Stoompomp
In Memoriam
In mijn onderstaande draadje had ik advies gevraagd voor de problemen van mijn tweede schip.
Dit schip neem ik naar evenementen mee om kinderen te kunnen laten varen:
https://www.modelbouwforum.nl/threads/modelstoomsleepboot-dockyard-v.253639/page-26#post-3977845
Klaas uit Oostvoorne heeft mij ingelicht over de mogelijkheden van brushless motoren.
Ik was helemaal enthousiast over zijn advies om een 750KV motor te gebruiken.
Hierbij was ook een brushless regelaar nodig met 2 richtingen, forward, reverse.
Mijn antwoord aan Klaas.
De goedkoopste regelaars zijn alleen geschikt voor een vliegtuig, in één richting van nul naar maximaal.
Ik heb wel een mooie vaarregelaar voor schepen gevonden, Bij Banggood, motor ID 1125804 = EUR 9,77 en de door mij gevonden goedkoopste regelaar met twee draairichtingen was: ID 1080773 = EUR 14,69.
Daar ik nog een mooie regelaar(3LIPO) voor een borstel motor heb liggen, heb ik besloten om een derde 3LIPO aan te schaffen.
Het schip is voor varen met kinderen, indien het niet lukt, dan heb ik een extra LIPO voor de besturing van de Dockyard.
In het verleden, had ik maar één zender om zowel de Dockyard, de Rudolf Heuss(RH) en een kleine politie boot te besturen.
Van de week heb ik een tweede zender ontvangen voor de besturing van de RH.
Dit is een zender met telemetrie.
Ik had nog een (verkeerd gekochte) 6 kan. ontvanger met telemetrie liggen.
Deze vervolgens aan elkaar gekoppelt, met als voordeel, dat op het display van de ontvanger de spanning van de LIPO in de RH is af te lezen.
Nu nog uitzoeken hoe ik hier een akoestisch alarm signaal kan geven.
Dit keer geen stoom, maar stroom, maar weer meer kennis verkregen.
Dit schip neem ik naar evenementen mee om kinderen te kunnen laten varen:
https://www.modelbouwforum.nl/threads/modelstoomsleepboot-dockyard-v.253639/page-26#post-3977845
Klaas uit Oostvoorne heeft mij ingelicht over de mogelijkheden van brushless motoren.
Ik was helemaal enthousiast over zijn advies om een 750KV motor te gebruiken.
Hierbij was ook een brushless regelaar nodig met 2 richtingen, forward, reverse.
Mijn antwoord aan Klaas.
De goedkoopste regelaars zijn alleen geschikt voor een vliegtuig, in één richting van nul naar maximaal.
Ik heb wel een mooie vaarregelaar voor schepen gevonden, Bij Banggood, motor ID 1125804 = EUR 9,77 en de door mij gevonden goedkoopste regelaar met twee draairichtingen was: ID 1080773 = EUR 14,69.
Daar ik nog een mooie regelaar(3LIPO) voor een borstel motor heb liggen, heb ik besloten om een derde 3LIPO aan te schaffen.
Het schip is voor varen met kinderen, indien het niet lukt, dan heb ik een extra LIPO voor de besturing van de Dockyard.
In het verleden, had ik maar één zender om zowel de Dockyard, de Rudolf Heuss(RH) en een kleine politie boot te besturen.
Van de week heb ik een tweede zender ontvangen voor de besturing van de RH.
Dit is een zender met telemetrie.
Ik had nog een (verkeerd gekochte) 6 kan. ontvanger met telemetrie liggen.
Deze vervolgens aan elkaar gekoppelt, met als voordeel, dat op het display van de ontvanger de spanning van de LIPO in de RH is af te lezen.
Nu nog uitzoeken hoe ik hier een akoestisch alarm signaal kan geven.
Dit keer geen stoom, maar stroom, maar weer meer kennis verkregen.