Mini Titan 325 kit ( http://minititan325.hyves.nl/)

Ivm plaatsing van de gyro: heb toch al een 4-tal crashes gehad en staat nogaltijd netjes op de plaats waar de handleiding zegt dat ie hoort te staan. rudder servo idem en geen problemen mee gehad. als ik de gyro in de ruimte eronder had geplaatsd, dan was ie wel al 4x moeten gemonteerd en gedemonteerd worden, omdat je anders de staart er niet uit kunt halen.

ik heb de gyro ook weer op de voorgeschreven plaats gemonteerd. Want als de tailboom eruit moet , moet ook de gyro eruit en dat vond ik echt niets.
Heb al wat crashes gehad maar geen schade ondervonden dus laat hem nu lekker zo zitten. :D

oh ja en weer wat alu TT parts er opgezet

050907%20004.jpg

djorkaef zei:
Ivm plaatsing van de gyro: heb toch al een 4-tal crashes gehad en staat nogaltijd netjes op de plaats waar de handleiding zegt dat ie hoort te staan. rudder servo idem en geen problemen mee gehad. als ik de gyro in de ruimte eronder had geplaatsd, dan was ie wel al 4x moeten gemonteerd en gedemonteerd worden, omdat je anders de staart er niet uit kunt halen.

Mijn tail kan er prima uit met de GY401 eronder, geen enkel probleem. Hij staat hier zeker wel veiliger dan bovenop

nwolsink zei:
djorkaef zei:

Mijn tail kan er prima uit met de GY401 eronder, geen enkel probleem. Hij staat hier zeker wel veiliger dan bovenop

hoe heb jij hem gemonteerd dan ? op het plaatje beneden ?? heb je foto ?

laurens zei:
Tot nu is alleen de Trex 450 die dat probleem had Tjerk.

"Better save then sorry"
De paddle gaat er bij mij vlak langs als ik een denkbeeldige 401 plaats. Beetje buigen en hij zou 'm raken...
Daarnaast heb ik een afdruk van mijn waaiboomhoutenpallen in mijn tailboom staan, precies op de plek waar de rudder servo zit.
Ik blij dat hij aan de andere kant van de boom zat!

Waarom zou je risico lopen probeer ik te zeggen..
Is ook wel een hoop werk om die gyro los te halen en opnieuw vast te plakken!

The ICE Factory zei:
nwolsink zei:
djorkaef zei:

hoe heb jij hem gemonteerd dan ? op het plaatje beneden ?? heb je foto ?

Ik maak dit weekeinde wel even wat foto's heb ook wat nieuwe alu parts erop zitten nl :)

Vliegt er iemand ook daadwerkelijk met zn mini titan of word er alleen bling opgezet? Vliegfoto's zijn mooier!

laurens zei:
Vliegt er iemand ook daadwerkelijk met zn mini titan of word er alleen bling opgezet? Vliegfoto's zijn mooier!

heb van jou nog geen foto gezien kerel 8) maar ik vlieg normaal zo 2 tot 3 keer in de week
meestal in mijn eentje dus foto's maken gaat wat moeilijker dan he .....
Ik heb net nog 2 accu's leeggevlogen, maar morgen is Hobby erbij en dan zullen we ff wat fraaie hoover foto's maken :D 8O

Voor jou laurens:

Tijd dat jij er een neemt, zal wel goed voor je wezen... Crashed wat goedkoper ;)

Trouwens, Thunder Power lipo's rule!
Ik heb ze al een jaar. +/- 100 keer geladen zonder balancer en nog steeds helemaal gematched!
Still going strong!

Groet,
Tjerk ;)

laurens zei:

He kerel The Ice Factory en ik komen uit het Bigscale wereldje, als je daar geen alu op je bigscale hebt zitten, mag je niet eens op een meeting komen :lol: :lol:
Ik heb de keus gemaakt om over te stappen naar heli´s, maar voorlopig vervang ik alleen de kwetsbare delen naar carbon of alu.

Maar net wat The Ice Factory al zegt: het gaat best wel moeilijk om foto´s maken van je heli (MT) als je alleen bent 8) (we zijn nog beginners :lol: )

Ik Heb toch al de nodige foto´s van mijn bouwverslag, en het bestickeren van Canopy op de vorige pagina´s gezet :wink:

De aankomende tijd zullen wij veel samen gaan heli gaan vliegen, dus de foto´s en filmpjes komen er vanzelf wel op kerel....dat is een ding wat zeker is :P

Net wat je zegt.
Ik heb nu 3 dagen achtereen 4 lipo's leeggevlogen en zojuist weer 3 (lucht werd wel erg donker en de wind werd een beetje onverspelbaar :) )
Maar foto's maken zal ik dan toch door mijn vrouw of dochter moeten laten doen, doen we wel een keer.

Die upgrades weerhouden me er van om te veel ineens te proberen
Ik ga nu echt met sprongetjes vooruit.
Vandaag al echt goed langzaam en beheerst circuit gevlogen, en een paar keer een fast climb-out met een draai.
Achtjes zijn nog steeds wat houterig, beetje angstig voor mijn rechter kant, linksom gaat perfect.
En nog steeds pas 1 keer gecrashed :)

Eric

Heb gister weer ff gevlogen , maar wat me nu opvalt is dat wanneer ik plotseling veel pitch geef dat de staart dan uitslaat.
Doe ik het wat geleidelijker dan doet ie het niet. Ligt dit aan de gyro ??

The ICE Factory zei:
Heb gister weer ff gevlogen , maar wat me nu opvalt is dat wanneer ik plotseling veel pitch geef dat de staart dan uitslaat.

Dikke kans! Hoeveel % gain staat je gyro op?
Je kan iig eens proberen hem wat hoger te zetten.
Mijn mini titan met 401/9650 staat op 35%

Groet,
Tjerk ;)

Volgens mij staat je gain juist te hoog. Als je hard rondvliegt gaat de staart dan ook schudden?

Lazerbeak zei:
The ICE Factory zei:

Dikke kans! Hoeveel % gain staat je gyro op?
Je kan iig eens proberen hem wat hoger te zetten.
Mijn mini titan met 401/9650 staat op 35%

Groet,
Tjerk ;)
Ik heb vandaag mijn Raptor 325 ingevlogen en ben 200% tevreden!
Enkel de MAH bladen die ik heb zijn volgensmij een beetje krom ... maar die zijn te vervangen.

Ik heb echter precies hetzelfde opgemerkt en kon inderdaad mijn gyro gevoeligheid ook niet hoger dan 35% zetten.
Echter mag je een Futaba 9650 met GY401 in digitaal modus bedrijven, mogelijk dat ik de gevoeligheid dan wel hoger kan zetten?

Verder had ik voor de tuimelschijf de servohevelafstanden (12.5mm) uit de handleiding gebruikt.
Ik moest vervolgens de SWASH uitslag op 35% zetten om niet boven de 10 graden uit te komen.
Vreemd of is het normaal dat je zover terug moet regelen?

Grtz,
Emile 8)

Back