Montageverslag 2 meter F3A E-Evolution, electro.

Dat gaat erg snel :D

Krijgt hij het weekend zn maiden :)

Van het weekend niet hoor, heb de andere spullen nog niet binnen:)

Ben nu met de aansturingen van de staart bezig, in de loop van de dag zal ik het hier posten:D

Hehehehe zit nu op school zal straks nog eens kijken :D

Dan zul je er wel weer wat aan gedaan hebben.

Grt.

Suggesties omtrent het al dan niet grijs (of andere kleur) spuiten van de cockpit zijn overigens nog steeds welkom:D

je kan de kap ook gebruiken als mal om er een carbon kap van te maken, dat is meestal nog lichter als de kap die je nu hebt.... is wel een rot klusje..... maar ook wel erg mooi!

Weer een updeeeejt:D

Als geleiding voor de closedloopdraden gebruik ik altijd de binnenmantel van deze stuurkabels;

eeeevooooo_2_.JPG

Roerhevels gemonteerd, deze zitten niet standaard bij de kit, die erbij zitten zijn ook prima te gebruiken, maar ik had deze nog over;

eeeevooooo_3_.JPG

eeeevooooo_4_.JPG

Alles klaar;

eeeevooooo_5_.JPG

eeeevooooo_6_.JPG

Aan servokant ball-links, die zaten er standaard bij, dus heb ze maar gebruikt:)

eeeevooooo_7_.JPG

eeeevooooo.JPG

Oja, alles, maar dan ook echt alles heeft metrische draad:D

Ik realiseer me nu net dat ik niet veel verder kan op dit moment, dus het wordt wachten op de motor, regelaar, etc....

Grt.

Zo bouw je in een dag of 3 toch een vliegklare F3A wedstrijdkist, als je de motor etc al in huis had gehad :P

alex ook wat off topic, maar waarhaal jij die draadstangetjes met platte kant aan met gaatje in, voor uw draad door te geleiden van de closed loop draden??
ik heb er eens een handje vol van clublid gekregen maar die zijn opgebruikt...

Zo bouw je in een dag of 3 toch een vliegklare F3A wedstrijdkist, als je de motor etc al in huis had gehad :P

Zeker, met gemak hoor:) Electro is misschien nog wat makkelijker, je hoeft niet zo'n vervelende tank in elkaar te zetten, uitlaat, etc.

Die "draadogen" kun je in iedere shop wel kopen, robbe heeft ze in ieder geval in het assortiment.

Nando; die geleidingshulsjes wegen haast niks, dus vandaar.

Grt.

Betreft het spuiten van de kap: Ik zou de kap in elk geval niet zwart spuiten omdat deze erg heet wordt en zelfs kan vervormen als je kist op een hete zomerdag in de zon staat. Dit komt doordat de zwarte kleur bijna al het licht absorbeerd.

Misschien is smoke kleur een idee? Zit in zo'n Tamiya spuitbuisje.

Groet,

Julius

Laatst bewerkt:
Zilver/grijs vind ik de mooiste optie op carbon na.Zwart heb ik op de Oxalys gehad en dat moest je afdekken met een doek oid anders heeft je cockpit ineens een andere vorm.

Ja, op de grote kisten heb ik er een dagtaak aan om op een zomerse dag die cockpit af te dekken, windvlaagje, doek weg, doek er weer op, windvlaagje, doek weer weg, om gek van te worden. En het is lelijk zo'n kist met een oude doek op de cockpit.....

Denk dat het toch grijs wordt...... (maar dan kun je weer binnenin niks zien, hehehe)

Grt.

Back