Mini Z Wintercup 2011/2012

Hierbij meer info, onder voorbehoud van wijziging:

Voor zondag 18 maart 2012 staat er een endurancerace in de planning voor Bussum, we hebben besloten hier weer een 1000 ronden race van te maken! Dit komt op een dubbele RCP baan neer op ongeveer 3 uur rijden (zonder pauze). Vorig jaar was dit een geweldige race! Er wordt gereden in teamverband met met 2 of 3 rijders. De wedstrijd is ten einde als er één team de 1000 ronden heeft gehaald, of de maximale rijtijd van 3 1/2 uur overschrijdt.

Inschrijven kun je doen door een mail te sturen naar: marcel@kwc-holland.nl

Kosten: 2,50 per deelnemende rijder.

Reglement 1000 ronden van Bussum

- Maximaal 8 teams bestaande uit 2 of 3 rijders
- Alle rijders binnen het team streven ernaar een evenredige tijd te rijden, wisselen mag op elk moment in de race
- Er moet met één auto worden gereden, alle reparaties zijn toegestaan, behalve een reserve auto inzetten.
- Voorafgaande aan de wedstrijd is er een kwalificatie op snelste ronde om de startpositie te bepalen. (10 minuten, maakt niet uit welk teamlid rijdt)
- De wedstrijd eindigt als het eerste team 1000 ronden heeft gereden, of het maximum van 3,5 uur overschrijdt
- Alleen body terugplaatsen mag langs de baan worden uitgevoerd, overige reparaties in de pits. Accuwissel altijd in de pitsstraat.
- Deelnemers die niet rijden helpen langs de baan
- Voor en na de race worden alle auto's onderworpen aan een technische inspectie
- De wedstrijdleiding streeft ernaar de telling foutloos te laten verlopen. Achteraf wordt er niet gecorrigeerd.

Technisch Reglement:

Toegelaten modellen: MR-01, MR-015, MR-02 en MR-03
Body: Alle Mini-Z toerwagen, GT en LM bodies, ook R246. Geen Lexaan!
Accu: NiHM, max 4 accucellen
Banden: Alle rubberbanden, geen foam.
Tuning: Alle tuningsparts toegestaan
PCB: Standaard PCB zonder modificaties, geen Gyro
Transponder: LapZ
Motor: Standaard Kyosho motor
Smeren: niet toegestaan, reinigen mag mits banden droog zijn als de auto op de baan komt.

Catering: Frituur en bar aanwezig

Voorlopig tijdplan:

9.30 opbouw
10.30 deur open, vrije training, registratie
11.30 briefing
11.40 kwalificatie (10 min)
12.00 start 1000 ronden
15.30 uiterlijke einde race
15.45 huldiging winnaars

Mvg,
Marcel

Laatst bewerkt:
De agenda zat tot die tijd aardig vol, en het is ook een mooie afsluiting van het Mini-Z seizoen. Nu heeft iedereen voldoende tijd om een team te regelen.. ;-)

Marcel

hallo. is het nog mogelijk om iemand mee te nemen voor as zondag in busum .
hij kan dan evt een autotje van mij lenen. maar daar heb ik geen transponder voor :(
groet marcel

Tuurlijk kan dat, transponder regelen we wel. Pm me even de gegevens.

Laatst bewerkt door een moderator:
op een een of andere manier lukt dat pm,en niet
maar het gaat om
eldjoenai soplanit
stock
27 mhz 27,255
het is een beginner.:)

Was een hele leuke wedstrijd vandaag in Bussum, met een hele goede opkomst!

De inschrijving voor de derde Wintercupwedstrijd bij AMCA in Apeldoorn op zondag 22 januari 2012 is inmiddels alweer geopend. Schrijf je in door hier een berichtje achter te laten, of stuur een mailtje naar marcel@kwc-holland.nl.

We starten om 11.00 uur met opbouwen. Het wedstrijdschema volgt binnenkort, de wedstrijd duurt tot ongeveer 17.00 uur.

Kanaal-Zuid 134
Apeldoorn

Zie voor de locatie ook: AMCA - Auto Modelbouw Club Apeldoorn

Groet
Marcel

geweldig genoten weer!.
jammer dat ik wat pech had in de kwalies.
b finale gewonnen en ondertussen in de finale mijn zender insteling gewijzigt tijdens t rijden:)
was gelijk van mijn vertraagde achteruit af:) bedankt voor de tip (marcel?):)
tijden waren btw aardig om leuk mee te komen in de a:) 6.147 lap gemidelde moet aleen omlaag:)
dat moet lukken de volgende ronde omdat ik niet meer zolang tegen de afzeting hoeft te staan door mijn verholpen vertraagde achteruit.

Woensdagavond 20/12/2011 mini-z Raco2000

Zoals het bovenstaande onderwerp al doet vermoeden, Woensdagavond de 20ste kan er op de gloednieuwe binnenbaan gereden worden.

Dit kan vanaf circa 1800.

De kosten hiervan zijn 5€ en voor Raco2000 leden Gratis.!

Ralf.

Helaas ben ik morgen verhinderd, maar wel heel mooi dat jullie een baan hebben, Mini Z verovert de RC-wereld ;-)

Ik probeer binnenkort een keer langs te komen, wordt er in de kerstvakantie nog een keer gereden?

Groet,
Marcel

Zoals het bovenstaande onderwerp al doet vermoeden, Woensdagavond de 20ste kan er op de gloednieuwe binnenbaan gereden worden.

Dit kan vanaf circa 1800.

De kosten hiervan zijn 5€ en voor Raco2000 leden Gratis.!

Ralf.
Ik ben er rond 5 uur om de deur open te maken en koffie te zetten,en de baan even op te bouwen.
Mischien dat ik hem nog wel even verander.
Ik zal eens kijken of er de woensdag tussen kerst en oud en nieuw nog een gaatje over is.
Meer info dan op de raco site. www.raco2000.nl
Hoop jullie morgen te zien.

Hedwig.

Laatst bewerkt:
Als er belangstelling is kunnen we zeker wat regelen..
Doe maar een voorstel.

Gr.
Ralf.

Helaas ben ik morgen verhinderd, maar wel heel mooi dat jullie een baan hebben, Mini Z verovert de RC-wereld ;-)

Ik probeer binnenkort een keer langs te komen, wordt er in de kerstvakantie nog een keer gereden?

Groet,
Marcel

Wel belangstelling, maar even druk met andere dingen op dit moment.
Misschien in de loop van deze week/volgende week.

Marcel

Nieuwe Mini Z Baan Bij The Border

Hi All,
ben al een tijdje met een aantal vrienden een nieuwe baan aan het bouwen.
is bijna klaar (zover een baan klaar kan zijn ) scenery komt volgende week binnen.
verlichting, Pits boxen en tribunes horen er ook uiteraard bij.
de baan is met AMB timing voorzien dus transponder erin de (nieuwe kleine), en knallen maar.
voor Mini Z rijders met Ko transponders gaan we nog kijken hoe wat en waar.

29qfaiw.jpg

Specs
Baan Breedte 60cm
lengte meer dan 24 meter

we willen op afspraak af en toe een avondje gaan racen bij ons in de shop.

meer info snel.
Merry Xmass

Michel
View My Video

Back