Mooie foto's, niet modelbouw

3731774759_a8256ea830_b.jpg

Vorige week deze plaat geschoten bij de marinedagen in Den Helder.

img2471x.jpg

Fotografeer zowie zo vaak reddingsboten maar vond dit een mooie foto vanwege die waterhoos boven texel.

Die waterhoos is inderdaad een mooi gezicht !
Ik zit nogal veel op het water maar ben ze nog nooit tegen gekomen.

@Rene, Lekker uitzicht kerel!
@cooper, Fijne platen hoor...

De 24 uur van Spa van afgelopen zondag (ben helaas maar een paar uurtjes geweest), de hele serie staat hier.

Klikbaar

Ik zie daar ook niks in hoor markjuhh...

Mooie landschappen van de Belgische ardennen, klikbaar natuurlijk.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

gewoon nog een paar mooie foto'tjes

dsc00765p.jpg

haastige foto's gemaakt vanuit mijn slaapkamerraam
al enkele maanden geleden

dsc00769yey.jpg

dsc00772c.jpg

Skyhigh

Skyhigh,

leuke foto's maar:
In
deze draad werden een aantal mooie, maar niet-modelbouw gerelateerde foto's geplaatst.
Daarop gaf ik aan dat die misschien bij elkaar gezet konden worden.
Hierbij de aftrap daarvoor:
Hier kun je je mede-forum genoten je eigen mooie foto's laten zien.
(Dus geen foto's die je van het net hebt gekopieerd, alleen je EIGEN foto's.
Verklein ze wel even naar 640x480, dat houd het wat leesbaar.)

(Kun je ze even resizen? Bedankt)

Zoals jullie zien ben ik weer terug op het forum. 14 dagen Denemarken heeft een hele erge grote berg foto's opgeverd. Samen met m'n zoon over de 1100 stuks. Op aanraden van o.a. Jahre heb ik heel veel foto's gemaakt met verschillende belichtingen. Die 1100 is inclusief al die expirimenten en een aantal panorama's. Netto blijven d'r natuurlijk een boel over. (Het was zo veel dat ik een extra SD kaart heb moeten kopen ;) )

Ik zal eens wat uitzoeken en hier plaatsen.

Wim

Mijn eerste vakantie foto's voor jullie.
Ik ben gisteravond begonnen met het maken van een soort samenvatting "voor de visite" ;) om die niet te vermoeiien met al mijn expirimenten. Ik ben nu halverwege en heb reeds meer dan 200 foto's geselecteerd. Uit die selectie heb ik een 50 tal foto's meegenomen naar m'n werk en zal uit die verzameling nu en dan wat hier posten.

Als eerste een serie van 3 foto's die met 3 verschillende belichtingen zijn gemaakt.
De eerste is volgens de standaard instelling, de 2e is gecorrigeerd met -1 LW, de 3e is gecorrigeerd met -2 LW.

standaard.jpg

min1lw.jpg

min2lw.jpg

Zelf vindt ik de "dreigende" uitstraling van de laatste foto wel wat hebben, mijn vrouw vindt het te veel van het goede.
Ieder zijn smaak.

Ik heb van dit schip (en andere schepen die er bij op het strand lagen) veel meer foto's genomen. Meer foto's gaan volgen.

Wim

Leuk Wim, je zou van dit soort foto's eens kunnen proberen om een HDR image te gaan maken. Alleen had je dan eigenlijk wel op iso 100 vanaf statief moeten schieten. Maar je hebt de verschilende soorten belichtingen dus experimenteren is altijd leuk.

Foto's van dierenpark Monde Sauvage in België (Aywaille)

Klikbaar...
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Ik sluit me helemaal aan bij Rhelie.
HDR, tja. Ik heb afgelopen week Gimp op m'n computer gezet. (M'n laptop met Photoshop d'r op was gecrashed en ik kon geen nieuwe Photoshop krijgen) In Gimp is een HDR plugin. Die maar eens ophalen.

Ikzelf zat inderdaad ook al aan HDR te denken bij deze foto's. Maar, ze zijn niet vanaf het statief genomen, dus steeds een klein beetje anders ;) Daarnaast is de snelheid automatisch op 400 of 800 gezet. (Bij 100 krijg je sluitertijden die een statief echt noodzakelijk maken.)
Volgende keer zal ik er toch meer aan denken.

Wim

De boten op het strand hebben me goed bezig gehouden.
(Te veel, volgens m'n vrouw ;) )

Daarom, nog maar een paar foto's van de boten op het strand van Norre Vorupor.
Wederom een avond opname. Toen ik deze gemaakt had wist ik al dat het een hele mooie foto was geworden (ten minste: volgens mij)
181.jpg

Zoals gezegd worden de schepen het strand op gesleept met een lier. De kabel loopt over katrollen die op het strand in betonnen voeten staan. De volgende opname is genomen door de betonnen voet:
026.jpg

En zo liggen ze er dus bij (opname vanaf het duin)
060.jpg

En van vlak voor de boeg
024.jpg

Zo, dat was het weer voor deze keer. Vreest niet, er komt nog meer.

;)

Wim

Geen slechte foto's Wim, je bent jezelf aan het verbeteren en op de goede weg :) Ik ben benieuwd naar de rest van je foto's, heb je ook nog wat mooie landschappen?

Gister waren er hier opnames voor een 112 spotje. Heb daar wat foto's vanaf de zijlijn geschoten, SBS6 was ook aanwezig, hun reportage vind je hier.

Klikbaar...

dscf2849ln9.jpg

Blijft ook altijd leuk om zulk soort foto's te maken :D Vorig jaar in Augustus tijdens een oefening van KNRM station Hoek van Holland.

Amstel,

je doet me blozen!

;)

Ik heb inderdaad ook landschappen, maar helaas werkte de zon niet echt mee. Een landschap is toch het mooiste met zon en een paar stapelwolken.
De mijne zijn over het algemeen genomen met bewolkt weer. Ik al d'r eens een paar voor je plaatsen.

Wim

Back