Mini Titan 325 kit ( http://minititan325.hyves.nl/)

wauw, mooie vlucht

trouwens goede muziek, ik dacht uit de C&C series toch ?
rens

Dankje! Het is een nog wat opgekropte vlucht op dat veld. Die boom rechts heb ik al een keer ingehangen.
Muziek is idd van de aller eerste old skool command and conquer :)

Groet,
Tjerk :)

Ik kan het niet helemaal volledig inschatten aan de hand van het filmpje maar ik vind het zelf nogal onverantwoord om op zo'n relatief klein veldje zulke capriolen uit te halen. Als je de controle over je heli eens verliest ziet er er naar uit dat hij zo bij iemand in de achtertuin ligt. Heb je daar wel eens over nagedacht??
Je vliegt wel aardig hoor, daar niet van, maar ik hoop voor je dat het altijd zo goed gaat.

Op film lijkt het altijd wat dichterbij dan het daadwerkelijk is.

Mooi gevlogen Tjerk! Neem je hem mee naar D3D?

Hommer,

Ik geef je 100% gelijk, safety first!
In het begin van het filmpje zie je helemaal rechts een groepje mensen staan. Dat is zeker 50-60 meter verder. (en niet in m'n vliegrichting)
Toen ik aan kwam lopen kwamen ze meteen kijken, heb ze verzocht om daargins te gaan staan. Eerder doe ik niet wat.
Ik sta daar ook nooit alleen te vliegen, heb altijd iemand bij mij staan om het veld in de gaten te houden en mij te vertellen als er weer zo'n vervelend kind of een vrouw met een losse hond aan komt lopen... Wat ik wil zeggen, ik doe m'n best om ongelukken te voorkomen, maar natuurlijk heb ik niet overal controle over in de omgeving.
Ik ben wel bewust van de dingen die kunnen gebeuren. Als ik een kind aanvlieg heb ik mijzelf ook te pakken door weer nieuwe onderdelen te moeten kopen ;)
Daarnaast ben ik ook niet van plan om m'n test vliegveld ergens aan te verzieken.

Laurens als ik er heen ga neem ik hem wel mee!

Groet,
Tjerk ;)

Heb ff wat alu/carbon TT tuningsparts op de heli gezet :D :D kon het niet laten.

200807%20001.jpg

200807%20008.jpg

200807%20010.jpg

Dat gaat de goede kant op kerel....nog ff en hij is full alu :wink: het lijkt wel een bigscale...daar gaan we weer :lol:

Heb helaas nog geen tijd gehad om mijn gecrashte titan weer op te bouwen :(

Maar wou vast wel al nieuwe parts bestellen zodra ik dan weer tijd heb om hem weer te kunnen opbouwen. :D

Heeft iemand nog leuke adresjes voor aluparts,carbon en natuurlijk 325 radix blades? :roll: :D

Mooi Ice :)

Geen tracking problemen zo.
Je hebt de juiste onderdelen geupgrade.
Maar ik denk zomaar dat jij niet stopt voordat ie helemaal blinkt ;)

Nog even over het vliegen in woonwijken etc...
Ik vlieg zelf op een afgerasterd sportterrein in een woonwijk (ook altijd met iemand samen).
Best moeilijk omdat het de grootte heeft van een zaalvoetbalveld, maar ik leer nu wel om mijn heli echt te besturen en bij me te houden.
Maak ik een fout dan hangt mijn heli in een stuk hekwerk.
Ik kan niemand beschadigen, op mezelf na dan.
Wat ik in het fimpje zie is dat je nog niet de volledige controlle hebt, je vliegt voornamelijk van je af of naar je toe als je flipt.
Als je nu mooie circuits gevlogen had en in zijwaardse richting je tricks had gedaan dan had ik waarschijnlijk niets gezegt..
Maar nu vind ik het vragen om problemen, het kind wat jij zo vervelend vind is waarschijnlijk een kind waar zijn ouders erg veel om geven.
En dat geld trouwens ook voor andermans huisdier.
Jij bestuurd een heli, dus ben jij verantwoordelijk voor evt. ongelukken, zorg dat je niet in een situatie komt waar je de rest van je leven last van houd.
My two cents

Eric.

Eric,

Ik kan me niet herrineren dat ik ergens gezegt heb dat ik dat kind of die hond zou aanvliegen.
Wat ik er mee wou zeggen is dat die gene naast me een 2e set ogen voor mij is en zegt wanneer er iemand aan komt. Zodat ik (wanneer nodig) direct land.
Vooral met loslopende honden waar de baas vaak geen controle over heeft zet ik 'm direct aan de grond. Tenzij te dicht bij, dan laat ik hem hoog (stil) hangen.
Over circuits vliegen. Dat kan ik wel, maar dit was een testvlucht. Testen op pitch en inkakken van de motor. Circuit vliegen is daar ook geen ruimte voor en ga ik zeker geen inverted figuren uit halen. In dit geval ook niet nodig. Ik weet m'n verantwoordelijk heden wel als modelvlieger. Ookal vinden mensen dit weer onverantwoord.

Maar bedankt iig voor de mening, zeker een onderwerp die niet vergeten mag worden.

Groet,
Tjerk ;)

Ik kreeg een beetje vreemd gevoel in mijn buik bij de volgende passage.......

Lazerbeak zei:
Ik sta daar ook nooit alleen te vliegen, heb altijd iemand bij mij staan om het veld in de gaten te houden en mij te vertellen als er weer zo'n vervelend kind of een vrouw met een losse hond aan komt lopen... Wat ik wil zeggen, ik doe m'n best om ongelukken te voorkomen, maar natuurlijk heb ik niet overal controle over in de omgeving.
Ik ben wel bewust van de dingen die kunnen gebeuren. Als ik een kind aanvlieg heb ik mijzelf ook te pakken door weer nieuwe onderdelen te moeten kopen ;)
Daarnaast ben ik ook niet van plan om m'n test vliegveld ergens aan te verzieken.

Groet,
Tjerk ;)
Je kan er duizend ;) ;) bijzetten, maar het blijft vrij smakeloos naar mijn mening.

Ik begrijp dat je het niet zo bedoeld hebt, en no hard feelings :)
Maar er zijn mensen die kinderen hebben (zoals ik) waarvan de haren stijl overeind gaan staan bij dit soort opmerkingen ;)

Eric

R&S is een hele fijne zaak om te kopen.
Ik heb er mijn MT gekocht (1,5 uur rijden :) ), kreeg een hele persoonlijke uitleg en heeft prima geadviseerd wb. servo's, gyro etc..
Echt top, was het reisje zeker waard!

Eric

Ik daarna ook :)
Maar wilde graag even in de snoepwinkel rondkijken en de MT even in mijn handen hebben voordat ik hem kocht :D
De TT Carbon blades heb ik ook laten opsturen.
Toch vind ik het altijd fijner om echt te gaan shoppen, zie dat als een uitje.
Helaas zijn er niet zo veel fijne winkels waar ze echt veel op Heli gebied hebben liggen, zodat je lekker kan rondneuzen met een bakkie koffie in je hand.

Eric

EricW zei:
Ik kreeg een beetje vreemd gevoel in mijn buik bij de volgende passage.......

Lazerbeak zei:

Groet,
Tjerk ;)
Je kan er duizend ;) ;) bijzetten, maar het blijft vrij smakeloos naar mijn mening. Ik begrijp dat je het niet zo bedoeld hebt, en no hard feelings :)
Maar er zijn mensen die kinderen hebben (zoals ik) waarvan de haren stijl overeind gaan staan bij dit soort opmerkingen ;)

Ik kan me heel goed ik Eric zijn woorden vinden. Ik vind ook het verweer dat er iemand anders voor je uitkijkt echt niet afdoende, die persoon zal ook voornamelijk naar jou verrichtingen in de lucht kijken en niet om zich heen. Ik begrijp wel dat je zelf vind dat dat afdoende is, maar waar ik expliciet op doelde is dat je de controle verliest over je heli. Dan gaat het ding een kant op waar jij geen invloed meer op hebt en dan mag je hopen dat hij slechts op de grond smakt.

Je zegt dan wel dat je je 'test veld' niet wilt verzieken, maar in mijn ogen deed je dat al toen je meer dan hoveren ging doen. Bedenk ook dat het maken van filmpjes van dit soort verrichtingen aan een beginende N00b de boodschap geeft dat dat gewoon kan, en zeker iemand die het nog moet leren moet ECHT niet beginnen aan dit soort dingen op dit soort veldjes.
Ik blijf er bij; erg foute actie. :nooo:

heren politici.....

stop deze polemiek, ...... beiden hebben 100% gelijk - ja en ja - neen mag niet.
bij hoveren is het risico even groot als bij stalls - signal loss - onbestuurbaar = lopen.

denk is aan de techniek.

in deze moderne electronica tijden werkt een zender en ontvanger zoals in het stenen tijdperk.
met het best onderhouden en nagekeken RC toestel heeft een betrouwbaarheid ( volgens mij ) van 1%, waarom ?

De zender zendt continue commando's of posities door voor de servo's - en die draaien alnaar het commando.
er is geen feedback naar de zender terug - die zegt zeker ??? dus
elke storing die gedetecteerd wordt in de ontvanger wordt vertaald in het draaien van de servo, weliswaar wordt elk commando 50 keer per seconde herhaald
maar toch .....
storing gedurende 1 seconde kan desastreuze gevolgen hebben
1 draadje breekt af of geeft geen kontakt en boem.
( in de politiek begint men nu te zeuren over welk draadje )

waarom komt hier dan geen kwaliteitsverbetering - commerciel moet men backwards compatibel blijven en dan kan dat niet.....

voor 20 jaar zijn we gestopt met modelbouw omdat ik de RC communicatie maar zus en zo vond, nu nog steeds hetzelfde
( na een paar ongelukken op vliegterrein gezien te hebben ...)

het beestje bijt terug en we zijn toch weer herbegonnen, met alle risico's van dien.

persoonlijke mening natuurlijk !.

rgds
tiger_bel

reaktie kan zijn : maak dan zelf iets beter - veiliger , ja onmiddellijk, we zoeken sponsers !

Nog even katrien, jan klaasen en het verhaal dat ik 't voor de rest van ons verpest erbij halen.
En dan is die poppenkast weer kompleet!

Back