Mini Cessna van Kyosho "MINIUM"

• Topicstarter Topicstarter Eric R
  • Startdatum Startdatum
welke 4 kanaals, de piper cub of de piper cherokee?
en waarom heb je niet naar de prijs gekeken :? ;)
das het eerste dat ik zou doen :D

Skyhigh

Het was de piper cherokee, heb niet naar de prijs gekeken omdat het een klein winkeltje was en er veel mensen stonden, dus kon er niet zo makkelijk bij. Op de dozen van de andere vliegtuigen, bootjes, helicoptertjes enzo zaten stickertjes met prijzen op de voorkant, bij de minium niet..

Gisteravond eindelijk de maiden kunnen vliegen.
Jemig wat vliegt dat ding fantastisch!! (en dat na meer dan 6 jaar niet echt meer te hebben gevlogen met een vliegtuig)
loopings, touch and go, rugvlucht alles zonder problemen.

totdat ik te ver ging met het stunten......Ik wilde testen hoe strak ik door de bocht kon, dus een aantal super snelle rondjes gevlogen binnen een cirkel van een metertje of 2.....raakte de minium ineens overtrokken en dook hij naar de grond...:(
Ik had geen tijd meer om te reageren, dus hij crashte hard op het asfalt....snelle check: alles nog heel, behalve de propeller-as, die is gebroken.

Heb hier gelukkig nog wel een reserve asje liggen, maar het afgebroken asje zit nog in de prop (en die is ook nog heel:p )

Kan ik dit asje er gewoon via de voorkant weer uitdraaien, of zit ik aan een nieuwe prop?? (er zit wel een rubber kegeltje gelijmd op de voorkant van de propeller)

inmiddels de prop gesloopt, asje kan er niet uit. Zit nu aan een nieuw propje....

Wat me wel opviel: er zit veel speling op het asje van de prop (kan hem naar voren en achter bewegen). Is dit normaal?? en is dit makkelijk te verhelpen??

helaas na een aantal vluchten is het linker rolroer(of hoe dat heet) aan de staart afgebroken...zijn daar reserve onderdelen voor te krijgen?

onderdelen zijn wel los te krijgen, maar ik weet niet of het erg gemakkelijk is om de delen over te zetten.
Is het niet te repareren met wat plakband of met een stukje depron??

zit het topic een beetje door te lezen, maar kan het zo gauw niet vinden.
Is het mogelijk om de zender los te halen, zodat ik het veertje van de gas-stick eraf kan halen?? of is dit een slecht idee?

Zou je hem eens voor open moeten maken. Maar dan heb je wel nog steeds dat je pas vanaf ''half gas'' gas geeft.

Igor

meestal achterop en in het batterij vak, misschien zit er ergens stickers of kleine rubbere dopjesop maar meestal niet.

ik kon ook al niets vinden. de schroeven die er zitten, zijn nep.
Onder de sticker kan ik zo gauw niks voelen en de "normale" schroefgaten zitten dicht.
En ik vind het een beetje zonde van de zender om hem zomaar open te breken. Straks maak ik meer schade aan de zender dan dat nodig is.

Er zitten GEEN schroeven in. De zender zit gelijmd of geklikt maar je krijgt hem niet open. Ik had hem bijna kapot getrokken tijdens het proberen.

Er zitten GEEN schroeven in. De zender zit gelijmd of geklikt maar je krijgt hem niet open. Ik had hem bijna kapot getrokken tijdens het proberen.

de zender is heel gemakkelijk open te maken
verwijder de rubbers uit de gaatjes met een naald en dan zijn de 4 schroeven zichtbaar

heb de lader al ingebouwd en de antenne vervangen met die van een wifi-kaart

T.

Christian Eagle

En ja, ik fijn vliegen op de vakantie met mijn FlyBaby, want ja, die lijkt wel erg op de Cessna en de Citabria en dat vliegt prima.
Kon het echter niet laten om de Christian Eagle mee te nemen voor de vakantie en dus die ook op dezelfde manier op de stratbaan gezet en vliegen maar.

:mrgreen: wauw .... s*it .... dat viel ff tegen. Dat is opeens een heel ander vliegtuig uit de serie. Grotere prop, veel sneller en reageert ook heftiger.
Ging wel, maar vond ´m wel net wat lastiger vliegen.
De Christian Eagle heeft ook een ander landingsgestel en voelt veel steviger aan. Al mensen met dezelfde ervaringen?

Ik heb na de cessna een egde 540 gekocht. Dat vliegt ook heeel anders..
Was ik voorheen gewend om ongeveer op een stoeptegel te landen, blijkt dat niet mogelijk met de edge. Een pak meer ruimte nodig om te vliegen.. maar wel leuk om genoeg power te hebben voor loopings e.d.
Het vliegen op het kleine veldje tegenover mijn huis vindt ik dan ook minder leuk met de edge. En dat is waar ik het liefst vlieg met mijn minium; als ik de auto in moet neem ik wel wat groters mee...

Nu ik het er over heb.. wie heeft er zin om zijn (z.g.a.n.) cessna (of citabria) te ruilen voor een edge 540? (Iemand met teveel vliegruimte? :D)

mijn minium hangt nogal in de lucht en als ik de filmpjes op youtube bekijk zit er ook helemaal geen snelheid in. Wat kan ik eraan doen?
loopings lukt me totaal niet

Laatst bewerkt:
Hallo,

sinds kort heb ik een christen eagle, leuk toestel, nu een mooie crash gemaakt met neus de grond in geboort. Asje van prop afgebroken in de prop. Weet iemand of iemand nog een donor christen eagle of minium toestel te koop voor een leuk prijsje?

Groet, raymond

Ik heb na de cessna een egde 540 gekocht. Dat vliegt ook heeel anders..
Was ik voorheen gewend om ongeveer op een stoeptegel te landen, blijkt dat niet mogelijk met de edge. Een pak meer ruimte nodig om te vliegen.. maar wel leuk om genoeg power te hebben voor loopings e.d.
Het vliegen op het kleine veldje tegenover mijn huis vindt ik dan ook minder leuk met de edge. En dat is waar ik het liefst vlieg met mijn minium; als ik de auto in moet neem ik wel wat groters mee...

Nu ik het er over heb.. wie heeft er zin om zijn (z.g.a.n.) cessna (of citabria) te ruilen voor een edge 540? (Iemand met teveel vliegruimte? :D)

IK! (pm dus)

Back