Mini Titan 325 kit ( http://minititan325.hyves.nl/)

Mensen ben nu net even bezig....
Maar zoals iedereen wel weet , als je de paddles er op hebt , dan zegt de handleiding "ca glue" ik dacht dat dat dus bij de kit zat , maar daar zit alleen:
1- T22 (Threadlocking) locktide toch ?
2- R48 (anaerobics retainer) ??? wat het is weet ik niet. --en heb alles doorgebladerd en er staat nergens dat ik R48 moet gaan gebruiken in de bouwhandleiding----

Maar wat is dus CA glue ???

voordat ik verder ga, wil ik eerst even zeker weten.

CA (Cyano Acrylaat) is secondenlijm.
Kan je gewoon bij de bouwmarkt halen.
(of uit je vriendin's/vrouw's kunstnagel plaksetje ;) )
Ik neem meestal de wat dikkere, deze droogt iets minder snel.

Als regel geld:
staal in alluminium: loctite (T22)
staal op staal: boutjes + moer ook (dun) loctite aanbrengen
staal in plastic: CA op de draad (wel snel op zijn plek draaien, en blijven bewegen tot het op zijn plek zit :) )

De R48 is een goedje wat je dun aan kan brengen aan de buitenring van een lager wat in kunststof opgesloten wordt.
Dit zorgt ervoor dat de buitenschaal niet mee gaat draaien, wel oppassen dat het niet in het lager terechtkomt.

Eric

The ICE Factory zei:
al druk aan het bouwen ?
herschaaldekopievandscnvi4.jpg

:wink:

Ben nu aan het elektrische deel toe... dus ga vandaag servo's bestellen etc. en dan volgend weekend verder bouwen.

EDIT
Ik zie nu ook dat ik beter die motor nog iets kan draaien, zodat de kabels in de heli terecht komen.

Henry zei:
Ben nu aan het elektrische deel toe... dus ga vandaag servo's bestellen etc. en dan volgend weekend verder bouwen.

EDIT
Ik zie nu ook dat ik beter die motor nog iets kan draaien, zodat de kabels in de heli terecht komen.

Je schiet al lekker op!
Je kan de motor i.d. een slag draaien, maar ik heb er toen naar gekeken en volgens mij ging het niet zomaar.
Ik heb hem uiteindelijk gewoon zo laten zitten, de draden naar binnen gebogen en wat extra krimpkous om de 3 motor draadjes gekrompen.

Eric

Het gaat zijn gangetje....

Maar heb nu wel de kabel binnenin zitten.
Heb de motorplaat omgedraaid en toen kwam hij wel goed te zitten.
Dus op de foto kon ik de motorplaat aan de rechterkant (als je er voor staat) stellen, nu zit dat gedeelte dus aan de linkerkant.

Ga vanavond weer verder :wink: .
Jij hebt er al ervaring in, eerst je eigen en daarna samen met David de zijne 8) .

Heb vandaag mijn nieuwe smc 14 ontvanger ontvangen per post.De R700 heeft maar een draadje van 30cm terwijl dit 95cm moet zijn kwam ik later achter :cry:
kan nu dus op PCM ... Heb ook weer wat alu binnen 8) 8)

The ICE Factory zei:
Heb vandaag mijn nieuwe smc 14 ontvanger ontvangen per post.De R700 heeft maar een draadje van 30cm terwijl dit 95cm moet zijn kwam ik later achter :cry:

Ben helemaal niet benieuwd, vertel :wink: .
Of mogen we op de foto's wachten :infinity:

JO.. nog een MT erbij.
Begint een uitgebreid draadje te worden, leuk :)

Heb ook PCM, nog nooit een glitch gehad eigenlijk.
Werkt super.

Heb zojuist weer een stap vooruit gemaakt.
4 lipo's leeg gevlogen met steeds snellere 8 tjes.
ook rechtsom (zonder dat ik er erg in had..)
Werden uiteindelijk bijna stallturns, paar keer wat gras plat gelegd, gaat echt steeds beter :) (lees: meer relaxed ;) )

Eric

Ik hoorde o.a. van Ijsfabriek en hobbie alleen maar positieve dingen over de Mini Titan.
En als je dan gaat surfen dan hoor je op b.v. Helifreak ook alleen maar positieve verhalen.
Dus de keuze was simpel, een Mini Titan E-325 8) .

Bernie zei:
Ga vanavond weer verder :wink: .
Jij hebt er al ervaring in, eerst je eigen en daarna samen met David de zijne 8) .

Net wat ice al zegt, schiet eens op man, hoe lang heb je die Mini Titan nou al in je bezit :lol: :lol: :lol: ( hi hi)

Meeting met allemaal Mini Titans lijkt mij SUPER mannen :P

The ICE Factory zei:

Goed om te horen ice....kunnen we weer lekker aan de slag :wink:
Ik had gewoon mazzel dat bij mijn MX-12 al een R700 en een SMC-14 ontvanger zat...dan is de keus makkelijk he, SMC-14 (PCM)voor de heli, R700 voor mijn toekomstige Swift :D

Back