model bouwtekening van lelievlet maken

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door scoob, 22 feb 2004.

  1. JopTop

    JopTop

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Dordrecht
    Is dat dan makkelijker?? waarom??? lijkt mij lastiger bewerken. het bestigven van de platen ect...
    dan vind ik hout prettigeren... eerst volgooien met lijm, lekt het nog? plamuur (wat tegen water kan)
     
  2. Horus

    Horus Guest

    hout is niet mijn ding moet je steeds w88 tot de lijm droog is! soldeer koud is vast klaar als klontje
     
  3. JopTop

    JopTop

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Dordrecht
    dat is waar....
    ik ga denk ik toch maar van hout maken, want sloderen kan ik dus absoluut niet (goed)
     
  4. stevie

    stevie

    Lid geworden:
    2 feb 2005
    Berichten:
    63
    Locatie:
    heelsum
    nee ik ook nie :roll:
     
  5. stevie

    stevie

    Lid geworden:
    2 feb 2005
    Berichten:
    63
    Locatie:
    heelsum
    oke maar ik heb wel een tekening van de spanten maar zal ik ze er allemaal inzetten of om de 2 als je begrijpt wat ik bedoel.

    en als jullie hem afhebben kan je dan ook de mast strijken zodat ie in de auto past of is dat niet mogelijk???
     
  6. Horus

    Horus Guest

    strijken kan moet alleen uitkijken voor de klauw, die is net zoals in het echt nogal kwetsbaar
     
  7. stevie

    stevie

    Lid geworden:
    2 feb 2005
    Berichten:
    63
    Locatie:
    heelsum
    zo heb vandaag alles op A3 uitgeprint en ben begonnen met alles aan elkaar zetten met plakband zodat ik het straks makkelijk op het hout kan uitzagen.

    moet morgen effe hout halen maar waar kan ik heb best 1 mm triplex halen???:wink:

    zal nog wat foto's van de ontwikkeling op het net zetten maar dat duurt misschien nog effe :wink:
     
  8. Dikkie

    Dikkie

    Lid geworden:
    18 feb 2005
    Berichten:
    1.067
    Locatie:
    Den Helder, NL
    heey mensen van het gegoede leven :)

    ik ben nieuw hier, maar ik zal mezelf beschikbaar stellen, want ik zeil zelf op een vlet en dus als er ergens informatie voor nodig is dan vragen jullie het maar :) ik ben zelf trouwens ook bezig om een houten model te construeren, maar kan iemand mij een bepaalde lijmsoort c.q. merk aanraden? alvast bedankt
     
  9. Horus

    Horus Guest

    welkom dikkie! bedankt voor je aanbod, maar ik denk dat mensen die het boeiend vinden om een lelievlet te bouwen ook in een echte zeilen of hebben gezeild.

    ik heb mijn vlet gemaakt van zink en een ander van messing ik gebruik dus soldeer lijm kan ik niet handelen.... met een linker scouting groet Chris Ammeraal
     
  10. Dikkie

    Dikkie

    Lid geworden:
    18 feb 2005
    Berichten:
    1.067
    Locatie:
    Den Helder, NL
    bedankt voor het welkom, maar als je een model van een vlet maakt van zink of messing dan kun je er dus nooit mee varen geloof ik :roll: of zit ik er nu naast
     
  11. Horus

    Horus Guest

    [​IMG] ik zal je even uit de droom helpen, hij vaart geweldig die van messing is echt een statisch model deze heeft zelfs een messing zeil gr chris Ammeraal
     
  12. Dikkie

    Dikkie

    Lid geworden:
    18 feb 2005
    Berichten:
    1.067
    Locatie:
    Den Helder, NL
    die is dus van zink, maar ik geloof dat ik die foto zelf al eens eerder heb gezien, was dat niet op het ws.com forum?
     
  13. Horus

    Horus Guest

    ja kan of hier een pagina geleden ofzo
     
  14. Dikkie

    Dikkie

    Lid geworden:
    18 feb 2005
    Berichten:
    1.067
    Locatie:
    Den Helder, NL
    nu je het toch zegt, daar zitten hele mooie foto's tussen :) hoeveel spanten heb jij er trouwens inzitten, alles of een aangepaste hoeveelheid?
     
  15. Horus

    Horus Guest

    alles
     
  16. tomhoos

    tomhoos Guest

    kan iemand mij de tekeningen van een lelievlet schaal 1op5 toesturen
    ik heb het eerst geprobeert met de tekeningen 1 op 10 maar dat is te klein zoals hier al op het forum staat nu zou ik graag de tekeneningen van een 1 op 5 model willen hebben

    Alvast bedankt voor de moeite Tom
     
  17. Jan Vos

    Jan Vos

    Lid geworden:
    17 feb 2005
    Berichten:
    1.877
    Locatie:
    Hoogkerk
    Je kan de tekeningen toch vergroten.
    Hoe denk je dat modelbouwers een tekening 1 : 100 hebben en een Schip/Boot 1 : 50 willen bouwen.

    Zijn we nu Modelbouwers of bestaan die niet meer.
     
  18. tomhoos

    tomhoos Guest

    hoe doe je dat dan want met het kopierapparaat wil dat niet

    en als er als mensen zijn die die tekeninen gewoon hebben liggen is het toch makkelijker dan zelf lopen te klooien
     
  19. Dazzler

    Dazzler

    Lid geworden:
    19 jun 2006
    Berichten:
    897
    Locatie:
    Kessel, Belgiƫ
    Misschien kan je ineens een oproep doen of er niemand bereid is de hele boot voor je te bouwen, als je dan toch niet zelf wil lopen klooien :roll:


    Ene bij mijn weten kan je op vrijwel elk fotokopieer-apparaat een schaling-percentage ingeven..... wil je de plannen die je hebt bvb 2 maal zo groot hebben, moet je de schaal instellen op 200%
    Wil je ze maar half ze groot hebben, zet je de schaal op 50%....
     
  20. tomhoos

    tomhoos Guest

    ik heb het al geprobeert met een kopierapparaat maar dan vervormt het toch altijd iets en dan krijg je geen mooie vorm meer dus vandaar
    ik ga nu proberen de tekeningen over te tekenen op mm papier
     

Deel Deze Pagina