Dus? Ik ben anderhalf jaar ouder en loop ook al met 1200 euro om de nek? Sterker nog: Ik ken iemand uit Katwijk, die is 13 en loopt al met een Nikon D80 + sigma 18-200 om de nek. Op tugspotters heb je iemand van 13 die ook met een spiegelreflex om zijn nek loopt.. Een 15 jarige met een spiegelreflex is dus heus niet zo vreemd vind ik! Je kan immers overal voor sparen.. en een 1000D + kitlens heb je al voor ongeveer 450 euro..
Ja hehe, zelf loop ik dagelijks met 2000+ euro om mijn nek, maar dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen weggelegd is.
Iemand van 13 die een setje van ca. €800 om zijn nek heeft zal daar lang voor hebben moeten sparen, of een zéér vrijgevige pappa en mamma hebben anders koop je niet zomaar ff zo'n set.
Mijn punt is dat je er nogal makkelijk over doet: "Dan kóóp je toch een Spiegelreflex"
Niet kwaad bedoelt, no hard feelings, even goede vrienden
Terug naar de foto's:
@ Amstel76:
Snapshots inderdaad, niet de kwaliteit die ik van je gewend ben, maar een mens wil ook wel eens gewoon "ff lekker schieten" ipv veel moeten nadenken alvorens een foto te maken, ik herken dat wel.
Die laatste vind ik wel erg mooi, maar....

had nó veel mooier gekund door dichter iop het paaltje te kruipen en met meer groothoek alsnog de windmolens erop te zetten.
Dan had je meer detail in het paaltje gehad en was het ook meteen duidelijk wat het lijdend voorwerp is in de foto
btw: ben jij niet mee verhuisd van Fotovisie naar Phototime ?
@ Botter:
Mooie foto's alhoewel in de eerste de voorgrond wat donker is, ik denk dat je nog wel ruimte had om ietsje over te belichten.
Ook moet ik zoeken naar de scherpte, volgende keer je diafragma véél verder dichtdraaien dan zijn de bergen op de achtergrond ook scherp(er)
Je had een sluitertijd van 1/1600 dus ruimte genoeg voor een kleiner diafragma, bijv rond de F16 ofzo, dan hou je nog een sluitertijd over van rond de 1/100, dat is met 26mm brandpuntafstand prima te doen.
Foto 2 vind ik erg mooi maar hier heb ik dezelfde opmerking over de scherpte, echter had je hier ook je isop op moeten schroeven om je diafragma te knijpen en dat moet je willen ivm de toename van ruis in je foto.