Mini Titan E325 upgrade topic

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door nwolsink, 5 sep 2007.

  1. nwolsink

    nwolsink Guest

    Hij is idd wel mooi geworden
     
  2. relaxteb

    relaxteb

    Lid geworden:
    10 dec 2006
    Berichten:
    327
    Locatie:
    Grave
    van de week was er ook al iemand op het forum namelijk die een airwolf fuselage voor zijn raptor mee kreeg van een klant :) Vandaar de verwarring denk ik :)
     
  3. nwolsink

    nwolsink Guest

    Dat zijn de echte lucky bastards :wink: maar goed, nu weer on topic over de Mini Titan
     
  4. nwolsink

    nwolsink Guest

    Ik wil mijn MT nog voorzien van carbon tailblades, waar zijn deze te koop want ik kan ze niet vinden.
     
  5. The ICE Factory

    The ICE Factory

    Lid geworden:
    31 dec 2005
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Almere
    volgens mij kun je die van een TREX ook plaatsen , ik gebruik de TREX tailrotorbladen ook, passen gewoon 100%

    kwam trouwens net dit tegen voor de MT

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. nwolsink

    nwolsink Guest

    Ik heb toevallig net een setje Trex450 tailblades in bestelling staan.

    Mooi frame overigens, http://www.cnchelicopter.com/servlet/the-894/Mini-Titan-E325-CNC/Detail even in de gaten houden wat ie gaat kosten.
    Ik wilde nl net wat frame delen gaan vervangen ivm toenemende speling vd lagers in het plastic.
     
  7. The ICE Factory

    The ICE Factory

    Lid geworden:
    31 dec 2005
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Almere
    http://www.cnchelicopter.com/ kwam ik het tegen...ben benieuwd wat dat moet gaan kosten
    ziet er beter uit als dat andere frame ...ziet er wat steviger uit
     
  8. nwolsink

    nwolsink Guest

    Die andere zag er idd crappy uit, maar deze past mij wel :D
     
  9. TrexzNL

    TrexzNL

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    144
    Locatie:
    Drachten
    dat frame moet ik ook zeker hebben 8)
    ziet er veel beter uit als die van infinity... deze ziet er tenminste authentiek "mini titan" uit..
    De rotorkop en staart zien er ook gaaf uit, alleen de rotorkop heb ik al full TT alu liggen.. maar de staart hmm :p
     
  10. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Zal wel wat zwaarder zijn dan die van Infinity.
    Maar je lipo blijft bij dit ontwerp denk ik wel heel in een crash, ziet er goed uit.
    Die staartunit is echt verleidelijk.

    Eric
     
  11. nwolsink

    nwolsink Guest

    Ik vind die staartunit wat lomp, het zijn ook heel veel delen. Ik heb net alle alu staartdelen van TT binnen, foto's volgen.
     
  12. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
  13. Henry

    Henry

    Lid geworden:
    5 dec 2005
    Berichten:
    326
    Locatie:
    Emmen
    Dat vindt jij ! en JvtHert :)
     
  14. philippefeij

    philippefeij

    Lid geworden:
    9 okt 2004
    Berichten:
    712
    Locatie:
    Maastricht
    De mensen die hier hun mini T upgraden met allemaal bling... leuk allemaal maar niet nodig.

    Ik heb mijn standaard mini T vorige helemaal standaard opgebouwd en heb inmiddels een 10-tal pittige vluchtjes met 'm gemaakt en het vliegt geweldig.

    Het plastic op de kop is misschien een beetje gammel en gaat op verloop van tijd bladspoor veroorzaken dus de kop zal tzt wel alu worden, maar daar blijft het dan ook bij.

    De mensen die hier het ding volledig upgraden kunnen net vliegen en hebben dus helemaal niks aan de upgrades, los van het feit dat het er leuk uitziet. Maar als het je hobby is en je wilt dat geld er aan uitgeven, is het je goed recht. Zie mijn statement dus niet als een belediging!!!
    Ik rij zelf ook op 18" op mijn A3, wordt ie ook niet beter of sneller door, tegendeel zelfs :)
     
  15. nwolsink

    nwolsink Guest

    Ik heb hem de eerste 100 vluchten ook stock gevlogen en dat vloog prima muv de het feit dat de kop idd wat minder wordt naar verloop van tijd.
    Nu kan ik eindelijk vliegen en heb derhalve de kop full alu gemaakt.

    Het frame ga ik nu wel vervangen want de lagers rammelen er nu bijna uit 8O .
    Nog een must have upgrade is de PV0815 Drive Pinion, het plastic tandwiel is onderhand nl gewoon kaal bij mij.
     
  16. Maybe

    Maybe Guest

    Zie HIER nog veel meer (betaalbare) bling :D

    Afgezien van het (bekende) blade tracking (upper & Lower arms) probleem is het nergens voor nodig om een mini Titan te blingen.
     
  17. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Nwolsink, misschien proberen de lagers in je frame te lijmen?
     
  18. nwolsink

    nwolsink Guest

    Dat is ook het plan, maar dan wel met een nieuw (lower)frame, deze tolorantie heb ik eerder montage bruislijm voor nodig :wink:
     
  19. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    :lol:

    Ik heb er ook al aardig wat vluchten opzitten ondertussen en krijg iedere vlucht iets meer routine, dat maakt het ook zo verslavend vrees ik :)
    Maar ik ben ook niet van plan om hem helemaal te blingen, wordt ie onnodig zwaar ook.
    Ik had enorm last van bladspoor, had ik natuurlijk op kunnen lossen met een paar allu. mixer armpjes, maar had even zo'n "heb" moment en kocht de Kasama, geen spijt van want hij werd nog stabieler en vliegt gewoon beter.
    De staart begint toch ook echt te slijten en wordt een beetje rammelig, ik kan alles gewoon vervangen natuurlijk, maar als ik een goed werkende CNC unit kan kopen voor een paar Euros meer dan doe ik dat...

    De rest van mijn "zakgeld" spaar ik liever op voor een andere heli eerlijk gezegd, een stapje groter (500).

    Eens kijken wat er de komende maanden op de markt komt naast de mooie Logo's.

    Eric
     
  20. The ICE Factory

    The ICE Factory

    Lid geworden:
    31 dec 2005
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Almere
    Tja of al het bling nou nut heeft of niet , ik vind het persoonlijk gewoon leuk... klaar :D :D

    heb weer wat alu erbij 8)



    [​IMG]

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina