Modeltreinen.

Discussie in 'Diorama's' gestart door flying jesse, 10 okt 2006.

  1. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Ik heb ook nog een grote baan hier staan: 3.60 bij 1.20 van Märklin.

    De baan is helemaal digitaal en alle 9 wissels zij elektrisch. Ik heb het allernieuwste besturingssystemme gekocht en dat werkt perfect. Ik heb ene extra booster voor de wissels en lampjes en andere attributen.

    Dit zijn mijn treinen:

    Een digitale Big boy locomotief:
    [​IMG]

    Een Santa Fe met extra locomtief zoals afgebeeld:
    [​IMG]

    Een Union Pacific in dubbel uitvoering, dus 2 stuks aan elkaar gekoppeld:
    [​IMG]

    Een TEE combinatie met 5 wagonnen ertussen.
    [​IMG]

    [highlight]Een nog een analoge Special edition locomotief i.v.m. het 100 jarig bestaan toen van Märklin.[/highlight] Is paar weken geleden verkocht....

    Greetz,
    Joram
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2008
  2. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Dat zijn ook aardige modeltreinen!!!!!Voral die Bgboy is mooi.Alleen heel jammer dat hij niet in mijn tijdperk kan rijden en dat het een Amerikaanse trein is.Ik heb alles Duits(op de Thalys na).
    Maar zeker een mooi spulletje wat je heb.
    Ook de TEE is een aparte!!!!
    gr Marcel.
     
  3. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Ik houdt van die stoere Amerikaanse loks dus daarom heb ik er zoveel :)

    Het zijn mooie dingen maar beetje duur, we hebben de ''startset'' met de Bigbiy en Santa Fe gekocht, daar hebben we direct toen de extra Santa fe locomotief bij besteld en de Panorama wagen en de sluitwagen, kost ook weer heel wat centjes....

    De Tee heeft me 700 euro gekost met de hele set..

    De Union Pacific heeft me 475 euro gekost..

    Beetje duur spul dus :)

    En dan heb ik de modelbaan zelf nog ene beetje aangekleed voor 400 + ...

    Ik moet hem nog steeds afmaken maar ik ben nu even met de auto's bezig :p

    Greetz,
    Joram
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2008
  4. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Gisteren mijn nieuwe aanwinsten binnen gekregen.Een Roco set met een 144 loc en donderbussen en een digitale 104 loc.Weer een mooie verzameling erbij die straks vol trots de ronden op de baan kunnen maken.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    gr Marcel.
     
  5. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Mooi hoor, ik zal morgen even foto's van m'n baan maken:D

    Greetz,
    Joram
     
  6. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Mooie set Marcel. Zul je vast veel plezier aan hebben.

    M.v.g. mark
     
  7. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Hoi Mark,ik denk ook wel dat ik er veel plezier aan zal beleven als hij op de baan rijdt.Maarja,dan moet je wel een baan hebben natuurlijk.Deze moet ik nog uitdokteren.Het frame heb ik al staan.
    Maar daar zal ik in deze topic dan maar verslag van doen,aangezien er op dit forum geen treinengedeelte is.
    groetjes Marcel(ex truckmodelbouwer)
     
  8. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    @ Rottierood

    Ik zie dat jij nog met K-Rails werkt. Zou je niet beter overstappen naar C-rails ? Véél gemakkelijker en makkelijk te bouwen en af te breken. Op onze vorige modelbaan hadden we ook K-rails en niks anders dan problemen mee gehad (en zeker als de rails in een landschap zijn ingewerkt met lijm en steentjes en gras,...)

    Het is een tip,maar als je echt een mooie modelbaan met landschap wilt bouwen zou ik toch voor de C-rails gaan... Ik spreek uit ervaring.

    Gr.
     
  9. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Ik heb ook C-rails. Super spul. Vooral als je het ingewerkt hebt ja. Met de oude rails heb je nogal veel last van storingen.

    Greetz,
    Joram
     
  10. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Ik heb van Fleischmann de Profirail.Dat is een stukkie beter dan het oude spul waar de treinen opstaan.
    Tevens heb ik nog nagelnieuw K-rail liggen.Deze rails komen in het schaduwspoor te liggen
    De Profi rails komen in het 'zicht' te liggen.
     
  11. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    Die K-rails direct vervangen,geloof me,niks anders dan problemen.
    Om de meter heb je wel ergens storing...
    Aangezien mijn vader al sinds voor mijn geboorte aan modelspoorbanen deed,en ik er zelf dus ook mee opgegroeid ben,weet ik er best veel vanaf.

    Gr.
     
  12. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    K-rails kan prima hoor. Zorg er gewoon voor dat je een goede verbinding tussen de railstaven hebt en dan kan er weinig fout gaan.

    M.v.g. Mark
     
  13. Martin '70

    Martin '70

    Lid geworden:
    7 jan 2006
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Spijkenisse
    Nu ben ik inmiddels alweer een tijdje uit het spoor ( behalve dan beroepsmatig :rolleyes:) Maar K rails en C rails ? is dit niet van marklin ? waar al of niet het ballast al mee gebakken zit ?

    Dit laatste lijkt mij persoonlijk helemaal niks, maar dit is ook afhankelijk wat je doel is wat je nastreeft. Zo veel mogelijk natuur getrouw of ergens op lijkend. En overstoringen gesproken als je flex stukken neemt van een mtr en je soldeerd de railsstaven middels een draadje onder de tafel door, de enige storing die je dan hebt is vuile rails ;)

    Rottierood ik zou zeggen het is hoogst interresant een opzet van een nieuwebaan ;). Het is alleen jammer dat er hier op het forum niet een appart treinen hoekje is :D.
    Overigens heb je al een banen plan ? Ik hoorde een aantal jeren geleden op een beurs een gouden tip, dat je eerst een verhaal moet hebben met wat je denkt uit te gaan beelden en naar dit verhaal bouw je je baan :rolleyes:.

    Maar ondanks mijn andere intresse blijf ik dit zeker volgen ;)

    Heb je overigens de normen van profiel van vrijebaan, verkanting enz al gevonden ? is zeker erg handig als je gaat rijden met lange rijtuigen. Dan steekt de boel niet zo uit bij scherpe bochten ;)

    Gr Martin :D
     
  14. truck-freak

    truck-freak

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    866
    Jazeker, bij ons ''staan'' ze er ook.
    Omdat we geen ruimte hebben staan ze voorlopig in de vitrine.

    Nadat we vanuit Duitsland naar Nederland zijn verhuist is de gehele baan die in de kelder stond afgebroken en alles in dozen gestopt.
    Helaas is het huis te klein ''geworden'' dus moeten de treinen maar in de vitrine staan.

    Deze foto's zijn al een tijdje gelden gemaakt, inmiddels zijn er al meer treinen bij gekomen ( en gegaan ).
    Vitrine staat nu prop vol..

    Hier wat foto's.

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Super hoor Frank.Uiteraard ken ik ze de foto's,maar het blijft een mooi gezicht!!!!

    Ik ben nu bezig om van drie oude Jouef wagonnetjes drie mooiere te maken.Deze wagonnetjes hebben bijvoorbeeld geen ruitjes erin zitten.
    Ik heb ze omgetoverd naar een restaurantrijtuig en twee luxe rijtuigen.Van de blauw/creme Rheingold serie.Hiervan had ik er twee(met panoramadak) en nu zijn het er 5 geworden.
    Hier wat foto's ervan.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Andere foto's volgen
    gr Marcel.
     
  16. truck-freak

    truck-freak

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    866
    Hahahaha, Haken en Zagen in de trucks en nu ook in de treinen :D haha.

    Ga zo door.

    Het enigste wat wij doen ( momenteel ) is opknappen.
    Want tijdens de verhuizing is niet alles goed overgekomen.

    Kap in Mr.Muscle leggen.. afspoelen.. ontvetten en met de airbrush in de juiste kleuren spuiten, en weer als nieuw opbouwen.

    Alleen lastig met de decals.
     
  17. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Hierbij wat foto's van me baan. Zoals je kan zien ben ik er nog mee bezig:p

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Let even niet op hoe ze gemaakt zijn, m'n baan stond op de zijkant;)

    Greetz,
    Joram
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2008
  18. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Haaaaa Frank,ja hoor,ook de treinen zijn niet veilig bij me.Net als bij de trucks gaat de dremel en de vijl er in.Maar het komt het model wel ten goede.Eigenlijk is er niets veranderd,in die zin dat alles ff kleiner geworden is.


    @ Joram:
    jij bent al een stukkie verder dan ik.Ik heb op dit moment alleen een frame staan.Een sporenplan moet ik nog uitdokteren.Compleet met schaduwstation enz.
    Mijn spoor bouwwerken blijven staan op de grond.Ik heb een hele kamer die ik vol kan proppen met het HO spul.
    Hier een fotootje........(compleet met de Brink's wagen)
    gr Marcel.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2008
  19. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Net even een paar pics geschoten van de verbouwde wagons.Het waren van die goedkope Jouef wagons zonder glas in de vensters en het zag er allemaal heel goedkoop uit.Ik heb 4 van deze wagons,de derde staat op m'n buro voor verdere verbouwing.
    Tevens heb ik twee nette wagons van de Rheingold serie.Een gewone en rijtuig met een panoramadak.Aan de hand van die kleuren ben ik wezen mengen en heb de boel gespoten emt m'n zeer oude airbrush systeem.En zie hier het resultaat.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Tevens wat foto's van mijn nieuwe aanwinst die ik vorige week gedaan heb van MP.
    Een loc van de 104 serie en een loc van de 144 serie met wagons.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    groetjes Marcel.
     
  20. truck-freak

    truck-freak

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    866
    Man man man..
    Heb je die stiekem niet zo uit de winkel ?
    Ziet er heel leuk uit Marcel.
    Nog vedere plannen ?
     

Deel Deze Pagina