Mooie foto's, niet modelbouw

Dank je voor de info!
heb idd e 18-55 en de 55-200 kitlenzen.

niet AF zie ik niet zitten vrees ik...om uiteindelijk nog eens handmatig te gaan scherp stellen is er nog wat over.
Goede tip idd van de 35 en 50mm standen periodiek te gebruiken.

Nu, om weinig dieptescherpte te bekomen heb ik de indruk (de cursus loopt nog) dat je met de kitlens dat bijna zowieso binnen niet kan doen want je lens op 55 met een Diafragma van 5.6 creert blijkbaar (te) weinig scherptediepte...

groeten!

@wimg

in principe is €100 inderdaad betaalbaar, maar ik ben een arme student, dus wil het even bij de kitlenzen houden :), daarbij zou ik die primes extreem weinig gebruiken ben ik bang, al lijken ze me voor portretfoto's inderdaad ideaal omdat je voor een relatief lage prijs al mooie foto's kan maken met mooie scherptediepte effecten

Hey Fabian,

Als je er nog eens bent laat je maar iets weten, als ik vrije tijd heb kunnen we misschien eens foto's gaan nemen samen. Vergoeding in de vorm van euh 2 cola's en een stuk appelcake ofzo? ;-) ;-) ;-).

Voor portret niet lager gaan dan 50mm, anders krijg je teveel vervorming en dus een model met dikke kop. :D

dus een 50mm f1.8 van nikon zoeken :-)

Zou me echt super lijken:)!!

Had jij nou een canon of een nikon? Ikzelf heb een canon, dus als je ook canon zou hebben zou het wel ideaal zijn natuurlijk (weet je precies waar welke functie zit etc)

Ik ga eens kijken of ik binnenkort nog in belgie zit, ik heb ook nog familie in hoeilaart, dat is niet zo ver rijden voor mij dan om in mechelen te komen:)

een Canon ja, dacht dat jij Nikon had omdat Wim zo doorging op Nikon. ;-)

Dus: een 50mm f1.8 van canon zoeken, kan je vinden voor €75.

thx Wim :-)
Denk trouwens dat ik deze Nikkor AF-S 50mm f/1.8 G - Objectieven bij CameraNU.nl ga kopen.
een 1.4 kost dubbel... waarom dat het zoveel verschil is en als dat het waard is is nog maar de vraag...

Net dat kleine beetje zou 't verschil kunnen maken in moeilijke licht omstandigheden.
Jij denkt uitsluitend in de DOF, anderen denken meer aan de lichtgevoeligheid van de lens en nemen de kleine DOF op de koop toe. Let op: een kleine DOF kan ook in je nadeel werken!

Wim

Joepie! Heb de 35mm 1.8 gekocht!
Eerste resultaat:

26 Gerhard by Wim1961, on Flickr

Ogen scherp, zijn oor al niet meer. Heerlijk, zo'n kleine DOF.

@Ketnet: jij wilt dus zoiets? Dit is dus met de 35mm 1.8 G DX

Dit is een foto die ik heb gemaakt in het kader van mijn "100 Strangers" serie. Heb je belangstelling voor deze groep: Hier de link

Wim

Laatst bewerkt:
Ik ben tevreden over deze maar misschien hebben jullie er een andere mening over
6266782126

De foto van de kleine Jasper:
de plusjes:
het opname standpunt is erg leuk,
de verhouding van Jasper op de foto is ok

dan de minnetjes:
ik vindt de achtergrond erg rommelig
ik mis het linker handje van Jasper. (Voor de kijker dus rechts)
Dat een randje van zijn hoofdje mist vindt ik persoonlijk niet zo erg.

In principe zou dit een hele leuke foto kunnen zijn als je de volgende keer het hoofd van Jasper op bijvoorbeeld 1/3e van de linker rand neemt. Je hebt dan ruimte voor zijn linker armpje en de foto wint er denk ik door in kracht. Nu is het erg in het midden. Wanneer je er dan een neutrale achtergrond achter weet te krijgen heb je een plaatje om in te lijsten. (Letterlijk ;) )

Wim

leuk project wim!

Ik probeer steeds mensen over te halen om mee te doen. Is me inmiddels enkele malen gelukt :)

Het lijkt een eenvoudige opgave: foto's maken van 100 mensen die je niet kent.
De randvoorwaarden maken het echter wat lastiger: je moet de mensen vragen of je de foto maken mag EN op internet plaatsen en daarnaast moet je een gesprekje met deze mensen hebben. De Stranger wordt daarmee een beetje een bekende van je.

Op een onbekende af stappen en deze vragen of je een foto van hem of haar mag maken is erg lastig. Niet de afwijzing die je mogelijk krijgt maakt het moeilijk, het op de onbekende af stappen is het moeilijkste.

Wie doet er nog meer mee?

Ik zou zeggen: "Doen!"

Wim

Dag Wim

idd leuke foto van Jasper, maar wat die achtergrond betreft...
ik heb ook 2 kids, 13 en 34 maanden oud... man man man.. probeer die gasten eens op een niet-rommelige te zetten... je godganse huis ligt steeds overhoop! ;-)

zou ie die pic echter met wat meer (sorry, minder) DOF hebben kunnen verbeteren of niet?

Laatst bewerkt:
geef de mus meer ruimte boven het hoofd, nu is het hoofd afgesneden en kijk je meer naar mussenborst dan naar mussenhoofd :)
Iets helderder zou ook geen kwaad kunnen, het oog wat zou moeten 'spreken' is te donker omdat dat allemaal in de schaduw zit.

gisteren mn eerste betaalde opdracht gehad :D, alleen persoonlijk niet compleet tevreden over de set foto's die ik geschoten heb, meestal omgeving goede kleur maar gezichten vaak overbelicht.

Heb staan fotograferen in een kerk, dus indirect flitsen was een issue. Ik heb de kitlenzen, dus fotograferen zonder opzetflitser was niet te doen (ook de kleuren begonnen gek te doen, hingen ook gekleurde lampen etc)

hebben jullie misschien tips om in (kleine) kerken goede resultaten te behalen. Meeste wat ik geschoten heb deed ik op iso 3200 en een sluitertijd van 1/30 - 1/80 (met F-waarde van 4,5-5,5). In de wat lichtere ruimten wilde ik soms nog wel richting 1/100 gaan, maar daar kwamen dan vaak grauwe beelden uit, die geen warme sfeer uitstraalden

Back