Mini Titan 325 kit ( http://minititan325.hyves.nl/)

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door The ICE Factory, 13 mei 2007.

  1. bierdop

    bierdop

    Lid geworden:
    25 jul 2007
    Berichten:
    282
    Heeft iemand trouwens een oplossing om iets makkelijker recht te hooveren? De gasstick is zo aggressief dat het lastig is een stand te vinden waarom de heli niet omhoog en niet omlaag gaat (je moet de gashendel steeds naar boven en naar beneden doen om de heli stil te houden). Ik kan de pitch curve namelijk niet veranderen op mijn simpele zender...
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2009
  2. styreta

    styreta

    Lid geworden:
    29 jul 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Den Helder
    Bij de meeste zenders zit er op de verticale pot-meter een randje met wat richeltjes waar een lipje in kan vallen. Dit lipje zit vaak alleen maar op de throttle kant van de zender. Ofwel, als je de throttle van boven naar benee beweegt zitten er dan van die vaste punten waar hij in 'klikt'?
    Zoja dan moet je dat lipje er even uithalen, gewoon de zender open schroeven en dit lipje verwijderen, is meestal niet zo lastig.
    Daarna is de throttle net zo soepel als je elevator pot-meter op de zender, en dus makkelijker om kleine aanpassingen te maken voor het hoveren.

    Ander idee is om vlak boven of onder het hover punt te gaan zitten en dan de throttle trim verstellen totdat het stil hangt.
     
  3. bierdop

    bierdop

    Lid geworden:
    25 jul 2007
    Berichten:
    282
    Ik begrijp precies wat je bedoelt, maar helaas heb ik zo'n ding niet. De hevel beweegt wel enigszins stroef. Een halve milimeter naar boven en het ding vliegt tegen het plafond. Kan ik niks mechanisch instellen? (ik heb geen computerzender)
     
  4. styreta

    styreta

    Lid geworden:
    29 jul 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Den Helder
    als je de servo armpjes langer maakt heb je meer uitslag, of andersom. Dat is het enige wat je qua pitch mechanisch kan instellen.
     
  5. bierdop

    bierdop

    Lid geworden:
    25 jul 2007
    Berichten:
    282
    En als ik een goede zender wil hebben die pitch curves kan instellen? Wat kan ik dan het beste nemen? Een Futuba FF9? Of is dit overkill. Het liefst wil een grafiek kunnen zien, en wil er graag ook vliegtuigen mee gaan vliegen in de toekomst.
     
  6. styreta

    styreta

    Lid geworden:
    29 jul 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Den Helder
    Neu is geen overkill. De extra kanalen zijn nooit weg (als die 9 de hoeveelheid kanalen is). Als je die zender voor een goede prijs kunt krijgen zou dat geen verkeerde keus zijn.
    Je kunt er altijd nog een 2,4 ghz module aanzetten als je toch minder storings gevoelig wilt vliegen, maar de ontvangers zijn ook weer duurder.
     
  7. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Er zijn verschillende opties met even zoveel verschillende prijsklasses. Ik kan spreken voor de Spektrum DX7, een prima zender voor niet teveel ged (blijft relatief)

    Simpel in te stellen en toch vele mogelijkheden. Heli of vliegtuig geen problemen uiteraard.

    Als je de DX7 bekijkt dan kan je een plane of heli zender kopen. Het enige verschil is dat bij het kiezen van een nieuw model standaard degene is die je hebt aangeschaft maar kan je met een druk op de knop veranderen. Voor mij een beetje een raadsel waarom ze het verder heli of vliegtuig noemen (misschien de benamingen bij de schakelaars maar daar heb ik nooit op gelet)
     
  8. bierdop

    bierdop

    Lid geworden:
    25 jul 2007
    Berichten:
    282
    Dank voor de reacties! En op welke manier verschilt de spectrum precies van de futaba zender? het mag ongeveer 300 euro kosten. zijn beide zenders 2.4 ghz?
     
  9. soul

    soul Guest

    Ik zou de futaba 7c 2,4GHZ kopen , als er storingsberichten zijn is het altijd met spectrum 2,4 GHZ.
     
  10. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Dan moet je eens in model electronica rondsnuffelen;-) Het gaat volgens mij redelijk gelijk op.
     
  11. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.471
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ik heb weer een nieuwe mt,
    zodat ik wat meer dingen kan proberen voordat ik het doe met de 600.
    met een scorpion motor en a123
    vliegtijd is beperkt, tot 3min, maar 5 min later is de accu weer vol:D

    hopelijk volgende week maiden.
     
  12. Rry

    Rry

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Lier (België)
    Hallo,

    Ik ben helaas een 2de keer gecrasht met men MT en nou zou ik graag weer snel gaan vliegen! Nu heb ik het probleem dat de staart heen en weer gaat van links naar rechts als ik in de ''stunt'' mode vlieg (met V-curve), in de ''normal'' mode heb ik dit niet.
    Wat ik aan de staart vervangen heb: Carbon Align tailblades, een niewe belt, een metal taildrive, een nieuwe tailboom en ik heb nieuwe tandwielen in de ACE staartservo gestoken. Ik hoop dat jullie me snel kunnen helpen.

    Mvg. Rory
     
  13. Rry

    Rry

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Lier (België)
    Weet niemand een oplossing voor dit probleem zodat ik snel weer kan vliegen? :)

    Gr. Rory
     
  14. MJW

    MJW Guest

    Ik denk dat je gyro gain te hoog staat. Als de rotors hogere toeren maken, dan kun je meestal de gain beter wat lager zetten, omdat de staartrotor extra snel en krachtig reageerd.
     
  15. Rry

    Rry

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Lier (België)
    Hallo,

    Komt dit omdat ik nu met de carbon tailblades vlieg?
    Want voor de crash had ik dit niet met de standaard tailblades.

    Bedankt voor je reactie!
    Mvg. Rory
     
  16. Rry

    Rry

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Lier (België)
    En idd dat was de oplossing, hartelijk bedankt MJW!
    Nu heb ik enkel het probleem nog dat als ik hoover in de ''stunt'' mode en dan de heli zachtjes laat zakken (neg.pitch), dan hoor ik een krijsend/piepend geluid, nogal scherp.
    Is dit erg?, En waarvan komt het? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
    Alvast bedankt!

    Mvg. Rory
     
  17. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Dat klinkt als een lager probleem kerel.
    Misschien eens een druppie olie op de lagers doen, alhoewel ik niet denk dat het zal helpen, want het zijn allemaal afgesloten lagers.
    Maar het proberen misschien waard.
    Sukses.
    Gr E
     
  18. Rry

    Rry

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Lier (België)
    Dat zal ik morgen eens proberen.
    Als dit niet helpt, moet ik dan de lagers vervangen of maakt het niet veel uit?
    Enig idee waar deze lager zich ergens bevindt?
    Kan het ook zijn dat ik één van deze lagers verkeerd heb gemonteerd? Ik heb namelijk de as vervangen door de crash.
    [​IMG]

    Bedankt voor je hulp!
    Mvg. Rory
     
  19. Rry

    Rry

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Lier (België)
    ?? :)

    Mvg. Rory
     
  20. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.471
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    hmm,, vanmidag ff hoveren..
    ik land hem trotlecut aan
    geef ik in een keer perongelijk vol positief,, dus deheli schiet om hoog,,
    op 2m hoog staan de bladen stil:(
    2 deuken in de boom
     

Deel Deze Pagina