Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Dat blijken kompassen te zijn. Best wel trots hoe goed die gelukt zijn. De standaard vorm ik eerst rond een draadje en dan haal ik dat eruit en vul met lijm. Wat tussen de vingers draaien terwijl het droogt. De rest is netjes snijdeN, de ronde delen stansen met mijn 5 eu AliExpress setje, en tenslotte steeds een beetje lijm aanbrengen en de onderdelen oppakken met een met spuug (sorry) bevochtigd staafje.
Die staat. Jammer nog van dat witte dek. Ik had liever gezien dat HMV dat bruin hield, nu is het genadeloos. Maar met potlood verven komt dat nog wel goed
Kleine onderdelen en ankerketting (de voorkant moet uiteraard nog beter). Best lastig plakken want de secondenlijm zuigt meteen in het papier en verkleurd deze en maakt het iets glimmend. Ik gebruik wat bruin potlood ter correctie wat het dek meteen wat minder steriel maakt
Ik stap over op een andere techniek voor tuigage. Vislijn en blutack om het vast te houden. Dan secondenlijm. Jammer dat ik die versneller niet heb, ik heb hem wel net besteld
Feitelijk de methode van mijn Hamburg haven. Maar nu met blutack.
Tijdens het wachten op drogen snij ik alvast maar het binnenwerk van de boten. Dit is facultatief, maar anders geen gezicht. Bij Hamburg zat zoiets gewoon bij de laser cut. Maar eigenlijk gaat het prima.
Draadje voor draadje vordert. De secondenlijm lijkt erg goed te hechten (fingers crosset).
In de droogtijd bouw ik bijboten. Hier vooral geen witte lijm gebruiken in de romp, want dat zuigt water op en vervormd. Een nat potlood was helemaal fataal.
Gelukkig altijd de natter als reserve. Als je in papier bouwt, koop dan liever 2 sets of kopieer
Terwijl een stukje tuigage ligt te drogen maak ik de stoomboot die geen onderdeel is van het schip, maar wel op de bouwplaat zit en eventueel op een diorama kan. Super van HMV