Mini Titan 325 kit ( http://minititan325.hyves.nl/)

Mijne CNC Frame is ook binnen, moet hem alleen nog even uit de postbus vissen :)
Ben nu bezig om op het huidige frame mijn Hacker A20XL te monteren, welke pinion moet daarop 13T of 15T ?

Moet je dan niet werken ICE? :D

Ziet er wel leuk uit, ik ben ook benieuwd naar het extra gewicht.

jvthert zei:
Heb je een tachometer? boven de 2800 toeren krijg je een mooi stabiel en strak vliegbeeld. Ik zou beginnen met de 15T dan zul je tegen de 3000 toeren zitten en even kijken of je motor en regelaar en lipo niet te heet worden... en of de headspeed naar jouw gevoel prettig is. Ik hou zelf van een beetje pit dus daarom raad ik je aan om gelijk de 15T te proberen. Als je nog rusig vliegt kun je op je zender de pitch range wat inperken om stroom te besparen.

Ik zet nu de 15T erop, met de 13T verdraaien de bladen in de houders als ik optoer 8O

The ICE Factory zei:
Martijn heeft de bestelling van CNC heli al binnen :D :D

061107%20006.jpg

Dan zal ik hem zo ook maar ff ophalen :D :D

Oja nog een filmpje van mijn van afgelopen weekend :P

[/media]

En hier nog een filmpje van Ice zijn MT die rondje aan het vliegen was :P

[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Heej Hobbie was je je cam niet kwijt ??

Ziet er allemaal goed uit.

Nu wil ik wel even 1 ding aankaarten.

Bas en ik hebben nog niet eens onze titan binnen (die op de tailservo houder na helemaal standaard is) en jullie zijn al met de custom frames bezig, dit gaat natuurlijk helemaal de foute kant op zo ^^

Ben toch stiekem benieuwd naar het eindresultaat !

yanightmare zei:

Ziet er allemaal goed uit.

Nu wil ik wel even 1 ding aankaarten.

Bas en ik hebben nog niet eens onze titan binnen (die op de tailservo houder na helemaal standaard is) en jullie zijn al met de custom frames bezig, dit gaat natuurlijk helemaal de foute kant op zo ^^

Ben toch stiekem benieuwd naar het eindresultaat !

Ik post morgen ook wel weer wat, heb nu mijn Radixen en Hacker gemonteerd :D
Frame komt dit weekeinde

yanightmare zei:

Lang verhaal, maar ik heb hem vandaag gevonden en je raad nooit waar :lol: :lol: onder het reserve wiel van mijn auto 8O
Het fijne hoor je nog wel een keertje, of ff op dat andere forum lezen daar heb ik het allemaal omschreven :P

Ben vanavond bij Martijn van rc-central geweest, en heb daar de complete alu rotorkop gezien van CNC, samen met het fiber frame...tjonge jonge wat ziet dat er mooi uit zeggggg 8O.

Je raad nooit wat ik ga bestellen 8)

yanightmare zei:
Ik heb iig wel contactgegevens van de sporthallen (ik heb hier op de zaak een project lopen met glasvezel in die sporthallen, dus contactgegevens genoeg, kunnen we even kijken of we dat kunnen gaan regelen tzt).

Jongens, wat betreft het indoor vliegen..!!

hier zitten kosten aan verbonden, 50 euro per uur EX BTW.
ik vind het geen probleem om iets dergelijks te organiseren, echter sporthal reserveren betekend ook sporthal BETALEN.
in het verleden heb ik al eens een dagje Karten georganiseerd bij Coronel voor 60 euro 6uur karten, iedereen wilde mee.

dus gereserveerd en niemand betaalde, gelukkig heb ik 1 week van te voren op kunnen zeggen, zodat ik niet voor 1600 euro het schip in ging.!

als je indoor wil vliegen in 1 van de sporthalen die almere rijk is kan ik dat regelen, echter zal er door iedereen van te voren betaald moeten worden.
wil je dus indoor vliegen stuur me een mail (info at rc-central.nl) ik maak een volledige lijst op. zal een prijs berekenen en iedereen een factuur sturen die voldaan moet worden. ik dacht zelf aan 4 uur vliegen, van 6 tot 10!

hellaas door slechte ervaringen in het verleden moet ik dit zo doen.!

ook zal ik even navragen wat het hier kost.. http://www.almere.nl/live/index.jsp?nav=1461&loc=900919&det=225224

Hej Martijn,

Ik snap je punt absoluut, echter wat ik bedoelde (kan zijn dat het niet duidelijk was). is dat ik de beheerders en de eindverantwoordelijke van alle sporthallen ken binnen almere.

Met kennen bedoel ik het volgende; het bedrijf waar ik werk (UNET) doet in glasvezelverbindingen, laatst (vorige maand) hebben wij alle Almere Sporthallen aangesloten op glasvezel, heen gegraven etc etc. Vandaar dat ik alle contactgegevens heb. Ik ga dus nog even een paar belletjes plegen en doen om te kijken of ik misschien in een niet gereserveerde tijd gratis naar binnen kan, dan zou het ons geen geld kostten en kunnen we dus gewoon vliegen wanneer het niet word verhuurd.

Zit wel 1 nadeel aan, mocht dit het geval zijn wil ik absoluut niet met meer dan 5 a 10 man daar heen, ik draag dan namelijk de volle verantwoordelijkheid en heb geen zin om ipv vliegen kinderjuf te moeten spelen, of erger, een nieuwe houten basketbalvloer te moeten betalen voor de topsporthal in almere poort ;-)

Enfin, ik moet hier nog even tijd voor maken en de opties bekijken.

Nu we het toch over CNC hebben ;-) ik kom binnenkort even bij je langs Martijn, ik wil natuurlijk ook wel een paar van die glimmedingetjes bekijken en kopen :D zal zaterdag AS wel worden !

Groetjes

Emiel

jvthert zei:
nwolsink zei:
Ik zet nu de 15T erop, met de 13T verdraaien de bladen in de houders als ik optoer 8O

8O Dan moet je de softstart gebruiken! Je throttle response mag best hoog zijn, maar dan moet je wel softstarten: anders spuugt hij tandjes als je op throttle/ normal mode vliegt! Het feit dat je motor zo pittig kan starten geeft aan dat de 15T waarschijnlijk wel kan. Je moet gewoon even pitchpompen voor een minuutje en dan kijken of je batterij lauw blijft en je de motor en regelaar niet te heet worden om vast te pakken. Een andere overweging zjin je vliegtijden. Die kun je ook even vergelijken.

Hoe zet ik softstart aan?? ik vlieg nu met de 15T en dan met 95 90 85 90 95, tering wat beult dat ding nu omhoog zeg.
Het is me alleen iets te koud en te winderig om uitvoerig te gaan testen

jvthert zei:
Wat voor regelaar gebruik je? Meestal kom je in het setup menu door de throttle vol open te zetten als je de batterij aansluit. Maargoed even googlen levert waarschijnlijk het snelst de info die je zoekt.

Als je een dure motor en goede batterijen hebt die je een headspeed als deze geven moet je gewoon ook een goede regelaar hebben. In ieder geval één met softstart. Als je daarvoor een nieuwe moet kopen kijk dan ook even naar governor mode vliegen. Ik ben zelf heel blij met mijn CC60 + CastleLink interface. Ik kan alle (behoorlijk geavanceerde) instellingen op de PC doen en er zijn regelmatig firmware updates!

Als je inderdaad tegen de 3000 toeren zit moet je ongeveer 60km/h vliegen. Dan is het tot 4Bft prima te doen hoor! Hoveren wordt zelfs efficiënter.

Ik heb natuurlijk een combo gekocht :wink: :
Hacker A20 6XL motor
Hacker X-30-Pro regelaar

Ik zie het hier alleen nog niet staan http://www.hacker-motor.com/images/X-Pro-rev3-0607Englisch.pdf

jvthert zei:
DUFOUR zei:
Laat je ff weten of je problemen had met de douane? En hoelang duurt het eer je je spullen op de mat hebt?

Daar kun je nooit een pijl op trekken. De douane houdt soms pakjes meer dan een week tegen. Van grens tot grens duurt verzending meestal een week. Als de douane niet opschiet komt het soms pas na 3 weken op de mat.
Ik bestel elke maand wel een paar zaken uit de VS en China, en zelfs bij de zelfde leverancier fluctueert het met weken. Ook de tijd dat de douane er over doet is geen indicatie of en hoeveel je moet betalen.

Ga in ieder geval nooit binnen 3 weken bij je leverancier lopen zeuren. Die kan er in 99% van de gevallen niets over zeggen en niets aan doen.
Weet ik wel,maar ik ken die winkel niet,daarom vroeg ik ernaar. Bij UH,ook in Hongkong bestel ik de zaterdagavond en de vrijdag nadien ligt het spul al op m'n mat. Ben gewoon nieuwsgierig naar die andere winkel,snap je. Ga me misschien een T-rex kopen,of een mini Titan,weet nog nie zeker.

Zojuist een mailtje binnnen van Mr Fung.

Order is shipped !!!

Nu maar afwachten, als het goed is is het maandag / dinsdag binnen (1-3 dagen shipping).

Ik laat het weten uiteraard !

jongens.. zijn er nog specifieke dingen die gewild zijn van CNC heli's..

maandag gaat er een nieuwe bestelling de deur uit, laat het even weten..

De staart voor mij had je er al bij zitten toch?

Hoe zit het met de rotors, kon je die daar nu ook krijgen
9eventueel mooie carbons :D)

zo het nieuwe frame zit er op en alles werkt weer
heb de gyro verplaatst naar onderin het frame en de staartservo ook aan de ander kant verplaatst
heli weegt nu helemaal vliegklaar met nieuwe frame en TT alu 880 gram

111107%20002.jpg

111107%20003.jpg

111107%20004.jpg

111107%20007.jpg

Back