MINIATUUR en SPELLENSPEKTAKEL ZWOLLE

SUPER NIEUWS !!!

Beste lezer,

Wij waren nog steeds in afwachting van een reactie betreffende onze Guinness Record Poging. Weken hebben we in spanning gezeten of het wel of niet door zou gaan.

Vanmorgen kwam er een telefoontje dat er vandaag nog een getekende fax met de voorwaarden de deur uit moest naar Engeland en dat dan onze Deelname een feit zou zijn.

De fax wordt inmiddels voorbereid en gaat vanmiddag de deur nog uit.

We gaan dus definitief een recordpoging doen samen met de Modeltruckers voor de grootste modeltruckbaan.

Belangstelling ???? Kom dan zaterdag 15 nov. naar de IJsselhallen in Zwolle, waar de notaris om 14.00 uur een officiële telling zal doen.

hallo
een recordpoging,
en dan komt de rcd als spelbreker zeker langs?????!!!!!!?????
ik hoop dat het jullie lukt,
om het record te breken bedoel ik dan,
even wat anders,
zou met die domino stenen record wel met een rc buggy willen rijden,
zal me niet in dank worden afgenomen,geintje!!!!!!!!!!!!!!!!
mvg markioo

Let wel op!!!!!!
Degene die op de 35 mHz rijden,kunnen misschien bezoek krijgen van de Radio Controle Dienst!Boetes worden niet uitgesloten en ik weet ook niet in hoeverre ze de spullen in beslag mogen nemen.Maar er wordt rekening gehouden met controle van de RCD.
Ik heb nu een probleem,want de geldwagen rijdt op de 35 mHz.
Ik moet nu als de bliksem maar een twee kanaalszender kopen voor de 40 mHz.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
gr Marcel.

Let wel op!!!!!!
Degene die op de 35 mHz rijden,kunnen misschien bezoek krijgen van de Radio Controle Dienst!Boetes worden niet uitgesloten en ik weet ook niet in hoeverre ze de spullen in beslag mogen nemen.Maar er wordt rekening gehouden met controle van de RCD.
Ik heb nu een probleem,want de geldwagen rijdt op de 35 mHz.
Ik moet nu als de bliksem maar een twee kanaalszender kopen voor de 40 mHz.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
gr Marcel.

Ik heb dat probleem ook maar zal het niet voor elkaar krijgen om een zender te regelen voor zaterdag. Ik probeer het gewoon en neem als backup wel een spectrum mee maar daar kan ik zeker niet alles mee bedienen.

frequentie controle

hallo iedereen

zouden ze het echt wagen om op zaterdag een controle te doen van de frequenties , op de dag dat er een record poging ondernomen word, ik breng zaterdag mijn cat graver en mercedes met kipper mee , deze beide rijden allebei op de 35mhz , eigenlijk rijden al mijn modellen op de 35mhz , hier in belgie doen er niet moeilijk over , maar dan mag er in de omtrek van zoveel kilometers geen vliegclub zijn , is dit ook zo in nederland of is het echt streng verboden om te rijden op de 35mhz , ik persoonlijk vind het spijtig dat als we er zouden zijn we niet zouden mogen rijden met de 35mhz en er zullen waarschijnlijk nog wel mensen zijn die op de 35mhz rijden , dit zou dan wel eens een heel groot probleem kunnen worden he , ik kom zelf van blankenberge in belgie(de kust) en dit is 312,4km voor mij , maar neem er nog maar 10km bij met verkeerd rijden en zoeken , hahaha , het zou dan echter wel zonde zijn dat we niet zouden mogen rijden

mvg joeri

hallo iedereen

zouden ze het echt wagen om op zaterdag een controle te doen van de frequenties , op de dag dat er een record poging ondernomen word, ik breng zaterdag mijn cat graver en mercedes met kipper mee , deze beide rijden allebei op de 35mhz , eigenlijk rijden al mijn modellen op de 35mhz , hier in belgie doen er niet moeilijk over , maar dan mag er in de omtrek van zoveel kilometers geen vliegclub zijn , is dit ook zo in nederland of is het echt streng verboden om te rijden op de 35mhz , ik persoonlijk vind het spijtig dat als we er zouden zijn we niet zouden mogen rijden met de 35mhz en er zullen waarschijnlijk nog wel mensen zijn die op de 35mhz rijden , dit zou dan wel eens een heel groot probleem kunnen worden he , ik kom zelf van blankenberge in belgie(de kust) en dit is 312,4km voor mij , maar neem er nog maar 10km bij met verkeerd rijden en zoeken , hahaha , het zou dan echter wel zonde zijn dat we niet zouden mogen rijden

mvg joeri

Joeri,
dit is nou typisch Nederland!Regls regels en nog eens regels.Er zijn in dit kleine landje zoveeeeel regels,ze weten zelf niet eens meer waar ze voor dienen.
de 35 mHz is alleen voor modelvliegverkeer en niets anders.Maar de modelvliegtuigen mogen weer wel op de 40 mHz werken.
pfffffffffffffff lang leve Nederland
gr Marcel.

hallo
ik heb ergens hier een topic gezien waar met een rc heli files word bekeken,en dat zou een gevaar kunnen vormen als er een storing zou optreden met zo een rc heli boven de snelweg,
tja zal ook wel voor overtredingen opsporen gebruikt gaan worden en die fl.... streken zijn beschermd in nl,
ipv achter de bosjes als struikrovers uit het jaar 1600 liggen te laseren,
gaan ze het nu met rc van uit de lucht doen en word je verderop opgewacht door zo een motormuis of auto,
als het nou nog zo als vroeger een echte porsche was,maar neen hoor,
maar als je dus met een verkeerde zender freq in hun vaarwater/geld instroom te recht komt belemmer je hun werk,
en das strafbaar,
dus komt de rcd ook eens uit het stoffige kantoortje om de hoek kijken,
maar het is toch wel 1 geluk dat we gewaarschuwd zijn,op eventuele controle want het zal je dag wel vergallen die fli.....,
dus als je de juuste freq hebt,heb je niks te vrezen,en staan zij voor l..,
dus wie lacht dan het laatst?????juist wij,hahahahahahhahahahahahaha
tot zater/zondag en veel plezier in zwolle allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mvg markioo,ook aanwezig natuurlijk

zo,ben net terug van de modelbouw winkel om een andere zender te halen die wel op de 40 mHz zit.

Volgens de verkoper zijn alle frequenties vrijgegeven,dus dat houd in dat er niets in de wet staat dat de 35 mHz voor het vliegverkeer is.Wettelijk heb ik het over.Er zitten immers geen blauwe stickers meer op de zenders die je vroeger zag op semafoons,draadloze huistelefoons enz enz.
Onderlinge afspraken in de modelbouw wereld is afgesproken dat deze frequentie voor het vliegen is.
Deze verkoper vliegt zelf ook en bevestigde dat ook de trucks op de 35 mHz kunnen rijden.Mits er natuurlijk geen overlast wordt veroorzaakt.

Maar ik kies het zekere voor het onzekere en heb een tweekanaals 40 mHz zender aangeschaft voor zaterdag.

gr Marcel.

@markioo, die RC-heli wordt gebruik om te kijken hoe files ontstaan (duh. dat weten we toch allemaal) en kijken hoe deze op te lossen zijn(nogmaals Duh. dit weten we ook allemaal)

heeft dus helemaal niks te maken met politiecontrole was is van het RDW

hallo
duh...??!!
dus oud nieuws okay,
ik ben dan ook niet voor niks historicus,
zal dan toch maar een glazen bol aanschaffen,
mvg markioo

Hallo allemaal,

In beslagname zal niet zo gauw gebeuren, want daar zijn wel regels voor om iets in beslag te nemen, men zal eerst gaan waarschuwen verwacht ik.

Mogelijk zullen ze wel een procesverbaal opmaken, maar of dit ook daadwerkelijk tot een geldboete komt, hmmmmmmmm !!!!

Ik denk eerder dat wel alle namen genoteerd worden van de mensen die een 35 MHz zender-ontvanger gebruiken en dat men bij een volgende controle de desbetreffende personen, die dan opnieuw worden betrapt, een boete krijgen, mogelijk volgt dan ook in beslagname !!

Maar laten we er vanuit gaan dat de RCD men niet ons feestje komen verstoren !!

We moeten ons ook niet bang en gek laten maken hé !!!

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

In beslagname zal niet zo gauw gebeuren, want daar zijn wel regels voor om iets in beslag te nemen, men zal eerst gaan waarschuwen verwacht ik.

Mogelijk zullen ze wel een procesverbaal opmaken, maar of dit ook daadwerkelijk tot een geldboete komt, hmmmmmmmm !!!!

Ik denk eerder dat wel alle namen genoteerd worden van de mensen die een 35 MHz zender-ontvanger gebruiken en dat men bij een volgende controle de desbetreffende personen, die dan opnieuw worden betrapt, een boete krijgen, mogelijk volgt dan ook in beslagname !!

Maar laten we er vanuit gaan dat de RCD men niet ons feestje komen verstoren !!

Klopt helemaal we merken het allemaal wel wat er gaat gebeuren.
Misschien valt het mee en komen ze niet. en anders pech.

Klopt helemaal we merken het allemaal wel wat er gaat gebeuren.
Misschien valt het mee en komen ze niet. en anders pech.

Hallo Marko,

Ik heb zelf een Robbe Futaba FC 16 40 MHz zender-ontvangers, maar de kristallen zijn 41MHz, dit mag officieel ook niet !!

Hallo allemaal,

Vanmiidag, (vrijdagmiddag) geholpen met de MBVP rij-baan op te bouwen !!!

Het was een hele klus, maar er ligt een prachtige grote rij-baan van ± 600 vierkante meter in samenwerking met de Modeltruckers.

WE ZIJN ER KLAAR VOOR OM EEN POGING TE DOEN OM IN GUINNESS BOOK OF RECORD MET DE GROOTSTE RIJ-BAAN VAN NEDERLAND !!!

KOMT ALLEN NAAR ZWOLLE OM DIT GEWELDIGE EVENEMENT TE AANSCHOUWEN !!!!

hallo piet
bij deze dan alvast bedankt voor uw inspanningen vandaag,
zonder mensen zoals u,is dit soort evenementen niet haalbaar,
dus tot morgen dan maar,
zorgt u voor de koffie!!!
dan zorg ik voor de .....(u weet wel,weddenschapje low budgetdiepl???!!!!)
mvg markioo

zow dat was wel een succes volgens mij.
ik vond het alleen jammer dat je niet om de hele baan heen kon
lopen want nu was er echt maar een klein stuk te zien. verder wel
een hoop mooie dingen gezien. vooral het grondverzet was goed vertegenwoordigt.
en die gasten die achter dat net gingen vliegen,
een man vloog zn vliegtuig recht de muur in tot twee keer toe.
hij wist volgens mij niet dat alle frequenties zo'n beetje in bezet
waren bij de truckers.
maargoed het was een zeer geslaagde dag.

Back