Mini Titan 325 kit ( http://minititan325.hyves.nl/)

jvthert zei:
Carbon bladen kunnen veel minder buigen dan gewoon plastic. Daardoor geven ze meer power en maken ze minder herrie (bladherrie is een blad dat vervormd). Verschil is even groot als het verschil tussen houten en carbon hoofdrotorbladen dwz: vrij groot :)

Ik heb nu TT plastic bladen, van die witte en erg slappe bladen, die dingen maken ook een herrie als ze in actie moeten komen echt niet normaal meer :D
Daarom switch ik tzt naar Radix mainblades en Align carbon tailblaadjes.

laurens zei:
Bladherrie is lucht wat verplaatst word, hoe meer herrie hoe meer luchtverplaatsing.
Niet om de wijsneus uit te hangen.... ;)
Maar het kan ook vuile of turbulente lucht zijn.
Dus een hoop herrie met weinig effect.
In de regel is het zo dat een stijver profiel (airfoil) wat niet buigt of tordeert over de lengte as, efficiënter lucht verplaatst omdat de aanvalshoek over de gehele lengte gelijk blijft.

Heb net ecen Align 325 Pro woodies geprobeert van €11,- die dingen zijn echt super, die vliegen nog beter dan de carbon MAH's die ik ook had.
Ze vliegen zeker ook beter dan de TT plastic bladen (die ruim 2x zo duur waren), nu de Radix nog even proberen tzt.

AnD zei:
Zijn die tailrotors beter en wat effect heeft dat dan ?

jvthert zei:
Carbon bladen kunnen veel minder buigen dan gewoon plastic. Daardoor geven ze meer power en maken ze minder herrie (bladherrie is een blad dat vervormd). Verschil is even groot als het verschil tussen houten en carbon hoofdrotorbladen dwz: vrij groot :)

Volgens mij had AnD het over het verschil tussen de standaard witte kunstof tailrotorblades, en de zwarte kunstof tailrotorbladen van de T-rex.
Carbon is idd. vele male sterker :wink:

Ik gebruik ook de 325 Pro bladen van Align en bevallen me ook beter dan de standaard TT bladen.
Ik wil wel eens die Funkey carbon bladen proberen :D

philippefeij zei:
Ik heb nu sinds eens week mijn mini-t binnen en merk dat TT behoorlijk wat heeft verbeterd.

Mijn eerste mini-T was een van de eerste en t.o.v. de huidige versie heb ik o.a. het volgende gemerkt:
Ik vond het wel vreemd dat de "double joint lever", het verrekijkertje aan de heckrotor nu van volledig plastic is, zonder lagers.
Normaal zit er deze in met 4 lagers:

pv0748wx7.jpg

No niet meer dus :)

Wat ik nog steed niet snap is het volgende, Je zegt :arrow: Ik heb nu sinds eens week mijn mini-t binnen en merk dat TT behoorlijk wat heeft verbeterd.
Mijn eerste mini-T was een van de eerste en t.o.v. de huidige versie heb ik o.a. het volgende gemerkt:
Ik vond het wel vreemd dat de "double joint lever", het verrekijkertje aan de heckrotor nu van volledig plastic is, zonder lagers.
Normaal zit er deze in met 4 lagers:

Nou mijn vraag :?: zat die double joint lever nou bij je kit, of heb je hem los als spare part gekocht??
Vind het een beetje raar dat hier geen lagers bij zitten als je de kit hebt gekocht, ik denk dat ze die er dan gewoon vergeten zijn bij te leveren, want zonder lagers functioneerd dit volgens mij nooit :?
Wel weet ik dat wanneer je de double joint als spare part koopt, dat hij dan geleverd wordt zonder lagers.

Ik hoor het wel....

hobby zei:
AnD zei:
Zijn die tailrotors beter en wat effect heeft dat dan ?

jvthert zei:

Volgens mij had AnD het over het verschil tussen de standaard witte kunstof tailrotorblades, en de zwarte kunstof tailrotorbladen van de T-rex.
Carbon is idd. vele male sterker :wink:
Inderdaad dat bedoelde ik. ;)

Nou, voorheen kreeg je inderdaad het hierboven afgebeelde ding met 4 lagers.

Mijn kit had dit dus niet, mijn double joint lever is van massief plastic. Kortom, de double joint lever is niet meer gelagerd!

Waarom TT dit heeft gedaan, geen idee!

philippefeij zei:

Mijn kit had dit dus niet, mijn double joint lever is van massief plastic. Kortom, de double joint lever is niet meer gelagerd!

Oké het is mij duidelijk dat de double joint lever van massief kunstof is die jij bij je nieuwe kit geleverd hebt gekregen

Idd. erg vreemd, het zou toch beter moeten functioneren met lagers :?

Ben benieuwd hoe ze double joint nu gaan leveren als spare part..

philippefeij zei:

Zodat je eerder de alu upgrade koopt (PV0819) waar wel lagers inzitten :wink:

The ICE Factory zei:
vandaag nog wat alu parts geplaatst en onderstel zwart gemaakt

titanalu2.jpg

titanalu1.jpg

Hoezo heb je de bladhouders niet vann alu gedaan, das nu juist een zwakke plek.
Ik had vandaag voor het eerst sinds lange tijd een (kleine) crash en ditmaal waren de bladhouders (en bladen) eens heel voor de verandering.
Wel 2 servo's naar de klote helaas, verder alleen het hoofdtandwiel stuk, hoe die servo's zo snel stuk zijn gegaan :?:

The ICE Factory zei:
philippefeij zei:
The ICE Factory zei:
onderstel zwart gemaakt

Dit is ellendig voor wat betreft de zichtbaarheid van heli!

geen last van met mijn stickerset :lol: :lol:

Ik heb er nu juist een neon geel landingsgestel opgezet voor de zichtbaarheid http://www.helidirect.com/product_info.php?cPath=184&products_id=4648
Daar kwam bij dat de originele (weer) stuk was :? bij de zoveelste looping poging, dat doe ik dus voorlopig even niet meer :roll:

nwolsink zei:
Ik heb er nu juist een neon geel landingsgestel opgezet voor de zichtbaarheid http://www.helidirect.com/product_info.php?cPath=184&products_id=4648
Daar kwam bij dat de originele (weer) stuk was :? bij de zoveelste looping poging, dat doe ik dus voorlopig even niet meer :roll:

Die van mij is ook al 2 keer gebroken door een te harde landing...of mini crash.
Ik heb in de geleiders gewoon een stukje ijzerdraad gedaan met CA lijm erop, en sinds dien heb ik er geen last meer van gehad dat hij gebroken is :D

Maar dat landingsgestel wat je gekocht hebt, ziet er wel idd. mooi en degelijk uit 8)

hobby zei:
nwolsink zei:

Die van mij is ook al 2 keer gebroken door een te harde landing...of mini crash.
Ik heb in de geleiders gewoon een stukje ijzerdraad gedaan met CA lijm erop, en sinds dien heb ik er geen last meer van gehad dat hij gebroken is :D

Maar dat landingsgestel wat je gekocht hebt, ziet er wel idd. mooi en degelijk uit 8)

Deze is ook breder:

MH-TI006LP_l.jpg

Back