Mini Team Race 1 en 2 april

woldlake zei:
Van wie denk je hahahahhaha
stefan.gif

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Hij is al flink gespierd, wordt hij ook al doof.....

woldlake zei:
Heelaas zijn we genoodzaakt om de gevoellige data af te schermen middels het bekende doekje.

Hoe noemen ze dat ook al nog meer: Oh ja, een doekje voor het bloeden.. :D

HAHAHA I'll be back!!
Dat doof worden zal die ook vast geen moeite mee hebben :P

De "fbw2006v1":
Het meest strakke, gladste, lichtste, geavanceerde en sterkste mini team race model dat ik in 9 jaar Britisch nationals heb gezien.
Nu hopen dat ik "snelste" ook nog toe kan voegen volgende maand :P

Toestel zit strakker in de verf dan de BMW van de buurman, maar goed die heeft ook wat moeite met paaltjes ontwijken...
:roll:

Owen zei:
HAHAHA I'll be back!!
Dat doof worden zal die ook vast geen moeite mee hebben :P

De "fbw2006v1":
Het meest strakke, gladste, lichtste, geavanceerde en sterkste mini team race model dat ik in 9 jaar Britisch nationals heb gezien.
Nu hopen dat ik "snelste" ook nog toe kan voegen volgende maand :P

Toestel zit strakker in de verf dan de BMW van de buurman, maar goed die heeft ook wat moeite met paaltjes ontwijken...
:roll:
Welke buurman bedoel je je achterbuurman
hahahhahahahahahha

Op wat voor bandje landen jullie. Herbert Garritsen vroeg ook al waar Abraham de banden vandaan haalt.

Ikzelf heb 1 keer een luchtbandje van Graupner gehad en die ging lek. Nu heb ik een bandje van iemand die TR vliegt maar die is bijna op. Wij zijn dus op zoek naar banden.
Michelin is gestopt dacht ik..... :D

Zijn we ook nog niet helemaal over uit.
Luchtbandjes hebben inderdaad de nare eigenschappen om lek te gaan en het toestel over de kop te laten slaan.

Paul zou vorige maand in Engeland op zoek gaan naar teamrace wielen, maar ik heb hier nog niets op gehoord. Zal dus ook nog wel niet gelukt zijn...

Is er mischien iemand die kunstof of Nylon kan draaien? Kunnen we samen mischien wielen laten draaien.

Wij vliegen nu op plastik wielen van Keilkraft. Nadeel daarvan is dat ze na een middag vliegen versleten zijn, en ik er nog maar eentje heb.

Zelf maken ook een optie?

Men neme een plaatje 2 mm balsa en kleeft hierop aan beide zijden 1 mm triplex. Maak hiervan dan een mooi rondje waar een dikke O-ring omheen past liefst met een beetje spanning erom heen. Lijm dan die O-ring vast op het hout.

Heb ik al een keer geprobeerd met O ringen.
Ervaring was dat geen enkele o-ring bestand was tegen landen met 60 km per uur op beton en afremmen binnen 3 meter.

Owen zei:
Zijn we ook nog niet helemaal over uit.
Luchtbandjes hebben inderdaad de nare eigenschappen om lek te gaan en het toestel over de kop te laten slaan.

Paul zou vorige maand in Engeland op zoek gaan naar teamrace wielen, maar ik heb hier nog niets op gehoord. Zal dus ook nog wel niet gelukt zijn...

Is er mischien iemand die kunstof of Nylon kan draaien? Kunnen we samen mischien wielen laten draaien.

Wij vliegen nu op plastik wielen van Keilkraft. Nadeel daarvan is dat ze na een middag vliegen versleten zijn, en ik er nog maar eentje heb.

Ik kan wel nylon draaien maar hoe zit het dan met een velg?. Of maak je het hele wiel uit nylon? En hoe dik?

Ideetje maar hoor, weet niet of dit haalbaar is:
We draaien een wiel uit Nylon, en klemmen hem aan bijde kanen in met een alu schijfje dat in diameter iets kleiner is dan het wiel.
Evt. de twee alu schijfjes iets in het nylonwiel laten verzinken... Geloof dat de Engelse het ook zo maken...

diameter van ongeveer 1"

Owen zei:
Ideetje maar hoor, weet niet of dit haalbaar is:
We draaien een wiel uit Nylon, en klemmen hem aan bijde kanen in met een alu schijfje dat in diameter iets kleiner is dan het wiel.
Evt. de twee alu schijfjes iets in het nylonwiel laten verzinken... Geloof dat de Engelse het ook zo maken...

diameter van ongeveer 1"
Je kunt ze ook geoon helemaal nylon houden hoeven niet speciaal tussen 2 alu ringen
Mischien is teflon nog fijner om te gebruiken

Ben wel een beetje bang dat als je alleen nylon gebruikt zonder velg, dat je een beetje een slap wieltje krijgt dat bij langing ff een beetje van vorm veranderd en dan het toestel over de kop laat slaan, of naar binnen laat komen.

ik geloof dat ze teflon gebruiken en dat dit word opgesloten in een alu velg
of alu ringen .
maar is er nergens info te vinden op het web??
ik zelf zat te denken om een foam wieltje te gebruiken van Robbe maar heb geen idee of dit bestand is ,ze zijn wel lekker dun :|

Het foam wieltje van Robbe hebben wij ook mee gevlogen.
Is zeker een lekker wieltje, alleen lost die na een paar dagen op in de diesel...
Maar is zeker een bruikbaar alternatief.

Loet, uit mijn tenen , dus 25 jaar of langer geleden ,komt het idee , dat de Metkemeijers wieltjes maakten van PU giet spul. Dat kan rubber of hars geheten hebben, maar dat weet even niet.
Ik meen dat zelfs Enrico Flores met dergelijke wieltjes werkte. Veel later heeft Enrico een nog staaf nylon voor mijn veranderd in 50 mm wieltjes.

gerben wassenaar

packard zei:
Loet, uit mijn tenen , dus 25 jaar of langer geleden ,komt het idee , dat de Metkemeijers wieltjes maakten van PU giet spul. Dat kan rubber of hars geheten hebben, maar dat weet even niet.
Ik meen dat zelfs Enrico Flores met dergelijke wieltjes werkte. Veel later heeft Enrico een nog staaf nylon voor mijn veranderd in 50 mm wieltjes.

gerben wassenaar

Bedankt. waren die wieltjes van Enrico helemaal van nylon. Gewoon een 3 mm gaatje en klaar?

Ja Loet, op mijn verzoek meteen een centrisch gaatje van 3mm , alles met Enrico precisie !

Ik heb in mijn verzameling ook nog gevonden Graupner wieltjes van zwart hard materiaal, dikte 5 mm , diameter 50mm. Als model zijn ze misschien bruikbaar.

packard zei:
Ja Loet, op mijn verzoek meteen een centrisch gaatje van 3mm , alles met Enrico precisie !

Ik heb in mijn verzameling ook nog gevonden Graupner wieltjes van zwart hard materiaal, dikte 5 mm , diameter 50mm. Als model zijn ze misschien bruikbaar.

Ik zal eens kijken of ik iets kan draaien van het een of ander.
Dank je.

Loet

Back