Mooie foto's, niet modelbouw

Prachtige Ara, mijn droombeest. Ben al lang opzoek naar een Ara.
Ik heb toendertijd genoegen genomen met Halsbandparkieten!

Wow kom naar Apeldoorn! Die dingen zitten bij onze fietsenstalling op school! :hammer:

Ze komen uit de Apenheul, maar ze mogen vrij rond vliegen. Ze zitten ook heel soms in onze achtertuin, voor 5 tientjes vang ik er een voor u! Graag alvast een voorschot.

Hee leuk dat photoshop, maar eigenlijk moeten we (ik ook ;)) bij foto's blijven!

Maar weer eens een foto van mij.

Vandaag met m'n jongste zoon Vliegveld Twente bezocht. Was eerst een militair vliegveld, maar sinds defensie het terrein heeft verlaten wordt gezocht naar een nieuwe bestemming.
Belangstellenden voor de plannen konden vandaag een kijkje nemen op het veld.
Daar, bij een van de munitie bunkers, die nu een nieuwe bestemming hebben, de volgende foto geschoten

telefoon.jpg

Wim

Niels, kijk een naar Blender. Dit van oosprong Linux programma is er nu ook voor windows. Dit programma kan het, is professioneel en open source dus gratis. Er zijn ook veel games mee gemaakt.

blender.org - Get Blender

Dit programma kan het, maar het is niet gemakkelijk. Ik zou geen klik & go programma's weten die dit kan. Het redelijk dure Corel Suite kan het ook, maar ook dit is niet een eenvoudig programma.

@Niels

Wil je de volgende keer je afbeelding in 640 breed op het forum zetten? Deze afbeelding hierheen halen gaat voor sommigen erg langzaam.
Wanneer je deze voor iedereen "groot" wilt aanbieden, kun je de link naar de grotere afbeelding plaatsen.

Dan:
Mooie afbeelding!
Waarmee heb je deze foto aan elkaar geplakt? Autostitch?

De lucht bij de "linkse" weg (waarschijnlijk gericht naar het zuiden) is licht overbelicht. Heb je handmatig belicht, een (dus 1) vaste instelling voor alle foto's, of gebruik je de automatische belichting?
(Ik weet persoonlijk niet wat beter is. Wellicht iemand een idee?)

Wim

Dat wil ik zeker, maar het lukte niet om hem up te loaden in mijn foto-album op MBF.:confused:
Ik zal eens kijken om hem wat kleiner te posten...

De foto is gestitched met de stitch funtie uit ZoomBrowser EX, dit is software die bij mijn Canon(PowerShot A530) zat.
Op mijn camera zit een stitch hulp, zo kan je gerichter foto's maken en verlies je minder beeld na het stitchen.
De belichting stond op automatisch.

Om zo'n foto te maken zou een statief wel handig zijn... :p

grts

niels

Zeker is dat veel beter niels, maar let dan wel op dat de basis van het statief waterpas staat.

Niels, kijk een naar Blender. Dit van oosprong Linux programma is er nu ook voor windows. Dit programma kan het, is professioneel en open source dus gratis. Er zijn ook veel games mee gemaakt.

blender.org - Get Blender

Dit programma kan het, maar het is niet gemakkelijk. Ik zou geen klik & go programma's weten die dit kan. Het redelijk dure Corel Suite kan het ook, maar ook dit is niet een eenvoudig programma.

Hmm word me idd iets te ingewikkeld.:p

Iemand hier die van die foto een 360° animatie kan maken ?

alvast bedankt

niels

Zeer mooie foto's allemaal !
Zodra ik ergens even een fototje kan uploaden zal ik ook wat plaatsen.

René

Hier een paar foto's van mijn kant.

GroteFoto-CAJZWK6M.jpg

GroteFoto-WN63NJBS.jpg

GroteFoto-ELDOWGE3.jpg

GroteFoto-XOROOSAM.jpg

Dit is eigenlijk een beetje mijn uitzicht overdag of in de avond.

De foto's heb ik flink moeten verkleinen en helaas heb ik hier geen knap foto programma dus is de kwaliteit ook hard achteruit gegaan :(

M.v.g.

René

Rene,

mooie foto's.
Verkleinen doe ik altijd met Irfanview.
Ik neem even aan dat je daar gewoon kunt internetten, dus dit programma zou je op kunnen halen.

Ja klopt, dat kan ik zeker zo ophalen maar helaas kan ik het hier dus niet installeren.
Pc's zijn hier allemaal opslot voor installaties,plugins enz enz...helaas.

Maar ach,het gaat ook een beetje om het idee toch ?

dealinametzonsondergang.jpg

hier vanuit de stuurhut

mooiweer.jpg

inhetgangboordmet3bakke.jpg

cornelliussr2009617afge.jpg

dealinametmooiweer.jpg

eendje2.jpg

hier ons eendje wat we opgevoed hebben

kletsnattejodokus.jpg

eend zwemles geven

hondmeteendaanheteten.jpg

eend en hond samen eten

mooiefotovandehond.jpg

onze hond

wiskeyingangboord.jpg

met vakantie

wiskeyoplettendevoordet.jpg

chryslerlettersindezon.jpg

depuchdichtbijbijjaap.jpg

mijn Puch

detankvanderechterkant.jpg

misschien wat veel foto's, maar beter teveel dan te weinig :o

De vakantie is in de meeste delen van het land al aangebroken.
Ook ik ga op vakantie. Denemarken is dit jaar het doel.

Natuurlijk gaat m'n fototoestel mee. En als het kaartje vol is, kopen we d'r gewoon eentje bij :)

Ik verwacht binnenkort een boel foto's van jullie!

(En voor hen die thuis blijven: ook in je eigen buurt is meer te ontdekken dan je denkt. Ga thuis maar eens de toerist uithangen.)

Groeten en een fijne vakantie allemaal!

Wim

Back