Ik wil hier een bouwbericht plaatsen van en Moswey3, schaal 1:3.5.
Afgelopen zomer heb ik de knoop doorgehakt en een short kit besteld bij Frank Albrecht.
http://www.albmodellbau.de/html/moswey3.htm
Had al heel lang een grote klassieke zwever op m'n verlanglijstje staan. De Moswey vind ik erg mooi, klassieke lijnen met net een beetje meeuw vleugel. Maar ook strakke lijnen door de meerkant romp. En uit ons Ornithos clubproject Tiger is een Tiger schaal 1:1.33 gebouwd, als sleepkist, en die zoekt een mooie zwever van ca 5 kG om te trekken..
Daarnaast was ik het bouwen met kunststof een beetje zat, weer zin in het lijmen van hout met klassieke witte houtlijm.
Zo'n shortkit is een grote doos vol met gefreesde triplex platen, een zakje met kleine gefreesde onderdelen, een cockpitkap en 3 tekeningen. Je moet er zelf nog heel veel materiaal bij kopen, zoals vuren latjes, 0.4 0.6 en 0.8 mm triplex en een beetje balsa.
Ik heb er geen vleugel pen bij besteld, want 12 mm staal vond ik te zwaar en de vierkante carbon "verbinder" had veel levertijd. dus daar ga ik zelf wat op verzinnen.
Nog een plaatje van hoe het moet worden.
Afgelopen zomer heb ik de knoop doorgehakt en een short kit besteld bij Frank Albrecht.
http://www.albmodellbau.de/html/moswey3.htm
Had al heel lang een grote klassieke zwever op m'n verlanglijstje staan. De Moswey vind ik erg mooi, klassieke lijnen met net een beetje meeuw vleugel. Maar ook strakke lijnen door de meerkant romp. En uit ons Ornithos clubproject Tiger is een Tiger schaal 1:1.33 gebouwd, als sleepkist, en die zoekt een mooie zwever van ca 5 kG om te trekken..
Daarnaast was ik het bouwen met kunststof een beetje zat, weer zin in het lijmen van hout met klassieke witte houtlijm.
Zo'n shortkit is een grote doos vol met gefreesde triplex platen, een zakje met kleine gefreesde onderdelen, een cockpitkap en 3 tekeningen. Je moet er zelf nog heel veel materiaal bij kopen, zoals vuren latjes, 0.4 0.6 en 0.8 mm triplex en een beetje balsa.
Ik heb er geen vleugel pen bij besteld, want 12 mm staal vond ik te zwaar en de vierkante carbon "verbinder" had veel levertijd. dus daar ga ik zelf wat op verzinnen.
Nog een plaatje van hoe het moet worden.
Laatst bewerkt: