Mini Titan 325 kit ( http://minititan325.hyves.nl/)

als je de servo aansluit op uw ontvanger moet de motor in de servo dan draaien in neutrale stand? Want de tandwielen zijn gebroken, maar voor ik een nieuwe tandwielset koop wil zeker zijn nt geheel servo kapot is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Alle tandwielen kunnen vervangen worden; de servo is helemaal kapot als de motor kapot is (verbrand).
Je kunt de kapotte tandwiel vervangen of alle tandwielen tegelijk vervangen. Het hangt er van het centreere mogelijkheid van de betreffende servo

Na een crash is het hoofdtandwiel kapot gegaan. Nu ben ik al gaan kijken op volgende site's: rcheliparts, rchelistore, beide verkopen veel onderdelen voor de mini titan en hebben een webshop, maar is niet op voorraad en zal nog 14 tot 3 weken duren. Kennen jullie nog goede webshops voor onderdelen van de mini titan? Wat zijn zoal de goedkoopste?

Groeten jelle

Nou de MT325 die ik heb overgenomen is weer vliegklaar.
Deze is ook eens van iemand hier op het forum geweest.
Zit een nieuwe canopy op met 325SE decals. En een carbon tailbuis.
Is het een en ander aan vervangen en is nu weer prefect.
Moet wel zeggen dat je lang bezig bent met een canopy als je die netjes wilt hebben. Dat vind ik wel een nadeel van de MT ipv een T-rex.
Hier even wat fotos

mt1.jpg

mt2.jpg

mt3.jpg

mt4.jpg

mt5.jpg

Moet wel zeggen dat je lang bezig bent met een canopy als je die netjes wilt hebben. Dat vind ik wel een nadeel van de MT ipv een T-rex.

Ziet er goed uit kerel :cool:

Maar wat bedoel je precies dat je lang bezig bent om de canopy netjes te krijgen??
Stickeren of met het uitsnijden??
Want tegenwoordig worden de canopy standaard uitgesneden geleverd...

Ja ik bedoel dus de gaten in de canopy maken en mooi afwerken en de stickers erop doen.
Kost een hoop tijd.
Zijn tegenwoordig alle gaten al standaard aanwezig in de canopy????

Ja ik bedoel dus de gaten in de canopy maken en mooi afwerken en de stickers erop doen.
Kost een hoop tijd.
Zijn tegenwoordig alle gaten al standaard aanwezig in de canopy????

Idd. sinds een weekje of 3 geloof ik dat de canopy word geleverd dat alles is uitgesneden.
Vind alleen wel 1 nadeel met die uitgesneden canopy´s, waar het nep carbon kapje op komt is ook helemaal uitgesneden, dus je moet dat carbon kapje nu heel precies op de randen plakken.
Toen die canopy nog niet was uitgesneden liet ik dat gewoon zitten, waardoor je veel meer oppervlak had om het carbon kapje op te plakken.
De rest wat wel is uitgesneden is een GROOT voordeel.

Ik zou je volgende canopy gewoon spuiten kerel, ben je ook niet meer zo aan het klooien met die stickers en heb je meteen een originele canopy voor je MT SE :cool:

tja maar de stickers zijn wel mooi.
Heb wel een stuk van de witte canopy weg gehaald. Daarna het nepcarbon er met plakband van binnenuit vastgezet. Kan dus ook zo weer los nu. Die super kleine schroevjes vond ik niet zo'n goed idee.
Spuiten is ook wel leuk...zag ook dat ze een doorzichtige canopy hebben.

Heb de standaard zender bij mijn mini titan zitten en zou willen overschakelen naar een degelijke zender maar ben aan twijfelen tussen de 7c, 9c en 10c van futaba (zou 2.4ghz versie nemen) maar wat is nu verschil tussen de 7c en 10c? Heb je als beginner de komende jaren nood aan een zender als 10c?

Je moet gewoon kijken wat je aan kanalen nodig hebt Jelle.
De zenders die je noemt zijn allemaal prima geschikt voor helies.
Aan zeven kanalen heb je met een RCheli (geen schaalheli) in principe altijd genoeg (de 7C).
Verder is 2,4 Ghz makkelijk en aan te bevelen als je ook wild (ergens op een veldje ofzo) vliegt.
Kan je in ieder geval niemand uit de lucht schieten ;).
De 9C is er volgens mij alleen in 35 Mhz (tenzij je een module aanschaft, maar dan kan je qua prijs beter een 10C kopen)....
Misschien wel het belangrijkste is de prijs en hoe hij in de hand ligt.
Als je het geld kan missen dan is de 10C is een prachtige zender, ik zou gewoon eerst eens ergens gaan kijken/voelen.

Eric

Allereerst Welkom Robert!

Je hebt een leuke heli aangeschaft :)
In dit draadje staan natuurlijk al een behoorlijk aantal tips.
Over de Setup, instellingen, etc.etc.
Als je nieuw bent in de hobby, en het nog niet helemaal hebt doorgelopen, raad ik je zeker aan dit draadje door te lezen.
De optie bovenin dit scherm "zoek in deze discussie" kan je daarbij ook helpen.
Heb je vragen, kan je ze natuurlijk altijd stellen in de bijbehorende sectie van het heliforum.
http://www.modelbouwforum.nl/threads/heliforum-sitemap.70587

Veel plezier,

Grt.
Eric

Laatst bewerkt door een moderator:
misschien weten jullie het???!!!

ik vind dat mijn MT wanneer je een kant opstuurt, dat hij redelijk veel hoogte verliest.

hebben jullie daar ook last van of heeft het iets met afstelling te maken?

mvg Joris

Back