Mini Titan 325 kit ( http://minititan325.hyves.nl/)

Nu ben ik ook van plan om donderdag 1 te kopen maar ik zag op de site van TT dat er ook al een se versie uit is, is dat het extra geld nu waard voor een beginner of beter een "oude"mt te kopen in een leuke actie pakket.

Als ik jou was zou ik gewoon de standaard versie kopen, die is gewoon goed genoeg ! Zeker voor een beginner.

Ik betwijfel of je ruimte hebt voor de amp van de 501, ik had al moeite een plekkie te vinden voor m'n datalogger.... Ik denk dat je van een 401 geen spijt krijgt. Scheelt een hoop geklooi.

Ik ben er uit heb net:
1 Gy401
1 Futaba S9650 Tail Servo
3 HS-65HB Main Servos
Besteld en donderdag haal ik de mt op heb er nu al zin in ik houw jullie op de hoogte
En bedankt dat jullie allemaal mee denken

Gebruiken jullie ook een lipo Balancer, ik heb een ultramat 10 die kan tot 4 lipo's laden of is een balancer wel van belang

Ja, een lipo balancer is wel van belang.

Ik heb zelf een Ultramat 15 en een Flightpower balancer

Ik heb ivm overlijden van mijn vorige lader net een Schulze next 6.30-5 besteld, die balanceert net andersom waardoor hij sneller laad dan anderen :)

Grapniels ;) Hij maakt 1 cel 0 volt, dan vallen die andere niet zo op ;)
Alle balancers ontladen te ver geladen cellen waardoor je mAh's in je balancer opstookt die je lader er dan weer in moet steken, dus langer laden. De Schulze daarintegen gaat de cel die te weinig spanning heeft met 10-500 mA meer laden (Afhankelijk van de ingestelde capaciteit en laadstaat) zodat de laadhoeveelheid op de display klopt, en de lader dus eerder klaar is. En dat moet je hebben, snel klaar ;)

Laatst bewerkt:
Net gevlogen en wat instellingen geprobeerd...
Mijn lipo's worden wat heter en ik lijk iets minder punch te hebben.
Nu vlieg ik behoorlijk intensiever dan een poos terug, en is het wat warmer, maar ik heb het vermoeden dat mijn ACE motortje minder begint te worden...
De lipo's zouden ondertussen ook iets minder kunnen zijn, maar worden ze dan ook warmer...
Mee eens dat het aan de motor kan liggen??

Groet Eric

Ik vermoed eerder dat het aan je lipo's ligt. Lipo's worden slechter naarmate ze ouder worden, presteren minder. Zullen minder capaciteit hebben en de spanning onder belasting zal ook minder zijn. Dat zie je wel eens in ontladingscurves waarin 50 tot 100 cycles zijn gedaan, dan zie je gewoon de lijn van de spanning dalen. Door de lagere spanning kan hij gewoon minder vermogen afgeven. Je hebt minder "punch" .

Een motor kan niet "minder worden" . Wat wel kan gebeuren met een brushless motor is dat de magneten ge-demagnetiseerd kunnen worden door onder andere langdurig boven de maximaal toegestane temperatuur te komen.
Deze temperatuur is helaas niet zo aan te geven omdat dit sterk afhangt van het soort neodym dat gebruikt is.
Goed duur neodym kan hogere temperaturen verdragen dan goedkope, denk hierbij dan aan temperaturen ruim boven de 100graden celsius.
Als de magneten ge-demagnetiseerd zijn, zal de motor niet meer rond kunnen draaien omdat een permament magnetisch veld nodig is.

Je zou misschien van iemand een nieuwe lipo kunnen lenen en uitproberen om te kijken of daarmee het vermogen weer verbetert is.

Bedankt Bas,
De lipo's zullen inderdaad minder geworden zijn dan, ze zullen toch nog even mee moeten :).
Dan maar hopen dat mijn stick controlle snel wat beter word ;)

Eric

Als we weer een keer in haps gaan vliegen neem ik de mini titan ook mee. Ik heb pas nog 2 extra flightpowers erbij gekocht, dan kun je die wel even proberen.

Gisteren heb ik nog gevlogen op de dutch3d, was erg leuk en leerzaam en ik weet wat ik moet doen om beter te worden, trainen, trainen en oh ja, trainen .....
Ik eindigde als 1 na laatste in de sportklasse ..... was wel te verwachten maar ik deed vooral mee voor de fun.
Het voordeel van meedoen is dat je jezelf verplicht een aantal dingen te oefenen waardoor je sneller groeit.
Dus nu moet ik nieuwe dingen oefenen die ik dan kan gebruiken op de volgende wedstrijd, want ik heb de smaak te pakken !

Back