Mini Titan 325 kit ( http://minititan325.hyves.nl/)

EricW zei:
hobby zei:
EricW zei:
Is een van die weinige momenten dat je het lekker vind dat het zweet......jeweetwel
:lol:
Succes!!

Nee vertel eens :lol: :lol:
8O... :? ... :lol:

Ooo ineens weet ik wat je bedoeld...of wist ik dat al :wink: , ik kan het straks ook gaan ervaren, zou een ventilatie tok kunnen helpen (whwahwahwahwahwa)

Nu ff wat anders, ik heb mijn Mini Titan vandaag binnen gekregen met de pakket dienst :music: , ik ga hem vanavond met toppic starter opbouwen (the ice factory)....foto´s volgen, misschien wel met een bouwverslag...wie weet.

Wordt vervolgt :wink:

Ge weet toch waar de ventilatie tok voor dient :?:

Die is er om de chauffeur koel te houden.
Als de ventilatie tok uitvalt :mrgreen: begint de chauffeur opeens ontzettend hard te zweten :D

..:: JET-A is My Perfume ::..

Gisteravond bezig geweest met the Ice factory om mijn Mini Titan in elkaar te zetten, we zijn een heel eind gekomen, maar hopen vanavond om hem af te kunnen maken.
Elektronica moet er nu nog in, zender moet nog worden ingesteld, en nog wat kleine dingen.
Ik kom uit het Bigscale wereldje, en pfpfpfpfpfpfp zo´n Mini Titan lijkt wel miniatuur, vergeleken bij een Bigscale 1/6 :lol: :lol:
Maar wat een techniek zeg zo´n heli....vind het helemaal geweldig :wink:
Foto´s volgen uiteraard als de heli klaar is, dat zal morgen wel zijn, want vanavond heb ik het veel te druk :banana:
Enne The Ice Factory je bent geweldig kerel :D , thanks toe nu toe :P

Ik heb gisteren de eerste keer gevlogen zonder mijn pingpongtoestanden.
Het is zeer goed gegaan een 6minuten hoover met beetje rond-hooveren.
Hij is wel lichtvoetig geworden en veel meer reactie op de pitch nogthans mijn trainingsstel is zeer licht en toch zoveel effect.

Geeft toch een goed gevoel zonder.
Nu next step.

Ben aan het denken mijn tailvin zelf nieuw te maken in carbon of epoxy op ons cnc-freesmachine.
Zal is ééntje uittekenen.

Hij is wel lichtvoetig geworden en veel meer reactie op de pitch nogthans mijn trainingsstel is zeer licht en toch zoveel effect.

Nu nog de Flybar gewichten eraf en je bent vertrokken :D

Maybe zei:

Nu nog de Flybar gewichten eraf en je bent vertrokken :D

Ik vind dat hem daar (mooier) realistisher mee vliegt.

Komt waarschijnlijk nog wel hoor.
Nu eerst rondjes zoals tiger_bel (pa)

Zoals beloofd :pim:

1 - MAIN ROTOR
MiniTitan001.jpg

2 - MAIN ROTOR FLY BAR
MiniTitan002.jpg

3 - SWAH PLATES
MiniTitan003.jpg

4 - MAIN ROTOR COMPLEET
MiniTitan004.jpg

5 - MAIN CHASSIS
MiniTitan005.jpg

6 - MAIN CHASSIS MET ROTOR
MiniTitan006.jpg

7 - COMPLEET CHASSIS MET ROTOR + STAART
MiniTitan007.jpg

8 - COMPLEET CHASSIS MET ROTOR + STAART + MOTOR + REGELAAR
MiniTitan008.jpg

9 - COMPLEET CHASSIS MET ROTOR + STAART + MOTOR + REGELAAR EN ROTORBLADEN
MiniTitan009.jpg

10 - COMPLEET CHASSIS MET ROTOR + STAART + MOTOR + REGELAAR EN ROTORBLADEN EN CANOPY
MiniTitan010.jpg

De rest van de foto´s volgen nog :D , maar die plak ik er later wel bij :cool:

Misschien dat ik vanavond, alvast wel even mijn CANOPY ga bestickeren....uiteraard verschijnen die vanzelf dan weer :cool:

Met dan aan (The Ice Factory) Richard tot zover bedankt voor al je tijd en HULP kerel :worship: :!: :!: :!: :!:

@Maybe

Goede :idea: van je, met die standaard stickers zie je idd. niet meer waar hij is :wink:
Gelukkig heb ik nog niks beplakt 8)

The ICE Factory zei:
Heb ff wat alu/carbon TT tuningsparts op de heli gezet :D :D kon het niet laten.

Waar heb jij de alu parts vandaan, die armen zijn nl vrijwel nergens leverbaar, ik wil ook de alu bladhouders hebben.

Zo van de week met The Ice Factory (toppic starter) mijn Mini Titan helemaal in orde gemaakt.
Hier wat foto´s van hoe hij er nu bij staat :arrow:

Ooooooo wat is die mooi. :yes:
MiniTitanklaar001.jpg

Duidelijk foto met motor, regelaar, lipo, servo en de gyro, en de goudconnectors die gesoldeerd moest worden aan de lipo.
MiniTitanklaar004.jpg

Foto van de andere kant met in beeld de ontvanger een SMC-14 (PCM) zorgt ervoor dat je geen knakimpulsen krijgt.
MiniTitanklaar003.jpg

Hier een foto van de staart, heb 2 antenne buisjes gebruikt omdat de antenne van mijn ontvanger er lang is, en ik het zonde vind om hem af te knippen.
MiniTitanklaar005.jpg

Foto van bovenaf.
MiniTitanklaar002.jpg

En dan het mooiste moment voor mij \:D/ Richard heeft even de eerste testvlucht voor mij gemaakt met de Mini Titan, is helaas gemaakt met mijn foto toestel, dus kijk niet naar de kwaliteit

The Ice Factory ik wil je wederom bedanken voor al je tijd en goed hulp die ik de laatste dagen van je heb gehad :thumbsup:

Gisteren ben ik naar een sticker bedrijf geweest, die stickers beplakt voor politie auto´s, overheid, verkeersborden, en heb daar een paar afval stukjes mee gekregen, en heb mijn Canopy dus zelf beplakt zonder dat het al uitgesneden was voor mij :?
Ben er ruim 2 uur mee bezig geweest, ach je moet wat over hebben voor een hobby, en dat heb ik wel....helemaal voor zoiets gaaaaaafs :wink:
Helaas zitten er toch een paar luchtbubbels in..... maar dat hou je toch, gelukkig zien je dat toch niet als je vliegt.
Ga proberen om ooit straks dit te voorkomen, als ik er weer eens een nieuwe komt, of spuiten...eerst maar eens vliegen (hooveren :wink: )
Maar voorlopig ben ik er dik tevreden mee 8)

CanopyMiniTinanbeplakt001-1.jpg
CanopyMiniTinanbeplakt002-1.jpg

CanopyMiniTinanbeplakt003-1.jpg

Oja misschien wel leuk, mijn Mini Titan weegt nu met 863 gram deze set-up :arrow:

Thunder Tiger OBL 29/35-10H 3500kV Brushless Motor 1
Xtreme Power 11.1V 2200mAh 18C Li-polymer
ACR BLC-40 40A Brushless Motor ESC 1
3x Hitec HS-65HB Servo
1xFutaba S9650 Digital Servo
Futaba GY401 Gyro

Graupner SMC-14 (ontvanger)

@hobby :

Knip NOOIT je antenne af dit is namelijk een afgestemde antenne. Die lengte van die draad is exact bepaald tot op de mm.

Als je dit doet heeft dit gevolgen in de ontvangst !!!

gukke zei:
@hobby :

Knip NOOIT je antenne af dit is namelijk een afgestemde antenne. Die lengte van die draad is exact bepaald tot op de mm.

Als je dit doet heeft dit gevolgen in de ontvangst !!!

Gukke,

Dat was ik ook niet van plan hoor, vandaar die extra antenne buis.

Maar toch bedankt voor je antwoord, zelfde geld had er misschien wel over nagedacht :wink:

Ziet er goed uit hobby!
Mooi dat je nu een heli hebt waar je een tijdje mee verder kan!

Ik wil toch nog wel even zeuren:
Verplaats je gyro en je rudder servo.
Bijde hebben GROTE kans geraakt te worden tijdens een crash. (i've bin there)
De rudder servo aan de andere kant van de boom plaatsen.
De gyro in het frame plaatsen. Uurtje werk maar scheelt je later misschien aardig in de kosten!

Heel veel plezier er nog mee!

Groet,
Tjerk ;)

Back