Beste mensen,
Gisteren heeft Ron van Leeuwen, namens de NVM medeorganisator van dit evenement, het volgende bericht verstuurd naar de email van alle deelnemers.
Dat is per email verstuurd omdat niet alle deelnemers regelmatig dit forum raadplegen.
Dit bericht vermeld een aantal details waar u waarschijnlijk al weken naar uitkijkt.
Ik laat Ron aan het woord.
Het is bijna zover.
Nog een kleine twee weken en dan starten we de grootste scheepsmodelbouw-expositie ooit, gesponsord door de Nederlandse vereniging van Modelbouwers. Jan Zwart en ondergetekende zijn zeer druk bezig met de organisatie waarbij de bijdrage van de medewerkers van het Scheepvaartmuseum hartverwarmend is te noemen waarvoor enorme dank.
En er is massaal ingeschreven. We hebben inmiddels 128 meter tafel kunnen bezetten met in totaal ca. 253 scheepsmodellen. Hierbij mogen we vijf verenigingen welkom heten. Ook onze Duitse modelbouwvrienden zijn met vijf personen rijkelijk aanwezig. Kortom, wij verwachten dat het een weergaloze dag gaat worden. Maar daar hangen nu eenmaal ook een aantal afspraken aan vast. Laat ik beginnen bij het begin, de aanvoer van de modellen.
Lossen
In verband met het gebrek aan los- en laadruimte hebben wij moeten kiezen voor twee verschillende 'aanvliegroutes'. Voor verenigingen en mensen met veel modellen mogen we gebruik maken van de zij-ingang van het museum.
Voor mindervaliden en mensen met aanhangers, bestelwagens en andere grote voertuigen is voor hen tevens de beperkte mogelijkheid tot het parkeren op het tegenover gelegen parkeerterrein van de Marine. Hou hierbij het op de lijst vermelde tijdslot goed in de gaten.
Voor alle andere deelnemers is er ruimte voor maximaal 5 voertuigen op de laad- en losstrook van het museum voor de hoofdingang.
Auto’s op de stoep voor het museum zijn nadrukkelijk niet toegestaan en zullen door de beveiliging van het museum gevraagd worden om terug te gaan naar de laad- en losstrook.
Hierna ziet u een luchtfoto waarin de diverse routes zijn ingetekend.
De rode lijn is voor de mensen die gebruikmaken van de zij-ingang. Zodra u rechts het terrein oprijdt, gaat u linksaf.
Daar staat een hefpaal die door het museum zal worden neergelaten... U rijdt dan door tot u de brug van de zijingang ziet. De ruimte daar is krap, maar we laten niet meer dan twee tot drie voertuigen per kwartier naar binnen via een tijdslot waarover later meer. De exposanten die toestemming hebben om te parkeren op het Marineterrein, rijden terug tot het hek waar uw gegevens worden gecontroleerd. Er mag alleen de met naam bekende chauffeur mee, in de auto met opgegeven kenteken. Passagiers worden niet toegelaten door de Marine! Het hek wordt geopend en u kunt schuin links parkeren. Let wel: zorg dat u niet meer bij uw voertuig hoeft te zijn dan voor urgente zaken want het terrein wordt telkens afgesloten.
De mensen die niet op het Marineterrein parkeren, rijden dezelfde weg weer terug en via de blauwe lijn naar de parkeergarage.
De mensen die voor de hoofdingang kunnen lossen zullen met maximaal vier tot vijf voertuigen per kwartier worden verzocht via de groene lijn op de laad- en losstrook te parkeren en zo snel als mogelijk hun modellen op de tafels binnen te plaatsen. Zodra de spullen binnen staan wordt u verzocht uw auto te verwijderen en te parkeren in de parkeergarage of tegen betaling langs de weg. De eventuele bijrijder kan dan aanvangen met het opbouwen van de stand. Zo wordt zo snel mogelijk ruimte gemaakt voor de volgende lichting.
Laden hoofdingang
De expositie eindigt om 17:00 uur. Ook dan zal deze procedure worden gestart en wel in omgekeerde volgorde. Degene die het laatst hebben gelost kunnen het eerst vanaf 16:45 uur hun auto ophalen uit de garage. Zodra zij hun auto op de laad-en-losstrook hebben geplaatst gaan de volgende vijf deelnemers hun auto halen enz.
Laden zij-ingang
Hiervoor geldt hetzelfde maar dan met twee voertuigen tegelijk. Dit in verband met de ruimte.
Tijdslot
Ik heb tevens de lijst met namen van inschrijvers bijgevoegd. Rechts van de lijst vindt iedere deelnemer zijn of haar tijdslot behorende bij de betreffende ingang. Om deze hele logistieke operatie gladjes te laten verlopen, hebben we besloten om iedereen binnen dit tijdslot de mogelijkheid te gunnen om te kunnen lossen. We zijn uitgegaan van telkens een kwartier waarin maximaal vier tot vijf personen voor de hoofdingang en drie voor de zij-ingang kunnen parkeren. Hierbij hebben we de mensen met de minste reistijd het eerste ingedeeld enzovoort. Zorg dus dat u zo mogelijk bij aanvang van uw tijdslot aanwezig bent zodat iedereen maximaal de tijd heeft. Vrijwel iedereen heeft een bijrijder meegenomen die verder de model(len) naar uw tafel kan brengen en de chauffeur zijn auto kan brengen naar de gewenste parkeerplaats.
Tafelindeling
Door het enorme succes bij de aanmeldingen konden wij niet alle deelnemers op het plein indelen zonder voldoende loopruimte te behouden voor het publiek. We hebben hiervoor gebruik mogen maken van de zogenaamde De Ruyterzaal rechts naast het restaurant.
Elke deelnemer heeft, in volgorde van inschrijving, een volgnummer.
Bijgaand vindt de beide plattegronden van het plein en De Ruyterzaal met daarop deze volgnummers vermeld en de afmeting van de gewenste tafellengte.
Bij uw tafel vindt u de badges met de namen die u heeft opgegeven. Wij verzoeken u vriendelijk deze badges te dragen als een stukje herkenning voor de beveiliging van het museum. Tevens krijgt u bij binnenkomst een polsbandje dat u toegang geeft tot het gehele museum mocht daar tijd voor zijn.
Drie exposanten hebben zich opgegeven voor het geven van een lezing/presentatie. Hiervoor sturen wij u nog nadere informatie.
Tenslotte...
Diegenen die een parkeerplaats in de parkeergarage hebben gereserveerd kunnen bij mij tijdens de expo contant of via een tikkie/overboeking de € 10,- vergoeding ontvangen op vertoning van het reserveringsnummer.
Om 9:45 hopen wij u te verwelkomen in de Heemskerkzaal naast de De Ruyterzaal voor een welkomstwoord en huishoudelijke mededelingen. In deze zaal staat tevens een koffie- en theebarista waar we de gehele dag vrij gebruik van mogen maken en waar ook eventuele goederen kunnen worden opgeslagen. Rest Jan en ondergetekende u een ontzettend leuk dag toe te wensen!
Mocht u desondanks vragen hebben dan kunt u mij een PB sturen.
Ron van Leeuwen.
Dit bericht gaat vergezeld van de volgende foto’s;
Overzicht van de begane grond van het Scheepvaartmuseum, met op het centrale plein en in de De Ruyterzaal de tafels waar onze modellen staan.
Links onder bevindt zich het restaurant (niet aangegeven)
Op het centrale plein bevinden zich de meeste tafels en op dit schema ziet u het volgnr waarmee u zich hebt ingeschreven, en wat dus uw plaats is. De oranje rondjes zijn uw stoelen en de rode rondjes zijn de aansluitingen voor 230V. Naast de tafels ziet u ook de lengte aangegeven.
In de De ruyterzaal staan de modellen van de Vriendengroep Mini Marine International en MBV Het Stormanker, Breda
Dit zijn voornamelijk grote modellen van ruim 100 cm.
Wat u nu nog mist is een lijst van alle deelnemers met hun gegevens. Hierop staat uw volgnr wat ook vermeld is op de schema’s.
Deze lijst is een .xlsx speadsheet en kan niet aan dit bericht worden gekoppeld. Dat is ook niet nodig want de deelnemers hebben het in hun eigen email ontvangen. Een lijst van deelnemers (overigens zonder volgnr) is enkele berichten geleden ook al vermeld, en hoeft dus niet herhaald te worden.
Deelnemers worden verzocht hun details, met name de voor hen geldende tijdsloten, op die lijst op te zoeken en te verifieren.
Als u daar problemen bij ondervindt kunt u een PB sturen naar janzwart of Ron van Leeuwen.