Mini Titan 325 kit ( http://minititan325.hyves.nl/)

wie kan zijn geheel standaard MT even wegen, daar ben ik ook wel benieuwd naar, geef dan wel even apart aan wat de accu weegt

Helaas heb ik hem nog niet binnen :(

Ik las gister avond op de track and trace van de speedpost:

Code:
Posting Date Posting Time Drop-off Point 
9-Nov-2007 17:58 Pick Up Service 

Date # Location Delivery Status 
9-Nov-2007 Hong Kong Item posted and is being processed. 
9-Nov-2007 Hong Kong Processed for departure. 
9-Nov-2007 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 10-Nov-2007 
12-Nov-2007 Netherlands Arrived and is being processed. 
12-Nov-2007 Netherlands Pending customs inspection.

Enfin, het is dus wachten op de douane, hebben mensen hier toevallig ervaring mee ? is er nog kans dat hij er tussendoor glipt ? en zo nee, hoe lang word je pakket gemiddeld opgehouden door de douane ? de totale waarde is ongeveer €1000, volgens mij te hoog voor een belletje, heb dus nog kans ook dat het per brief geregeld moet worden .... bleh !

Groeten

Emiel.

yanightmare zei:
Helaas heb ik hem nog niet binnen :(

Ik las gister avond op de track and trace van de speedpost:

Code:
Posting Date Posting Time Drop-off Point 
9-Nov-2007 17:58 Pick Up Service 

Date # Location Delivery Status 
9-Nov-2007 Hong Kong Item posted and is being processed. 
9-Nov-2007 Hong Kong Processed for departure. 
12-Nov-2007 Netherlands Arrived and is being processed. 
12-Nov-2007 Netherlands Pending customs inspection.

Enfin, het is dus wachten op de douane, hebben mensen hier toevallig ervaring mee ? is er nog kans dat hij er tussendoor glipt ? en zo nee, hoe lang word je pakket gemiddeld opgehouden door de douane ? de totale waarde is ongeveer €1000, volgens mij te hoog voor een belletje, heb dus nog kans ook dat het per brief geregeld moet worden .... bleh !

Groeten

Emiel.

Hou er maar rekening mee dat je pakkie minstens een week bij de douane ligt. Pending Custom inspection betekent dat ie er al uitgevist is door de Douane. Wat je moet betalen hangt af van de waarde die er door de leverancier opgezet is. Ga er bij 1000 euro maar vanuit dat je zeker 150-200 euro moet bijbetalen. Als de leverancier er een lagere waarde op heeft gezet en de douane trapt erin, dan heb je mazzel. Trapt de douane er niet in (das mij nog nooit overkomen) dan hebbie dubbel pech, kan de zooi in beslag genomen worden.

O ja, het gaat niet per brief, maar je moet bij aflevering gewoon aan de postbode betalen. Cash. (dus ff op tijd pinnen)

Als je als particulier gebruik maakt van snelpost zoals DHL, EMS etc. moet je eigenlijk altijd invoerkosten betalen.
Deze koeriers zijn nml. verplicht dit standaard te controlleren en kort te sluiten met de douane.
De enige manier om eens mazzel te hebben is via de reguliere (langzame) postverzendingen met vermelding van of een lager bedrag of sample of Gift.
Zakelijk ontvang ik via DHL met regelmaat samples (prototypes) uit China, hier betaal ik niets voor omdat dat nadrukkelijk vermeld staat in de bijgesloten proforma die gericht is aan een bedrijf in dit geval.

Eric

Nou, ik had net even de TNT inklaringsdienst aan de lijn (direct nummer gevonden).

T&T nummer van nederland doorgekregen (die van HongKong gaat natuurlijk niet meer werken nu).

Ik moet donderdag even terugbellen dan weten ze wat de kosten zijn, hij verwachtte wel dat het nog deze week (eind van de week) word aangeboden.

Keeping fingers crossed....

Zoals ericW al zegt , doe niet aan snelposting , en zorg dat de verkopers "gift" er op zetten.
Zo bestel ik altijd uit HongKong , en dan is het er soms binnen een week al zelfs , en mocht het dan niet zo zijn dan 2 weken....
Dus je bent goedkoper met verzenden , en de douane heb je niet zo gauw last van.

Ben ik ook weer :D
Klopt,
Dan zijn de administratieve kosten hoger dan de inklaringsinkomsten en nemen ze gewoon de moeite niet :)
Mij is verteld dat de kans gewoon veel groter is als je expresspost gebruikt omdat er dan altijd gecontrolleerd wordt i.p.v. steekproefsgewijs.
Heb je een ijverige nieuwe werknemer, dan zoeken ze ook nog even de daadwerkelijke waarde van de verzending uit en ga je helemaal nat... ;)
Eric

Nou lekker dan ;-)

Enfin, ik heb natuurlijk wel speedpost gebruikt, binnen 1-3 dagen in nederland, dat klopt, binnen 1 werkdag (zat een weekeind tussen) in nederland, vervolgens 1 week bij de douane Grrr..

Morgen maar weer even bij mijn grote vriend van de TNT inklaring aankloppen, eens even kijken hoe / wat. Beetje jammer dat me nederlandse T&T nummer nog geen results geeft :(

Hmmm, misschien moet ik nu gewoon al bellen....

We zien het wel, trouwens, volgens mij is het zo dat elk pakketje uberhaubt langs de douane gaat (alles buiten de EU). vervolgens ligt het aan de douane wat ze wel en niet openmaken want dat is de hele issue, het merendeel van de pakketjes is zodanig laag dat ze ze inderdaad niet eens voor inklaringskosten gaan opschrijven, met speedpost is het volgens mij zo dat omdat je extra betaald voor de T&T en de snelle afhandeling dat ze het "officieler" moeten behandelen, in dit geval is het namelijk nog steeds mogelijk dat ze het pakketje niet nakijken (lees openmaken en uitzoeken). Ach, wat kan het mij ook allemaal schelen, ik wil gewoon mijn MT hebben ! stelletje harries daar :P hoe halen ze het in hun hoofd om aan mijn mooie MT spulletjes te zitten haha

@ Richard , of de anderen.

Ik weet dus van jouw dat je dus een flightpower balancer gebruikt op je ultramat 14.
Ik wil die namelijk ook nog even bestellen, maar heb je daar die verloppkabel er nu bij zitten , of moet je die er apart bij bestellen ?

Zodra de accu's zijn opgeladen , kan ik eindelijk is eens gaan vliegen met dat ding, heb eindelijk tijd gevonden om hem klaar te maken.
Dus ja inderdaad , ik heb nog steeds niet gevlogen met de Titan , sinds ik hem heb aangeschaft, ik heb zelfs pas sinds gisteren de servo's er op gemonteerd, en de alu delen er op gezet ( richard bedankt nog).

Wat ik nu niet begrijp is dat jullie het vervelend vinden als je invoer rechten moet betalen en elkaar op een forum tips geeft hoe je dit kan vermijden/verlagen??? Je maakt het ze wel erg makkelijk op deze manier!!!

Henry zei:
@ Richard , of de anderen.

Ik weet dus van jouw dat je dus een flightpower balancer gebruikt op je ultramat 14.
Ik wil die namelijk ook nog even bestellen, maar heb je daar die verloppkabel er nu bij zitten , of moet je die er apart bij bestellen ?

Zodra de accu's zijn opgeladen , kan ik eindelijk is eens gaan vliegen met dat ding, heb eindelijk tijd gevonden om hem klaar te maken.
Dus ja inderdaad , ik heb nog steeds niet gevlogen met de Titan , sinds ik hem heb aangeschaft, ik heb zelfs pas sinds gisteren de servo's er op gemonteerd, en de alu delen er op gezet ( richard bedankt nog).

Als je de servo's er nu op hebt zitten dan is het afstellen net begonnen lijkt me?

Kijk maar eens naar de video's van Finless en dan met name de CCPM setup part 1 & 2.

Ik ga mijn Titan ook weer even opnieuw afstellen, er mankeert nogal wat aan :D

Instellen ben ik inderdaad mee bezig!
En tot zover..... ik snap er niets van....

Ik zit hier met de boeken allemaal bij elkaar, heel internet afzoeken, en kom er niet uit.
Me zender is een FF9 (super) wie o wie.... Ik weet dat nwolsink ook een ff9 heeft * hint * :lol:

edit:
Ik ga kijken burp !!!
alle info is welkom :D

Henry zei:
Instellen ben ik inderdaad mee bezig!
En tot zover..... ik snap er niets van....

Ik zit hier met de boeken allemaal bij elkaar, heel internet afzoeken, en kom er niet uit.
Me zender is een FF9 (super) wie o wie.... Ik weet dat nwolsink ook een ff9 heeft * hint * :lol:

edit:
Ik ga kijken burp !!!
alle info is welkom :D

Wat moet je weten, heb je MSN, dan stel ik hem zo in

Probeer niet te verdwalen in je zender maar kijk eens goed naar de video's. Dan begrijp je de samenhang goed en wordt het afstellen een heel stuk makkelijker. De regel is heel simpel, zorg dat de mechanische afstelling goed is, daarna pas met de zender vanalles gaan regelen.

Pak ook de video voor blade tracking 101 even mee.

Ben direct gaan kijken !!
En ben er zo goed als uit!!
alles gaat de goede kant op :-D

Dank je Burp , want die wat over die ccpm ging , stond precies in wat ik nodig had , en waar ik niet uit kwam !!

Hahaha, ja een paar keer die video's bekijken en alles wordt je duidelijk. Ik zou bijna zeggen, kijk veel van die video's over van alles en nog wat. Zelfs het uitsnijden van de canope kan je wat van leren. Het kost je een paar uren maar daarna weet je meer over heli's en de setup dan het lezen van alle draadjes hier (oke, mischien wat overdreven maar zeker niet veel :mrgreen:)

hehe inderdaad Burp.
Maar ik zal ze allemaal is gaan bekijken , tenminste waar ik wat aan zou hebben.

Maar heb net achter het huis even geprobeerd :-D
De Bouwlamp even aangezet , en dacht , ach even een klein stukje omhoog, maar hij kwam niet omhoog :?
Had helemaal volgas.....
Dus daar nog maar weer is in verdiepen...

Nick , ik heb je ook toegevoegd , maar je bent steeds maar afwezig :)

Het mooie van een Nederlandse (of EU) internetwinkel is dat je verzendkosten laag en snel zijn. Geen kans op dat hij weken in de douane ligt met een dikke bonus. Als ik nu nog buiten de EU bestel hou ik standaard rekening met die 20% die erbij komt, maar die wachttijden vind ik erg irritant.

Back