Mini Titan 325 kit ( http://minititan325.hyves.nl/)

De Titan is klaar. Nu nog de elektronica inbouwen en deze afstellen.

10rz6.jpg

11sh2.jpg

Ik ben bezig om alles een beetje af te stellen. Servo's, regelaar en gyro enzo.

Echter werkt mijn regelaar (Ace BLC-40 stock ESC) niet helemaal mee. Als mijn gas op de zender in full throttle staat is mijn regelaar in idle. Opzich zou je zeggen dat dit zo opgelost is door het throttle reverse te gebruiken. Persoonlijk heb ik dat meestal liever niet maar als niet anders kan dan moeten we die maar instellen.

Iemand een idee hoe ik de regelaar weer opnieuw kan instellen op mijn gas zodat deze wel juist staat zonder throttle reverse te gebruiken? Of gebruiken jullie ook throttle revese op het gas kanaal?

Oke, dan gaan we dat doen.

Bij me auto modellen kan ik normaal altijd erg makkelijk het geheel afstemmen op de zender. Maar het werkt nu prima :) Nu even de servo's afstellen dat alles de goede kant op gaat en dergelijk.

Ik kon het niet laten en heb er ook een besteld, ben heeeeel benieuwd hoe dat gaat vliegen.
Ik heb hem eigenlijk aangeschaft als vervanger voor de honey bee king, die inmiddels verkocht is, zodat ik hem mee kan nemen naar mijn werk en in de pauze eens kan gaan vliegen, want dat doe ik veel te weinig, zeker de laatste tijd met dat fijne hollandse weer :-(
Ik wil hem "bone stock " houden want dat schijnt goed genoeg te zijn .

Je zal er heel veel plezier aan beleven denk ik.
Ik ben ook naar andere heli's aan het kijken om de hobby wat uit te breiden.
Maar de MiniTitan zal ik echt nooit weg doen, ik heb er alles mee geleerd wat ik nu kan en leer er nog iedere vlucht mee.
Gewoon een hele goede 450 heli.
Succes!!

Eric

Zeer goede keuze @yeti
Heb er ook mee leren vliegen.

Hier nog zo'n dromer.
Hij droomt van de grotere broer de raptor E620se.
Maar de geldbeugel droomt ni mee tot op de 7de hemel.

de droom:
Ik wil een E620se op 10s Lipo's.
met standaard motor setup voor 10s.
En dan daar na verloop van tyd een fuselages rond.(na de volgende spaarbeurt, thunder tiger ecureuil)

Maar de mini titan blijft. te leuk en goed om te leren.

Zeer goede keuze @yeti
Heb er ook mee leren vliegen.

Hier nog zo'n dromer.
Hij droomt van de grotere broer de raptor E620se.
Maar de geldbeugel droomt ni mee tot op de 7de hemel.

de droom:
Ik wil een E620se op 10s Lipo's.
met standaard motor setup voor 10s.
En dan daar na verloop van tyd een fuselages rond.(na de volgende spaarbeurt, thunder tiger ecureuil)

Maar de mini titan blijft. te leuk en goed om te leren.

Haal geen E Raptor, dat zijn echt bout dingen, kijk dan liever naar een T-Rex 500 of 600.Voor schaal is het misschien een ander verhaal maar ook Align heeft inmiddels wat rompen en TT rompen schijnen ook om een T-Rex 600 heen te kunnen

Wat is er mis met de Eraptor dan? Lijkt me toch net wat meer power te hebben op 10s dan een T600 op 6s ;-)

Je ziet in Nederland ook weinig high-end 90ers vliegen, dat vind ik niet echt een argument.

Het enige wat ik kan bedenken is dat de Eraptor aan de zware kant is maar daar heb je pas last van als je echt vergevorderd 3Dpiloot bent (en dat zijn er weinig in Nederland).

Volgens mij maakt het niet zo veel uit...
In jouw geval moet die body er goed omheen passen en je componenten op de goede en meest makkelijke manier te monteren zijn.
Verder is het een compromise tussen "schaal-echtheid" en vliegprestatie/vliegtijd.
Dus is gewicht altijd een bepalende factor bij een vliegtuig/heli, Of het nu gaat om een 3D machine of een schaal heli, Pro of beginner, de factor blijft even belangrijk!
Maar boven alles...
Je moet gewoon kopen wat jij mooi / practisch vind.
En er hier over posten :)

Eric

Ik ben zo een beetje pro Thunder Tiger kwestie van degelijkheid.
Ook pro de bevestiging en plaats van de LIPO's.

Ik heb ook gelezen dat de Eraptor robuster is en langer meegaat kwestie van sleet. En dat je best bij een Trex direkt de lagers vervangt door betere.

Ik heb dit wel enkel maar GELEZEN op helifreak en rcgroups.

Mijn eigen ervaring is tot nu met de mini titan.
En ja dan heeft die een grotere broer.

Hoeveel zie je er vliegen dan, dat zegt toch al genoeg
Bij ons in de club vliegen in ieder geval al 8 E-Raptors ...

3x Raptor E550 en 4x Raptor E620 en 1x MiniTitan E325.

Vliegen allemaal als een zonnetje :zon:

De Trex600 is een halve kiklo lichter dan een Raptor E550 met dezelfde aandrijving, dus zal naar verwachting natuurlijk altijd beter presteren. Als je echter geen extreeeeeeeeeem 3D wil gaan vliegen zul je hier echter geen last van hebben. Ik vlieg zelf met een Raptor E620 op 10s en heb niets te klagen over het vermogen in de standaard setup ... wow

Grtz,
Emile :cool:

Ik vlieg zelf met een Raptor E620 op 10s en heb niets te klagen over het vermogen in de standaard setup ... wow

Grtz,

Emile,

Kun jij aub eens je volledige setup uitschrijven.
Ik ben er van aan het dromen en de geldzaak aan het plannen.
Dus ik heb al heel het net afgezocht achter mogelijke setups en kostenplaatje ervoor.

Ik denk aan
alles standaard te nemen (zoals mijn mini titan op kasama head na)
Ik bedoel dus als servo's ook de ace ds1213 wel een andere voor rudder.

Maar wat ik niet goed weet is 6s of 10s (niet 3d) zal voor scale flight zijn.
Wil wel een redelijke vliegtijd halen 10min of meer.

denk dat we eigenlijk ook best er een nieuwe topic voor openen "E-raptors"

denk dat we eigenlijk ook best er een nieuwe topic voor openen "E-raptors"
Goed idee, ik zal van het weekend 2 aparte topics openen, voor Raptor E550 en Raptor E620 ... van Thunder Tiger. Volgens mij is er trouwens al ergens een topic over de E620 ...

Grtz,

Back