Allereerst gefeliciteerd Bierdop!!! :
Bij deze een poging tot antwoord als verjaardagskado.
- Het gaatje wat te groot is....
Ik zou een ander servoheveltje kiezen, en bij voorkeur een wieltje waar je zelf een gaatje in kan boren met de juiste diameter.
- Als je iets aan het toerental wil veranderen kan je dat alleen doen met de throttle curve.
Ik zou eens proberen om al een "vlak" toerental te krijgen voor dat je hovert.
Bijv. een throttle curve instellen van: 0-35-70-70-70
Dan is het toerental boven midstick stand stabiel op 70%.
Vliegt een stuk fijner.
Je kan de 70% natuurlijk aanpassen naar smaak om het maximaal gewenste toerental te bereiken, bijv.0-40-80-80-80 etc.etc.
- sommige zenders (ken de F7 niet uit mijn hoofd

) hebben een hoverpitch en hover throttle draaiknop.
Ik zou ze persoonlijk niet gebruiken, maakt het alleen maar lastiger en als je er per ongeluk aan zit verstel je misschien ongewenst je pitch of throttle bereik.
Ik zou die knoppen op INH instellen in je zender.
- De gyro gain instelling verschilt per fabrikant van zenders, omdat ze verschillend omgaan met de ATV's.
Op een Spektrum zender kom je inderdaad op +- 30% uit.
Bij Fytaba eerder rond de 70 klaarblijkelijk.
Het belangrijkste is dat je boven het midden van het totale bereik zit om de gyro in Heading Hold mode te schakelen (boven 50% van de totale kanaal travel).
Om de eerste keer een gyro te testen is het vaak het best om op 70% van je totale travel te gaan zitten.
Daarmee zet je de gevoeligheid / Gain op 70%.
Ik voer dat getal op tot mijn staart gaat kwispelen, en ga vervolgens langzaam omlaag afstellen totdat de staart goed houd en niet meer kwispelt.
Groetjes,
Eric