Motor van de toekomst loopt op water ?!?!?! Inside info!!!!!

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door Tadango, 26 jan 2007.

  1. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Tja, natuurkundig is het gewoon nog niet mogelijk in theorie ;) Laat staan de praktijk :) energie is iets wat niet helemaal snappen maar alles tot nu toe komt neer op 1 basis regel: Er kan niet meer energie gemaakt worden dan er is.
     
  2. hezik

    hezik Guest

    [knip weg]
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Nee en dat beweert dus niemand, ook deze man niet ;)
     
  4. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Sommige reacties zijn wel wat kortzichtig hoor. Om het nu meteen zo af te kraken... Vroeger kon niemand het voorstellen dat de wereld ook een bol was. Waarom zou je geen efficiënte energie uit water kunnen halen.
    Er zijn zat filmpjes en documentaires te vinden waar ze toch indrukwekkende dingen met water kunnen doen.
    oa: http://video.google.nl/videoplay?docid=-3299610356332390298&q=water+engine
    ander nieuwsbericht hierover: [media=youtube]QapY-I8tJJI[/media]

    Misschien vinden ze binnenkort wel een hele efficiënte manier om waterstof te onttrekken uit water, dat het proces zichzelf in stand kan houden, en met de rest-energie nog een object kan aandrijven. Dat is dan geen "meer energie opwekken dan dat er in gaat" maar gewoon energie uit water halen. Net als dat je energie uit benzine kunt halen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. hezik

    hezik Guest

    [knip weg]
     
  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    precies :) Het kan best zo zijn dat het zo werkt. Heet water onder hoge druk is mogelijk. Plasma is ook een staat die we nog maar net kennen en wat misschien grote mogelijkheden bied. Wie weet wat ze in deze motor doen ;) Het kan soms enorm simpel zijn....
     
  7. dirk57

    dirk57

    Lid geworden:
    3 aug 2003
    Berichten:
    1.534
    Locatie:
    Zeewolde
    Dan zul je het water wel moeten 'verbranden', bijv door kernsplitsing. En dan gaat je water wel langzaam op, maarja, water zat hè? :wink:
     
  8. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Alleen waterstof heb je nog niet heel veel aan want dan heb je nog steeds een inefficiente verbrandingsmotor maar dan met goedkoperen / mileuvriendelijkere brandstof. Een brandstof motor die een hoge efficientie heeft EN op water loopt is echt het beste wat je maar kunt bedenken. Als het inderdaad zo is horen we er vast meer over. Jammer dat die man niet verder te bereiken is :(
     
  9. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Leg mij eens uit waarom dit een 100% efficiënte motor is? aangezien hij ook nog zijn eigen "water" moet omzetten tot een bruikbare energie, dus verloren energie, dus minder efficiënt dan 100%.

    Ik zie het verschil niet tussen benzine en water. Ook bij een benzine motor moet vooraf nog flink wat handelingen gedaan worden voor het omgezet kan worden in een nuttige kinetische energie. Brandstof pomp, carburateur, verstuiver, compressen, turbo... allemaal dingen die nodig zijn, maar niet tot "nuttige" energie gerekend kan worden. De rest energie gebruik je om je object aan te drijven.

    Kan jij geloven dat ze zoveel energie kunnen halen uit een paar atomen?
     
  10. hezik

    hezik Guest

    [knip weg]
     
  11. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
    Tadango,

    Het wordt nu natuurlijk wel tijd om even het rekeningnummer te noemen waarop potentiele investeerders hun overtollige geld kwijtkunnen. Zo gaat dat namelijk altijd. Maar als dat eventueel niet werkt, kun je volgende week altijd nog beweren dat je vader plotseling ontvoerd is door drie mannen in witte pakken. Technische "Hallelujah" verhalen zijn er altijd al geweest. Probleem is dat men het pas geloofd op het moment dat zoiets in het openbaar gedemonstreerd kan worden, tegenover een uiterst kritisch deskundig pannel wetenschappers. Er zijn twee mogelijkheden. 1. Je gelooft het verhaal. 2. Je gelooft het verhaal niet. Ik val onder de categorie ongelovige Thomas. Eerst zien, dan geloven.

    Aangaande jouw post. Of je probeert ons nu een geweldig oor aan te naaien, omdat je onvoldoende discipline hebt om tot 1 april te wachten. Of jouw vader heeft werkelijk bezoek gehad van iemand met een vermoeden dat er bij je vader geld te halen valt. Hebben ze nu niet om geld gevraagd, dan komt dat volgende week wel. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. En het gaat tenslotte ook om jouw erfenis.

    Maar dat wil niet zeggen dat ik niet uiterst geboeid ben als ik mijn favoriete wetenschapper weer eens iets ongelovelijks zie experimenteren.
    http://jlnlabs.imars.com/index.htm

    Zie voor andere prachtige fabeltjeskranten de Perendev motor:
    http://peswiki.com/index.php/Directory:Perendev:300kW_Magnet_Motor_for_Sale
    http://peswiki.com/index.php/Directory:Perendev_Power_Developments_Pty_(Ltd)
    http://www.perendev-power.com/index_files/Page780.htm

    More magnetic motors: http://freeenergynews.com/Directory/MagneticMotors/index.html

    En de volgende site is gewoon een bijbel op het gebied van "free energy". Hier kun je weken in spitten, en kom je de meest fantastische zaken tegen:
    http://www.web-space.tv/free-energy/
     
  12. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Maar we hebben het hier niet over "free energy", of een perpetuum mobile hè.

    Het gaat over een "motor" die water(energie) om kan zetten in kinetische energie. Net zoals dat met benzine mogelijk is (maar dan op een andere manier natuurlijk).

    Ik zeg niet dat het verhaal van Herman waar is, maar ik sta er niet helemaal ongeloveloos tegenover dat water(energie) efficiënt om te zetten is in kinetische energie.
     
  13. hdgracing

    hdgracing

    Lid geworden:
    30 mei 2006
    Berichten:
    43
    Locatie:
    Assendelft
    Alles leuk en aardig ik lees steeds over het draaien van een motor maar de meeste energie kost het meestal als de motor iets gaat aandrijven.Dat water wat er in moet komen moet ook ergens vandaan komen(en komt niet altijd uit de lucht vallen).Het klink erg sci fi achtig en zou erg leuk zijn als het uitkomt.Maar in de praktijk moet die motor energie gaan leveren om het water te pompen een accu op te laden en voor de aandrijving zorgen zonder dat het meer energie kost dan die zelf produceert.Ze zeggen altijd als iets te mooi klinkt om waar te zijn is het ook niet waar.Tot het tegendeel bewezen is houd ik het daar maar op.
     
  14. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
    1. Gooi water in de tank.
    2. Zet (electro) startmotor aan.
    3. Electromotor perst 10cm³ water naar 1000bar. Daarvoor heb je volgens mij een hele grote electromotor nodig. We praten over een volumeverkleining van 4%. Lijkt weinig, maar de druk is vergelijkbaar met een zeediepte van 10km. En ik heb al pijn aan m'n oren op de bodem van het zwembad.
    4. Water zet weer marginaal uit. Ja, dat water gaat natuurlijk niet ineens drie keer groter worden in volume. Komt overigens wel een hoop kracht bij vrij, maar die heb je er middels de startmotor ook in moeten "pompen".

    Nou, dan krijg je zoiets als een hydromotor.

    En nu?
     
  15. Aaalie

    Aaalie Guest

    De enige manier om energie uit water te krijgen is door na je reactie minder water over te houden dan voor de reactie.
    Dat is mogelijk met de bekende E=MC[sup:72693c3402]2[/sup:72693c3402] (Is dat niet van Einstein?).

    Er kan dus massa (water) omgezet worden in Energie! De vraag is of de constructie van deze man deze reactie op gang kan krijgen, zo wel, dan is het water toevoeren, en (bewegings) energie aftappen! Ik ben erg benieuwd, het is bijna een droom als het mogelijk zou zijn.

    Greetz van Aldert
     
  16. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    als het echt werkt horen we dat nooit omdat de olie maatschapij'n het dan wel weg werken. het zou hun dan gewoon veel te veel geld kosten.
    die hybride auto's zijn ze ook al niet blij mee.
     
  17. Wheely

    Wheely

    Lid geworden:
    5 jan 2006
    Berichten:
    112
    Locatie:
    España
  18. Tyrex

    Tyrex Guest

    Allemaal leuk enzo, maar hoe wil je harder gaan? :) :?:
     
  19. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo


    laatst stond in de kijk ook een artikel

    een nederlander (ben de naamm kwijt)had een motor uitgevonden die werkt volgens een hete lucht principe
    deze bestaan reeds want ik heb ze in model reeds zien draaien
    het leuke van deze motoren is dat je ze kunt laten draaien met gelijk welke brandstof
    dus waterstof moet perfect lukken
    deze meneer werkte voor philips
    en ontwikkelde zo verder zijn motor
    dan kwam opeens de oorlog er tussen en deze meneer ging naar duitsland
    philips kocht hem terug vrij ????
    en plots kwam er een amerikaans autobederijf op de proppen(ford)
    die hebben de motor getest in een edsel (een toenmalig model)
    de auto reed op deze motor maar het argument was dat hij niet snel genoeg optrok
    het rendement van deze motoren is heel hoog (geen 100%)maar aardig in de buurt
    er was sprake van een verbruik van 1/100
    das met 1 liter naft 100 km rijden
    plots werdt deze nedelander opgepakt door de mannen in witte jassen en voor 14 dagen opgesloten
    daarna sorry we hebben de verkeerde opgepakt bla bla
    resultaat de motor was wel uit de werkplaats verdwenen en die meneer is na een tijdje gestorven aan 10 gr lood ziekte
    volgens philips had de man nooit voor hun gewerkt
    maar mensen die daar werkte zeiden dat hij geregeld daar over de vloer kwam
    en wat is er van die motor in die edsel geworden???????????????????

    als ik lieg dan liegen die van kijk ook

    ik denk dat er nu met het verzieken van het milieu veel geld wordt verdient
    maar dat ze nog meer gaan verdienen met het terug in orde proberen te brengen
    men zit te zanniken van de olie geraakt op
    de us heeft miljoene liters crud oil in reservoirs zitten
    ze kopen olie in en pompen zelf niets op
    appeltje voor de dorst ??????
    milieu is goed maar het mag de economie niet schaden (uitspraak van een president)
    wat als er zo een motor op de markt komt
    nu verbruik ik met mijn focus 4.8 a 5.3 op de auto strade (diesel 1600 comonrail)en met een bakje doe ik 800 km
    als we met zijn allen opeens 1 op 100 gaan gebruiken dan doe ik dus met 8 liter 800 km inplaats van nu 40 liter te gebruiken
    dan hoef ik maar 2 a 3 keer te tanken perjaar
    en nu een keertje of 12
    miljoenen verlies voor de olie maatschapijen
    waarom bouwen de auto industrie niet meteen motoren die op alcohol draaien
    het kan want in venusuela rijden ze reeds jaren op dat spul
    het enige wat er moet gebeuren is de motormanagement modulle aan passen
    we hebben zo eens wagens terug gekregen van daar
    die hadden dat snel gezien daar in venuzuela
    alle niet in het land geproduceerde modellen 50% invoertax er bij
    moest eens zien hoe snel daar een fabriek stond
    groeide als kool uit de grond

    ik denk dus dat er wel motoren bestaan die op alternatieve brandstof lopen
    alleen dat het door de olie bazen wordt tegen gehouden en dit zuiver uit geld gewin
    en het millieu das onze kinderen hun probleem als wij er maar aan verdienen


    groeten raf
    ps sorry voor de lange posting
     
  20. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    mmh, dus niet alleen zorgen dat je pattenteerd maar ook dat je het overleefd..... dat krijg je met bedrijven die macht hebben :(
     

Deel Deze Pagina