Modeltreinen.

Discussie in 'Diorama's' gestart door flying jesse, 10 okt 2006.

  1. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    als ik de prijslijst binnenheb zal ik hem inscannen en ook hier plaatsen, dan kunnen jullie zelf kijken wat voor baan jullie willen.


    ik ga in ieder geval ook een simpeler baantje ontwerpen om gewoon neer te leggen mocht de grote baan te duur worden :wink:
     
  2. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    In dit draadje staan foto's van mijn oude modelbaan. foto's mijn modelbaan
    Iets naar beneden scraollen en dan zie je het wel.
    En zoiets gaat mijn volgende project worden. nieuwe baan

    M.v.g. Mark
     
  3. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    fleischmann prijslijst is binnengekomen in de email.

    als iemand interesse heeft moet diegene maar even een PB met zijn e-mail gegevens sturen, dan krijgt die hem ook doorgestuurd, is namelijk nogal een groot bestand om hier te posten :wink:
     
  4. Jakkie takkie

    Jakkie takkie

    Lid geworden:
    20 jun 2006
    Berichten:
    1.267
    Locatie:
    Zutphen
    Ik heb ook nog Marklin treinenset uit de 50'er jaren op zolder staan. Dat is nog de voorloper van de M-rails met vaste middengeleider. Ik heb er wel eens een baan mee gemaakt maar ben nu net verhuist dus geen baan. Wellicht van de winter weer. Duur spul trouwens...
     
  5. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Nee goedkoop is het zeker niet, maar als je eenmaal een baan hebt staan is het wel heel mooi om te zien.
    Ik heb zelf alles computer gestuurd en alles kan vol automatisch rijden.

    M.v.g. Mark
     
  6. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    vandaag de folders binnengekregen, vooral bij busch is er verassend nieuw spul, bijvoorbeeld een mooie grasmat speciaal voor bij bossen, en de bomen zijn ook leverbaar.

    is zeker wel mooi als je een bergbaantje hebt :!:

    hier wat foto's, ik wou dat ik zo'n baan kon maken...

    http://www.wie-baut-man-einen-wald.de/galerie/images/waldboden.jpg
    http://www.wie-baut-man-einen-wald.de/galerie/images/wildfuetterung.jpg
    http://www.wie-baut-man-einen-wald.de/galerie/images/waldstimmung_1.jpg

    de mooiste foto was te klein om hier te posten :(
     
  7. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    wat ik eigenlijk ook al eens heb willen maken is een modelbaan die zich afspeelt in duitsland in de tweede wereldoorlog.
    gelukkig heb ik nu een site gevonden die zo'n beetje alles heeft wat je dara voor nodig hebt :D
    ze hebben de soldaten, maar nog veel belangrijker, ook een lading mooie oorlogstreinen :wink:

    http://reynaulds.com/rei/military.html

    vooral de producten van prieser en liliput zijn het bekijken waard, maar er zitten ook andere hele mooie dingen tussen :p



    ( niet denken dat ik een neo-nazi ben ofzo, ik vind gewoon het duitse materieel uit de tweede wereldoorlog heel erg mooi...)
     
  8. Chris Paizec

    Chris Paizec Guest

    Beste medetreinliefhebbers :)

    Ik heb nog wat treinspul ( marklin c rails)liggen mischien heeft iemand intresse
    Dit heb ik :
    2 x trafo (wit)
    2 x het spoor van een startset
    1 ice in redelijke staat
    1 uitbreidingsset met wissels etc

    Roept u maar :wink:

    Chris
     
  9. Timo1990

    Timo1990 Guest

    Heej,

    Ik ben ook bezig, maar ik zie dat ik mijn topic's in een verkeerd sub forum heb gezet..:oops: Maar goed, dat even ter zijde.

    Ik heb een paar vraagjes.

    - Gras, maken jullie dat van gras matten, of een soort gras korrels? Wat raden jullie aan?

    - Kleine verhogingen, hoe maken jullie die? Ik heb een kerkje, die wil ik iets hoger hebben dan de rest, ongeveer 2/3 CM. Maar hoe? Stuk karton eronder ofzo?

    - Verdere tips voor afwerking van de tuinen enzo, zijn ook altijd welkom!?

    B.v.d. Timo.
     
  10. Martin '70

    Martin '70

    Lid geworden:
    7 jan 2006
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Spijkenisse
    @ Timo,

    verhogen is op zich niet zo moeilijk hoor je kan bijvoorbeeld een paar plaatjes zachtboard op elkaar lijmen en de kanten afschuinen en de handel met gips afwerken ( gips versterken met zaagsel ) Dit laatste zorgt er ook voor dat je ondergrond niet glad wordt maar een beetje een hobbelig effect mee krijgt. ( wordt zo natuur getrouwer )

    Wat het gras beteft hoe natuur getrouw wil je het hebben ? grasmat is simpel, maar het ziet er in mijn ogen niet uit. Dan zou ik zorgen dat je de ondergrond bruin verft en dan gras in verschillende groen tinten er op strooit ( in een laagje van verdunde houtlijm, dit droogt transparant op ) Als je het erg mooi wil doen dan zou je het gras statisch kunnen maken waardoor het een beetje recht op gaat staan zoals echt gras, of je gebruikt een stofzuiger om het net gelijmde gras een beetje omhoog te zetten. Maar het eind resultaat kan verbluffend echt zijn :D

    En bekijk deze site http://www.tjolk.com/dinges/valweg/bouw06-04.htm#voortuin eens hier staan ook een heleboel handige tips op

    Succes er mee

    Gr Martin :D
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2008
  11. Lenx

    Lenx

    Lid geworden:
    24 jul 2007
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Moere
    Hallo,
    Ik ben een beetje verliefd geworden op die mooie spoorbanen die je zoal ziet als je wat rondsurft. Graag zou ik met tijd ook een willen bouwen, maar ik vind het nogal duur als je alles optelt samen met de vele andere dingen die ik graag doe en zou willen doen.

    Daarom vroeg ik me af of je niet gewoon treinstellen kunt kopen die je nog zelf moet bouwen, zoals een revell kit zeg maar. Ik zou ze dan ook sneller durven weatheren. Een loc van 250 euro daar durf ik geen airbrush op richten!
     
  12. Johannez

    Johannez

    Lid geworden:
    21 jul 2005
    Berichten:
    136
    Locatie:
    amsterdam
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  13. Pjoeter

    Pjoeter Guest

    @ Lenx;
    Kostenprijs van een spoorbaan moet je spreiden.
    Een spoorbaan groeit met de jaren en is eigenlijk nooit klaar.
    Ik heb toen ik nog op de lagere school zat ooit een startset gekregen van mijn ouders en vandaar uit ben ik gaan "bouwen".
    Ik heb alleen mijn baan 9 jaar geleden moeten afbreken i.v.m. onverwachte gezinsuitbreiding.
    Maar zeer binnenkort gaat mijn oudste de deur uit en dan wordt deze weer herbouwt.
    En vandaar uit gaan we weer vrolijk verder.
    Veel dingen kun je via marktplaats e.d. kopen en met wat inventiviteit kun je veel zaken zelf bouwen.
    En als je wat kennis(sen) in huis hebt voor wat electronica betreft, ben je al een hele stap verder.
    En alvorens je gaat beginnen, zorg voor een goede stabiele en solide treintafel en als je je buren liefhebt, zorg je voor geluiddempende platen.
    Dit laatste klinkt raar, maar in mijn vorige woning had ik mijn baan op de zolder staan en als ik beneden in de kamer stond kon ik mijn treinbaan horen ( wel 3 verdiepingen hoger ).
     
  14. Timo1990

    Timo1990 Guest

    Vraagje,

    Wat gebruiken jullie als achtergrond?

    Zijn die ook te koop of zo?
     
  15. Pjoeter

    Pjoeter Guest

    Je kunt achtergrondposters kant en klaar kopen, ik zelf heb toendertijd gebruik gemaakt van oude spiegeltegels ( 1 rij ) dit gaf toen een heel mooi effect.Daarnaast met Pur/gips en verf. Mijn achterwand bestond uit een omhooglopende bergwand.
     
  16. Rex-X

    Rex-X Guest

    Ik heb ook de Zwitserse Alpen als achtergrond, ja die zijn zeker te bestellen. In de meeste goede modeltrein shops en via internet. Maar het is verstandig eerst even in het echt te zien voordat je hem koopt. En hou rekening met de inval van het licht.
     
  17. Pjoeter

    Pjoeter Guest

    "Maar het is verstandig eerst even in het echt te zien voordat je hem koopt."
    Welks de alpen of de poster...................
     
  18. Rex-X

    Rex-X Guest

    Ik denk beide. :D
     
  19. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Ik ben een tijdje geleden gestopt met RC trucks modelbouw en heb m'n oude hobby opgepakt,modeltreinen.
    Alles is analoog en is van Fleischmann,Lima en Roco.
    Hierbij wat foto's van de modellen die ik hier heb staan.
    Daarnaast heb ik uiteraard een hoop personenrijtuigen en goederenwagons.(heb ik ff geen foto's van).

    Ik heb een hele ruime kamer opgeknapt en daar komt dan de tafel te staan met een baan erop.
    Dat moet ik eerst even uitvissen,hoe ik het ga maken.
    Maargoed,hier alvast de foto's van de loc's.
    gr Marcel.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  20. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Je hebt al een aardige verzameling marcel. GA je volgens een bepaald tijdperk rijden? Het meest materieel is van tijdperk 3/4, alleen die thalys past er niet echt tussen.
    Succes met het bouwen straks.
    Ik ben ook al weer aan het bouwen maar doe ook aan rc-auto racen en dat is nu ook in volle gang dus de modeltreinen moeten even wachten.

    M.v.g. Mark
     

Deel Deze Pagina