Mini Titan 325 kit ( http://minititan325.hyves.nl/)

Ohh ik vlieg nu nog met laag toerental, maar geen probleem met hitte vorming, zal eens proberen met hoog toerental.

Nou vandaag was het pompen weg, lag toch aan de lipo save dus, nou de govener er weer terug op zetten nou ik weet dat het daar aan ligt, met hoog toerental was de hitte vorming niet beduidend minder, ik vond hem juist iets heter. Accu bleef wel kouder.

Enigzins met pijn in het hart doe ik mijn Mini Titan weg, ik weet echter zeker dat zijn nieuwe eigenaar er heel blij mee zal worden klik hier voor het verkooptopic

Vandaag weer ff 5 lipo's gevlogen ...ging best wel lekker. Bochtjes maken etc.
Vandaag ook ff een LRP lipo geprobeerd en die beviel ook heel goed moet ik zeggen

ik heb vandaag ook lekker gevlogen, de eerste loopings en rols zijn gemaakt, nog niet helemaal perfect rond, maar slecht is anders!

Nee laurens dat gaat niet lukken, op onze club zijn haast geen instructeurs en examinatoren te vinden, dus het behalen gaat een beetje moeilijk, in princiepe kan ik de manauvres wel... alleen geen examinator zeg maar...
Denk dat ik het brevet op kamp moet gaan halen...

Nog even een vraagje bij het gebruik van align rotorbladen.
Als ik de originele bladen van de mini titan gebruik heb ik totaal geen bladspoor.
Zet ik dan de bladen van align erop met de spacers ertussen dan heb ik wel een halve
centimeter bladspoor. Hoe kun je dit nu het beste oplossen??
Zijn de bladen van align dan zoveel anders als de originele?

Het probleem bevind zich in de bovenste mixer armpjes die de pitch van je hoofdbladen aanstuurt.
Deze zijn (soms)een beetje te flexibel als je andere bladen monteert.
Ik heb gehoord dat er nieuwe (sterkere) kunststof mixer armpjes door TT op de markt zijn gebracht, maar deze schijnen het zelfde artikelnummer te hebben als de oude, dus blijft het gokken als je ze besteld...
Ik heb gekozen voor een upgrade naar een Kasama kop om alles meteen uit te sluiten, maar je kan het bladspoorprobleem waarschijnlijk al oplossen door de bovenste mixer armpjes te vervangen door de Alluminum armpjes van TT (part: PV0805).

Eric

Ik ga binnen kort ook de mini titan kopen maar heeft er niemand een andere motor dan de standart? Zijn daar echt alle figuren mee te vliegen? Zonee met welke motor dan wel? (Dit bepaald of ik de kit met motor/ESC koop of zonder)

2100 Mah 3s1 Lipo, de standaard ESC/Motor kan niet met 4S belast worden trouwens.
De minititan vliegt prima op 3S,
Je moet wel goede lipo's kopen vanaf 2100 Mah 20C, flightpower, kongpower, airthunder, kokam....
Met 4S verander je hem in een soort raket vind ik, wel geinig zoveel power, maar zeker niet nodig...

Eric

Inmiddels ook bezig met de bouw van mijn Mini Titan. Voorlopig nog geen problemen tegen gekomen en bouwen gaat erg prettig. Wel even wennen aan de kleine schroeven zeg. Op de 1/10 auto modellen waar ik normaal mee bezig ben is alles altijd wel velen malen groter.

Op mijn eigen site ben ik met een verslagje van de bouw bezig nog niet af de heli is ook nog niet af maar ben aardig op weg. Hier en daar wel wat optie onderdelen die ik er al op schroef.

Hier linkie naar me site waar het verslag staat:
GDesigns.nl • Reviews & Artikelen pagina

Hier onder wat foto's van tijdens de bouwen. Op me site staan/komen er nog veel meer. Morgen weer verder met de bouw denk ik.

15.jpg

19.jpg

25.jpg

34.jpg

35.jpg

Back