Mini Titan 325 kit ( http://minititan325.hyves.nl/)

Jahh...zie je nou wel,
En kan je nagaan, ik had mijn heli wel goed afgesteld staan en het gebeurde alsnog....:-D
dood aan de graspolletjes :murder:

Eric

De mijn heeft ook al schade .... hehehe
Bladhouder kapot.. armpje waar die ballink aanzit afgeknapt...

Dus direct maar van alu bestellen :-D
En andere bladen !! die orginele zijn echt ruk hoor.
Voorbeeld heb ik gezien bij Nick , en die ik heb gezien bij nick gaan er nu ook op.

Ik was namelijk weer even eigewijs dit weeknd (zondag) om het een nogal harde wind toch te gaan vliegen... het ging goed voor 5 min. maar totdat de wind wel heel erg begon te waaien, dus ik wou landen , maar hij ging dus zo erg naar rechts hellen dat een blad dus op de grond terechtkwam en daardoor dus die bladhouder er aan ging.

Dus een een les heb ik geleerd ..... ook al heb je zin om te vliegen , met harde wind toch maar laten staan :-D (als je ene beginner bent , met nog maar 15 min. ervaring)

Ik vlieg de mini titan nu met de UH 2200 mah gen2 cellen.
Ik kan er ongeveer 6 minuten mee vliegen en dan gaat er nog zo'n
1900 mah in. Zijn dit nou ongeveer gemiddelde vliegtijden of zitten jullie nu
veel hoger qua tijd. Die 6 minuten is puur hoveren en iets vooruit/achteruit en zijdelings hoveren. Ik begrijp dat dit qua vliegen het meeste energieslurpend is en dat je vliegtijd vooruit gaat als je ook daadwerkelijk rondjes gaat vliegen. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee??

Vandaag zou de maiden van mijn minititan zijn, maar bij het testrunnen van de motor, bleek de hoofd as krom te zijn, beetje vreemd, heb hem alleen gebouwd, niet gevlogen , en toch is hij krom..... nou ja, wachten op een nieuwe dan maar!

Vandaag zou de maiden van mijn minititan zijn, maar bij het testrunnen van de motor, bleek de hoofd as krom te zijn, beetje vreemd, heb hem alleen gebouwd, niet gevlogen , en toch is hij krom..... nou ja, wachten op een nieuwe dan maar!

ik had laatst een nieuwe hoofdas , die bleek ook krom te zijn. Beetje vreemd was slpinternieuwe

Geloof het of niet, maar ik had precies hetzelfde...

Ice jij weet ervan, erg vreemd 2 nieuwe mainshaft, en allebei krom (grgrgrgr)

Ik vlieg de mini titan nu met de UH 2200 mah gen2 cellen.
Ik kan er ongeveer 6 minuten mee vliegen en dan gaat er nog zo'n
1900 mah in. Zijn dit nou ongeveer gemiddelde vliegtijden of zitten jullie nu
veel hoger qua tijd. Die 6 minuten is puur hoveren en iets vooruit/achteruit en zijdelings hoveren. Ik begrijp dat dit qua vliegen het meeste energieslurpend is en dat je vliegtijd vooruit gaat als je ook daadwerkelijk rondjes gaat vliegen. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee??
Ik vlieg (rollen, loops en inverted) op 80% gascurve (governer) en verbruik iedere keer ca 1.9Ah in 6.30 minuten, mijn FP (evo 25) accu is 2170 mah en ik vlieg met Radx 325 bladen (aanrader).

Grtz,
Emile

Ik vlieg (rollen, loops en inverted) op 80% gascurve (governer) en verbruik iedere keer ca 1.9Ah in 6.30 minuten, mijn FP (evo 25) accu is 2170 mah en ik vlieg met Radx 325 bladen (aanrader).

Grtz,
Emile

Ik vlieg denk ik op een redelijk gelijk nivo als jou maar ik haal maar 5 min met mijn FP EVO2500, en dan is er ook echt 2000mah uit, vlieg wel op 90% en zonder governor want dat werkt niet echt lekker bij mij

.. zonder governor want dat werkt niet echt lekker bij mij
Ik had de omgekeerde ervaring en vlieg zelfs mijn E550 in governermode, misschien ben ik niet zo handig in het vinden van de juiste balans tussen pitch en throttle instelling. Ik denk dat mijn verbruik iets lager is omdat ik toch met een iets lager toerental vlieg en koude accu's :)

Ik heb ooit 7,5 minuut gevlogen, maar dan was het ook echt op (hik hik) en ging er naderhand meer dan de accucapaciteit weer in :)

Ik merk wel sinds ik met Radix bladen vlieg dat het toerental bij loops veel stabieler blijft.

Grtz,
Emile

Voor de geinterresserde ga ik in iedergeval deze zondag (bij slecht weer) wederom in de pakeergerage midden in almere centrum vliegen (ongeveer 1 min lopen vanaf het station). het is een ondergrondse garage van de rabotoren, ik kan hier in en op -1 heb je geen ramen meer en dus altijd droog en windstil.

Hobby en ICE zouden er iig ook zijn (wat ik heb begrepen), Bas zal er waarschijnlijk niet zijn.

Ondanks dat het maar 2,30 m hoog is kan je er prima vliegen (op hover hoogte), het houd het spannend iig :P

Gezelligheid is toch belangrijker dan hoog vliegen ;-)

Ik heb er zin in, kan ik eindelijk mijn titan laten keuren door Hobby en ICE :P

PS, bladspoor is er na een avondje klooien helemaal uit.

Voor de geinterresserde ga ik in iedergeval deze zondag (bij slecht weer) wederom in de pakeergerage midden in almere centrum vliegen (ongeveer 1 min lopen vanaf het station). het is een ondergrondse garage van de rabotoren, ik kan hier in en op -1 heb je geen ramen meer en dus altijd droog en windstil.

Hobby en ICE zouden er iig ook zijn (wat ik heb begrepen), Bas zal er waarschijnlijk niet zijn.

Ondanks dat het maar 2,30 m hoog is kan je er prima vliegen (op hover hoogte), het houd het spannend iig :P

Gezelligheid is toch belangrijker dan hoog vliegen ;-)

Ik heb er zin in, kan ik eindelijk mijn titan laten keuren door Hobby en ICE :P

PS, bladspoor is er na een avondje klooien helemaal uit.

volgens mij kan je beter vliegen onder het nieuwe stadsdeel. (ziekenhuis rotonde eraf).. die garage is 5+ meter hoog..!!!! en dan ben ik ook van de partij..!!!

En Hobby is ook van de partij :D, ik zal het ook ff aan kokki doorgeven, zijn we weer met een gezellig groepje :banana:

Ice informeer jij Barry dan ook ff :cool:

En Hobby is ook van de partij :D, ik zal het ook ff aan kokki doorgeven, zijn we weer met een gezellig groepje :banana:

Ice informeer jij Barry dan ook ff :cool:

goed dat je zegt dat hij ook komt dan zal ik mijn helm en motor pak meenemen.. die zijn toch wat steviger bij een Crash tegen je aan als je ormale kleding..!!!

Hmm goed idee, dan gaan we daar wel, enig idee welke tijd ?

Zit ik nog met 1 vraag, was het niet koopzondag ? of is dat nu voorbij omdat de sint weer uit het land is ?

Heb net ff op internet gekeken, maar aankomende zondag is er geen koopzondag in Almere, de week erop wel, en de laatste zondag voor Kerst ook. http://www.koopzondagen.net/koopzondag/datum/4_12_23-12-2007.html

Dus dat gaat zondag gezellig worden :-D

Zullen we dan afspreken rond een uur of 12.00/12.30??

Uiteraard gaat het hier om alleen een beetje te hooveren, en vooral om de gezelligheid, want dat heb ik de laatste weken wel gemist :sad:

Laatst bewerkt:
Back