Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat is nog steeds niet helemaal duidelijk. er gaan verschillende verhalen in de rondte en de politie wil er niets over kwijt wat ik hoorde. Er lag in ieder geval iemand onder de trein welke trouwens niet met de heli vertrokken is.what happens?
foto nr 3 vind ik het opvliegende gras zo leuk aan!
Amstel76 zei:@bdoets: Erg fraai hoor!! je neemt je camera ook mee in de lucht of is de tweede foto gemaakt vanaf het startpunt?Ja, die is ook vanaf de start gemaakt. Ik heb wel gevlogen met een camera bij me, en ook wel met een camera aan de vleugeltip (zodat je zelf in beeld komt) maar nooit met een resultaat waar ik echt helemaal tevreden over was - moet het gewoon vaker doen, ik vlieg al niet genoeg.
Normaliter als er gevlogen wordt dan gun ik me de tijd niet om te fotograferen... maar van de zomer had ik nog last van een blessure van vorig jaar (en bovendien een nieuwe camera) zodat ik uitgebreid kon fotografeen bij de Dutch Open in zuid Frankrijk (omg. Sisteron).
Mooi dat vogeltje. Ik dacht even dat 't een vis wasmaar het is een hoverende vogel...
![]()
Even kijken hoor, op zich allemaal niet zo heel drastisch maar net genoeg om de foto "perfect" te maken.Amstel,
Wat heb je bewerkt aan die foto?
Ik ben nu af en toe bezig met Gimp (een soort Photoshop, maar dan gratis) en probeer daarmee het beste uit m'n foto's te halen.
Wim
Wat heb je bewerkt aan die foto?
Ik ben nu af en toe bezig met Gimp (een soort Photoshop, maar dan gratis) en probeer daarmee het beste uit m'n foto's te halen.
Wim
@Cooper: Bedoelde je dat met "piraat" ?illegale programma's
Lightroom heeft voor mij hetzelfde bezwaar als Photoshop: de prijs.
Zoals gezegd (nee, ik heb geen aandelen) Gimp is gratis en kan bijna hetzelfde. Je hebt dan legaal een programma waarmee je foto's kunt bewerken. Ik gebruik in principe geen illegale programma's.
Wim
@Cooper: Bedoelde je dat met "piraat" ?
Duidelijk!
Je doet dus meer dan alleen het aanpassen van contrast en helderheid.
Je bent echt aan het fotoshoppen dus.
Heb ik ook gedaan met een van m'n vakantie opnames.
Dat was een panorama foto. Die maak je (natuurlijk) van meerdere foto's. Wanneer op die foto's mensen staan, willen die wel eens een andere pose aannemen. In dit geval was dat een visser die op de voorgrond stond. Hij stond (door elkaar) in 4 poses op de foto. Die man heb ik er dus uitgeshopt.
Hieronder het bewerkte resultaat:
![]()
Ik heb z'n koffertje laten staan.
Gedaan met Gimp.
Voor mensen die Photshop (een originele gekochte versie) te duur vinden is dit een heel goed alternatief. Vrijwel alles wat met Photoshop kan, kan met Gimp ook.
(Niet dat IK dat kan, maar dat ligt aan mij)
Wim
Verscherpen is gewoon sharping in de Engelse versie, ik heb namelijk de Nederlandse versie. Maar volgens mij is de clarity slider waar jij het over hebt een correctie voor de hooglichten, maar zeker weten doe ik dat niet.tip:@ Amstel, dat verscherpen waar je over spreekt is toch de slider 'clarity' of niet?
Verscherpen is gewoon sharping in de Engelse versie, ik heb namelijk de Nederlandse versie. Maar volgens mij is de clarity slider waar jij het over hebt een correctie voor de hooglichten, maar zeker weten doe ik dat niet.
Jouw 2 foto's uit Rome zijn mooie opnames maar het eerste wat ik zie dat ze beide ongelofelijk scheef zijn, dat is jammer. De tweede had het waarschijnlijk ook beter gedaan in de portretstand.