan liggen, maar ik denk toch dat ik een hoop vermogen te kort kom. Hij steeg met moeite, en bij het kleinste windvlaagje moest ik een ''noodlanding'' maken.

Ik wil toch weer met de originele motor gaan vliegen, volgens mij scheelt dit wel in vermogen. Nu nog propjes. (iemand goedkope site, of heeft iemand nog minium restanten liggen?)

Igor

Igor

Laatst bewerkt:
Ik heb nog een Citabria waarvan alleen een servootje het niet doet. Motor dus wel en zit ook een propje op. Anders ff PB-en maar.

maiden is weer niet doorgegaan. Was het van plan om dat dit weekend te gaan doen, maar met windkracht 4-5 leek het me toch niet zo verstandig

Is dit eventueel een alternatief voor in de Minium, of reserve

Spektrum RC

SPMAR6400-250.jpg

Skyhigh

Van de site gekopieerd.

AR6400 DSM2 6CH Ultra-Micro Receiver/ESC [SPMAR6400]
Retail Price: $79.99
Available For*: $59.99

Is best wel prijzig, maar aan andere kant, dit zijn 2 servo's 1 ontvanger en een regelaar op 1 printje!

Key Features

6-channel receiver with integrated ESC and 2 linear servos
Two additional servo ports
1mm JST connections
Total weight 3.5 grams
Small, compact footprint
Single LiPo operation

Van mijn minium cessna is helaas het stabilo gebroken, is er toevallig iemand die dat nog als reserve heeft liggen?

Zag vandaag hier in frankrijk de 4 kanaals minium staan in een speelgoed/modelbouw winkel. Heb niet naar de prijs gekeken.

Back