Mini Team Race 1 en 2 april

ok geen fotos van de mtr modellen, wat doet een mini team racer over 10 ronden zodat we een referentie hebben?

@herbert, ga je 1/2 april naar de indoor mini team race?

marco

Ik vind die van mijn foto toch erg duidelijk
kratje.jpg

Je kunt presies zien waar ze mee beginnen.

marco_leeflang zei:
ok geen fotos van de mtr modellen, wat doet een mini team racer over 10 ronden zodat we een referentie hebben?

@herbert, ga je 1/2 april naar de indoor mini team race?

marco

Heus wel foto's, kijk op:

http://www.arcor.de/palb/thumbs_public.jsp?albumID=3502837

Een MiniTR die niet eens sophisticated is vliegt zo rond de 23 sekonden op 10 ronden. Ga je de besturing inbouwen en lijnen van 0.3 mm gebruiken dan moet 21 of sneller mogelijk zijn. En dan heb ik het over een plankrompmodel.
Bouw je een echte TR-er moet je volgens mij wel 19 kunnen vliegen maar of het dan nog leuk is anderen is nog maar de vraag.
Een goede motor helpt ook, ik kan er nog een aantal verkopen.........

De duitse doelstelling (die hebben het een paar jaar geleden weer nieuw leven ingeblazen) is om het VRIJWILLIG simpel te houden en vooral plezier te hebben. Beginners en gevorderden door elkaar heen. :proost:

Ik heb Herbert net vandaag een tekening gestuurd dus er is geen enkele reden om thuis te blijven en naar de vrouw haar pijpen te dansen. 8O :D

@Woldlake
Die foto is duidelijk maar het lijkt eerder alsof er een Donkervoort recentelijk over een aantal modellen gereden is. Ik zie allemaal relatief dunne mensen. Was Owen er niet of zat hij in de Donkervoort?
Valt trouwens allemaal nog best mee als je deze foto ziet en dan naar het model van Stefan en Owen kijkt :wink: :wink:

Vind het wel lijken op het model waar ze mee vliegen toch????
Het is gewoon een stuk hout met een goede motor er op
Meer is het eigelijk niet
wat je op die foto ziet zijn de sinasappel kistjes die we er voor gesloopt hebben :lol:

Zijn het dit soort modellen die jullie hiervoor gebruiken?
400_6464303361643335.jpg

400_3134313564653865.jpg

En deze lijkt me dan toch een beetje te snel voor teamracen...........
400_3863323538636535.jpg

Theo Coenen zei:
Zijn het dit soort modellen die jullie hiervoor gebruiken?

Ja, onder andere. er zijn ook teams die de traditionele modellen gebruiken.

Ik kies zelf voor de vliegende vleugel omdat de romp gewoon bijna niet kan breken.

De laatste is een sneller speeltje, dan moet je denken aan 300km/uur.

In Grave heb ik toen tijdens de NK een speed vlucht met een ander type model mogen bijwonen, en het jaar erop tijdens de NK op De Peel zag ik in de verte een poging met een speed model, maar ik kon helaas niet dichtbij kijken.
Ik heb tijdens beide NK's met verbazing staan kijken naar de diverse diciplines en heb genoten van die dagen.
Verder heb ik regelmatig de speedmodellen van han Esselaar mogen bekijken. En ook zijn kunstvlucht trainingen bijgewoond en becommentarieerd.
Door Han en Bruno ben ik ook weer een beetje besmet met het LB virus en zodra ik de modellen klaar heb ga ik het LB vliegen er weer bij doen, maar niet op wedstrijd niveau, maar puur voor de lol.

Theo Coenen zei:
In Grave heb ik toen tijdens de NK een speed vlucht met een ander type model mogen bijwonen, en het jaar erop tijdens de NK op De Peel zag ik in de verte een poging met een speed model, maar ik kon helaas niet dichtbij kijken.
Ik heb tijdens beide NK's met verbazing staan kijken naar de diverse diciplines en heb genoten van die dagen.
Verder heb ik regelmatig de speedmodellen van han Esselaar mogen bekijken. En ook zijn kunstvlucht trainingen bijgewoond en becommentarieerd.
Door Han en Bruno ben ik ook weer een beetje besmet met het LB virus en zodra ik de modellen klaar heb ga ik het LB vliegen er weer bij doen, maar niet op wedstrijd niveau, maar puur voor de lol.

Ik doe het ook voor de lol maar als ik vlieg is er toevallig een wedstrijd waar ik aan mee schijn te doen. :D

Loet Wakkerman zei:
@Woldlake
Die foto is duidelijk maar het lijkt eerder alsof er een Donkervoort recentelijk over een aantal modellen gereden is. Ik zie allemaal relatief dunne mensen. Was Owen er niet of zat hij in de Donkervoort?
Valt trouwens allemaal nog best mee als je deze foto ziet en dan naar het model van Stefan en Owen kijkt :wink: :wink:

jaja toen was Owen nog een kilotje of 20 kleiner idd, maar ik sta zeker op deze foto.
Dit was onze Mini racer ontworpen, gebouwd en 10 ronden gevlogen in 1 minuut en 52 seconde.
Ontwerp verschild niet veel van onze racer nu :P[/quote]

Loet Wakkerman zei:
Theo Coenen zei:

Ik doe het ook voor de lol maar als ik vlieg is er toevallig een wedstrijd waar ik aan mee schijn te doen. :D
Geef het maar toe, voor ex-wereldkampioenen is alles een lolletje..... :banana: :wink:

Bruno van Hoek zei:
Owen zei:
Als je maar niet te hoog vliegt met die dingen als je voorbij geblazen wordt
Dus geen wingovers, loops en rugvlucht? :(

Met mijn piloot in de cirkel weet je het maar nooit, die haalde in de finale op het laatste NK bijna 2 ronden rugvlucht voor die het model het beton in boorde :roll: :oops:

Owen zei:
Loet Wakkerman zei:
@Woldlake

jaja toen was Owen nog een kilotje of 20 kleiner idd, maar ik sta zeker op deze foto.
Dit was onze Mini racer ontworpen, gebouwd en 10 ronden gevlogen in 1 minuut en 52 seconde.
Ontwerp verschild niet veel van onze racer nu :P
[/quote]

1 Minuut 52 seconden. Zolang doen Rik en Frits ook over de eerste 10 ronden na het startsignaal. :D :D :D

Loet Wakkerman zei:
Herbert zei:
Loet Wakkerman zei:
woldlake zei:
Geen zout in de wonden strooien hoor :olympic:

Was het niet: Op alle slakken zout leggen. Slakken zijn ook niet vooruit te branden.........

we zullen het allemaal wel zien in Karken :D

Hoe ver ben je al met bouwen, Herbert?
In slakkentempo....... :D

Ja en ben al bezig met het tweede model ,eerste model is al zo ver dat het in de verf kan en ben zaterdag begonnen met het tweede model
moet alleen de MVVS nog goed in laten lopen :bye:

ik hoop dat de gang er ook goed in zit bij het vliegen :)
maar heeft iemand ook nog enige ervaring met een MK-17 motor
ben namelijk van plan er een aan te schaffen ,of is dit niet veel bijzonders?
ik hoor het wel :?

Back