Mini Cessna van Kyosho "MINIUM"

• Topicstarter Topicstarter Eric R
  • Startdatum Startdatum
Ja leuk, je zo enthousiast te zien :) Dit speeltje vliegt echt geweldig hè? Ik heb nog geen andere vliegtuigjes gezien van dit formaat die dit kunnen evenaren. Behalve dan de zelfbouw indoor wondertjes.

Erg wennen is het naar je toe vliegen ... maar dat gaat wel wennen.
Je hebt een PC dus koop een controller van 20 euro of zo en gebruik FMS om te oefenen. Kijk hier maar eens.

Soms lijkt hij even niet te reageren op het roer.

Als er maar een beetje wind staat dan is de controle die je hebt met het roer heel beperkt. Normaal is de controle best wel vinnig en heel direct, maar met wind houd dat gewoon op. Je kunt dan beter proberen met de wind mee te draaien. Hoe meer snelheid je hebt hoe meer respons je krijgt van het roer.

Je kunt de hoogte prima regelen met de prop.

Heel goed :) Die beginnersfout maak je in ieder geval niet. Helemaal correct hoogte regel je primair met het gas en je snelheid met de stand van het vliegtuig en dus het hoogteroer.

Heb je butsjes en scheurtjes..., gaat vast gebeuren... ;, dan repareren met vloei papier en heel weinig hobbylijm. Staat ook al ergens in dit draadje.

Veel plezier,

Ruud

Vlieg hem ook niet zo ver weg ! Het bereik is beperkt en dat kan ook leiden tot slechte response. Hijr reageert namelijk best fel op zijn roertjes.

Je hebt een PC dus koop een controller van 20 euro of zo en gebruik FMS om te oefenen. Kijk hier maar eens.

tja, ik heb een ouwe Apple G4 uit 2000 die op 400Mhz loopt. Ik vrees dat een sim van microsoft niet tot de reële mogelijkheden behoort. Maar we hebben hier enkele grote grasvelden and there ain't nothing like the real thing :cool:

groetjes Captain Krimson (die hier vast van terugkomt als hij zijn eerste harde crash achter de rug heeft)

de 4 kanaals minium cherokee staat nu aangekondigd voor november op de kyosho site (was steeds 'late september'.)

zal wel ergens in 2009 worden dan.

Wie heeft er toevallig nog de vertraging van een kyosho minium liggen?
Het asje van de mijne is verbogen......Hoef alleen de vertraging, motortje is nog prima.

Jazeker,

Ik zou een of twee extra propjes meebestellen en ik zou op zeker een extra lipo meebestellen. De lipo kost je 10 of 11 euro en daar heb je vanaf het begin veel plezier van. Je kunt dan bijna achter elkaar door vliegen.

Terwijl je met de ene vliegt zit de andere in de lader.

Ruud

De citabria is iets lichter en daardoor iets gevoeliger voor wind, maar vliegt verder precies hetzelfde.

Ruud

Citabria lichter? Nee hoor, hij is zelfs zwaarder, de Cessna weegt 18gram en de Citabria 22gram.
Wel is de vleugel van de Citabria behoorlijk groter, dus de vleugelbelasting zal wat lager uitvallen en daardoor zal ie inderdaad iets meer last van wind hebben en wat langzamer vliegen.

Citabria lichter? Nee hoor, hij is zelfs zwaarder, de Cessna weegt 18gram en de Citabria 22gram.
Wel is de vleugel van de Citabria behoorlijk groter, dus de vleugelbelasting zal wat lager uitvallen en daardoor zal ie inderdaad iets meer last van wind hebben en wat langzamer vliegen.

Klopt, ik wist dat hij gevoeliger is voor wind, maar wist niet meer waardoor.
Had ik even op moeten zoeken :(

Ruud

Heb het eens uitgerekend, de Cessna komt op ca. 6.7gr/dm2 en de Citabria op 8.8gr/dm2.
Dat is een behoorlijk verschil, zal je zeker merken, Citabria zal indoor en bij windstil veel rustiger vliegen.

nou ik bestel alles uit het buitenland stukken goedkoper!!!! deze op die site heb nog niet naar alternatieven gezocht maar omgerekend zonder verzend kosten is 120 euro.dus zeg nog eens 10 euro verzendkosten dus valt meej en hij moet lekker vliegen volgens buitenlandse forums..

ik neem aan voor de oude versie,k ieder zijn eigen mening maar ik ben sinds kort met eklctro heli's bezig en heel lang goed gezocht op internet en heb het uit hongkong besteld en binnen no time een correcte levering en 150 euro goedkoper

ik neem aan voor de oude versie,k ieder zijn eigen mening maar ik ben sinds kort met eklctro heli's bezig en heel lang goed gezocht op internet en heb het uit hongkong besteld en binnen no time een correcte levering en 150 euro goedkoper

Hebben ze jou 30 euro betaald om ermee te willen vliegen dan ? ;-)

Back