Motor van de toekomst loopt op water ?!?!?! Inside info!!!!!

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door Tadango, 26 jan 2007.

  1. Sprokkel

    Sprokkel

    Lid geworden:
    27 apr 2004
    Berichten:
    1.244
    Locatie:
    Arnhem
    Er rijden zo veel autos....
    waarom niet een wegdek maken wat uit bijvoorbeeld een laag asfalt bestaat met daaronder een soort van mechanisme.
    Het mechanisme kan door het gewicht van de auto zo een 3 mm zakken.. ( je zal er niets van merken tijdens het rijden)
    Door deze beweging word er kinetische energy opgewekt die in gigantische accus word opgeslagen en daarna weer getransporteerd worden naar woonwijken.

    hmm ff octrooi aanvragen :d
    Groet,
    Dennis
     
  2. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Ja en die energie komt dus uit de auto motor dus vervuilen die bakken nog meer ;) nee, da's een goed idee :)

    Waarom niet een kern centrale? Pakketje afval richting de zon dan blijft die ook mooi gloeien. Alles mooi electro aangedreven dus geen uitstoot. Nog even goede accu cellen bedenken die lang mee gaan en niet te veel vervuilen. Dit lijkt mij de perfecte toekomst....
     
  3. Sprokkel

    Sprokkel

    Lid geworden:
    27 apr 2004
    Berichten:
    1.244
    Locatie:
    Arnhem
    Ik ben het met je eens dat de auto dan nog steeds net zo veel vervuild maar nu is er alleen vervuiling.
    Dan staat er nog iets tegen over...

    En het is een blijvend iets, ook als jou schone water motor over mijn kinetische energie opwekkende zoab platen laat zien hoe zuinig hij is.. Het beste van twee werelden.
    Groet,
    Dennis
     
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Je hebt altijd meer weerstand dan dat het aan energie oplevert. Je kan dus beter een extra motor neerzetten en deze de energie laten opwekken.
     
  5. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    hallo

    monorail auto strade is da geen idee

    een rondlopende ketting (ge moet de twee kanten uit kunnen) en daar koppel je op aan met een mechaniek onder aan de wagen

    je moet niet sturen dus lekker relaxen
    je motor kan uit dus geen vervuiling
    je hoeft niet voorbij te steken want iedreen gaat even hard
    en moet je van de autostrade af
    motor starten mechaniekje losen en aan het stuurtje draaien

    en het bestaat reeds zulk een principe
    kijk maar naar de kabel trams in amerika
    die werken op zo een systeem
    die kunnen zelfs los koppelen aan een halte

    een paar dikke elektro motoren en een paar windmolens en je mileuvriendelijke autostrade waar niemand ook maar 1 cent aan verdient is klaar

    en als je denk dat ze zoiets gaan inbouwen op een bestaande autostrade vergeet het maar
    en de enige reden is dat het geen cent opbrengt

    groeten raf
     
  6. hezik

    hezik Guest

    Ik ben bang dat jullie toch te smimplistisch denken. Het is heel simpel, om massa te verplaatsen heb je energie nodig. Die kun je ter plekke maken (verbranding) of elders maken en opslaan (accu's) maar uiteindelijk blijft die energie toch nodig.

    Windmolens, zonnepanelen, enzovoort, het klinkt allemaal leuk, maar om die te fabriceren is ook weer energie nodig. Een windmolen moet een behoorlijk lange tijd probleemloos draaien, wil hij uberhaupt op een 'break even' punt uitkomen.

    Verder kun je niet zomaar overal windmolens neerzetten (horizonvervuiling, vliegroutes vogels, enzovoort) en levert een windmolen niet altijd energie, dus zul je weer met een accusysteem moeten gaan werken. Accu's kosten ook weer energie om te maken en bevatten weer millieu-onvriendelijke materialen.

    De ware millieuvriendelijke oplossing is veel simpeler en komt zo uit karate kid. De wijze uitspraak betreft:
    Code:
    best way to avoid punch: no be there
    Wat je niet verplaatst kost geen energie. Het is echt belachelijk te noemen dat een groot deel van de bevolking in de auto klimt terwijl dat helemaal niet nodig is. Als jij op een kantoor werkt (wat het overgrote deel van de bevolking doet) kun je dat werk ook thuis doen.

    Dus.. iedereen die niet fysiek aanwezig hoeft te zijn, gewoon thuis gaan werken. Dat levert pas een besparing op. De overheid moet thuis werken veeeeeeeel meer gaan stimuleren dan ze nu doen.
     
  7. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    hallo

    ben ik niet mee eens

    als we allemaal met een auto rijden verbruiken we meer energie dan nodig
    het door mij vermelde kabel (keting) systeem beperkt het brandstof verbruik voor de verschillende wagens zonder dat we er al te veel confort aan moeten opgeven

    wat je niet verplaatst kost geen energie

    waarom komt dan een stom radiootje dat hier ook gemaakt kon worden uit japan of korea.....

    zelfde met de windmolens
    hoeveel kost zo een molen aan materieel
    1/4 van de prijs de rest is winst en tax(belasting)

    dus zoals je het steld mogen er op sommige plaatsen geen windmolens staan maar je confort wil je niet opgeven

    goe bezig moet ik zeggen als dat de wereld moet redden zie ik het somber in

    en sorry maar een bediende werkt niet die is aanwezig
    en op zo een ministerie zitten meer dan genoeg bedienden

    groeten raf
     
  8. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.010
    Locatie:
    Moordrecht
    Op wintersport met een skilift meegeweest waar 247 kW op zat. En dat was geen overdreven lange.

    Stel je eens een autolift van 100km lang voor. Een auto is gemiddeld zo'n 4,5m. Elke 10m een auto, zijn 10.000 auto's heen, en 10.000 auto's terug.
    Het vermogen om een auto 100km/u te laten rijden schat ik op 30kw. Da's totaal 20.000 x 30kW = 600.000 kW.

    Een hele dikke windmolen van 2000kW levert 4.407.748 kWh per jaar. Een jaar heeft 8760 uren, is gemiddeld zo'n 500kW per uur.

    Dan heb je dus voor een traject van 100 km, op volle capaciteit, 1200 windmolens nodig. Lijkt me een aardig windpark.
    en als het niet waait, staat alles stil...

    Kunnen we net zo goed alle auto's met een mast en zeil gaan uitvoeren. Overstag op de snelweg...
     
  9. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.010
    Locatie:
    Moordrecht
    Overigens kost 1 zo'n windmolen ca. € 2.000.000,-
    Wie betaalt er 2,4 miljard voor een dergelijk windpark?
     
  10. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen

    Ohh al te graag dat ze hier een Cnc draaibank/freesmachine komen wegzette 8) :lol:




    @Prop-er
    Code:
    Overigens kost 1 zo'n windmolen ca. € 2.000.000,- 
    Wie betaalt er 2,4 miljard voor een dergelijk windpark?
    Daar betalen we toch belastings geld voor :wink: :p
     
  11. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Thuis werken lijkt me nog het aller beste. telefoon via internet kost ook geen zak dus je hebt nog steeds contact met je klanten / collega's. Camera d'r bij en klaar.
     
  12. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    hallo

    niet mee akoord

    telefoon kost wel geld
    of het nu via internet of niet gaat
    iemand betaald de rekening


    de prijs van die windmolen klopt ook voor geen meter

    die licht 3/4 tehoog
    het transport uit azië kost reeds een fortuin
    maak het ding hier
    nike heeft 6 windmolens staan en maken nu hun eigen stroom +nog eens voor 600 woningen
    als de fabriek niet draait dan leveren ze zoveel stroom dat niemand deze wil
    dus zetten ze 4 van de 6 molens stil in het weekeinde
    de reden is dat ze anders de verlichting op de autostrade ook overdag moeten laten branden
    belgië heeft een contract (net zoals nederland en andere landen)om zoveel stroom af te nemen per 24 uur
    en deze moeten ze opgebruiken of het nu nodig is of niet

    in duitsland is dat probleem nu heel groot aan het worden door de nieuwe wet
    als je een nieuw huis bouwd moet je zoveel ²m zonnepanelen leggen
    nu zijn er heel der wijken uitgerust en kunnen ze met de rest stroom nergen heen
    het is niet een probleem om stroom te maken maar wel om het op te slaan

    een beter milieu ik ben er voor
    maar tegen welke kostprijs ??????????
    en wat moet je aan comfort gaan inleveren
    samen met de buren 1 diepvrieser gebruiken want anders staan er 2 half leeg ????
    een diepvrieser is het zuinigste als hij vol zit

    een verlicht toetsenbordje dan kan je het licht in de computerkamer uitlaten
    ik heb nu reeds verlichte USB stekker gezien (mooi blauw)
    en zo zijn er nog meer mogelijkheden
    het probleem zal niet morgen opgelost worden en ook niet binnen 10 jaar
    alleen als het water tot aan de lippen staat dan mischien zal de regering er iets aan gaan doen

    en nu lekker allemaal met het vliegtuig op reis naar zonniger oorden
    of blijven we in eigenland aan een watertje of vliegveldje waar iedereen ons verstaat en wij de winkeliers ook???????

    groeten raf
     
  13. hezik

    hezik Guest

    Raf: telefoon kost geen geld. De Infrastructuur wel, maar die is er al en kan gewoon op de huidige manier bekostigd blijven. Als je daar meer verkeer overstouwt verandert er niets, de backbones in NL zijn al overbemeten zoals het is, men kan het extra verkeer door thuiswerken lachend verwerken, zonder dat daar extra kosten bij komen.

    Thuis werken is een 100% besparing.

    Jouw kabelplan is gewoon niet realistisch en praktisch zeker weten niet energiezuiniger. Bedenk je goed dat de constructie van een contraptie zoals jij voorstelt, ook energie vreet, en niet zo'n klein beetje ook. Je wilt een lier bouwen waar je tig-duizenden auto's van gemiddeld een ton kunt slepen, om nog maar even te zwijgen van de vrachtwagens.

    Behalve niet praktisch uitvoerbaar is het ook nog eens niet energiebesparend. Als de hoeveelheid auto's gelijk blijft, is de 'lokale motor' helemaal geen gekke keuze; dus elke auto z'n eigen motor. Zo verklein je de aandrijfverliezen enorm.

    Je wilt niet weten hoeveel energie jouw voorstel zou gaan kosten alleen al om die ketting op gang te houden, zonder dat er uberhaupt autos aanhangen.

    Als je ten eerste al kijkt naar het feit dat het erg dubieus is dat jouw manier van vervoer enige besparing oplevert, en ten tweede naar het feit dat je er energetisch gesproken een enorme startinvestering voor zou moeten doen, denk ik dat het totaal alleen maar meer zou vervuilen in plaats van minder.

    Windmolens zijn mooie dingen, maar moeten ook geproduceerd worden. Daar is ook weer energie voor nodig.

    Verder; waar wil jij een dergelijk windmolenpark gaan plaatsen? Op het land kun je wel vergeten, de plaatselijke bewoners lynchen je als je met een park van zo'n omvang aankomt, dus dat zal offshore moeten gebeuren. Dat maakt het onderhoud lastiger, het plaatsen duurder en de molens gevoeliger voor slijtage.

    Dit nog even zwijgende van de schade die er gedaan zal worden aan de zeebodem.

    Thuiswerken is een win/win situatie. De kantoren kunnen kleiner, waardoor er in de grote steden meer plek komt voor woonruimte. Uiteindelijk komen kantoren toch geheel te vervallen; het is een overblijfsel uit ons papieren verleden. Ik voorspel dat over 50 jaar niemand meer op kantoor zit; domweg omdat het de minst efficiente manier is om te werken. Vroegah, toen alles nog met papier moest en de enige vorm van communicatie op z'n hoogst de telefoon, toen waren ze nog noodzakelijk.

    In de tijd van internet, video-verbindingen, telefoon, e-mail, fax, mobiel, mms, sms.. enzovoort, is het een achterhaald idee dat collega's elkaar elke dag fysiek moeten kunnen zien.

    Daarnaast; iemand die thuis werkt verbruikt geen energie om op zijn of haar werk te komen. De auto slijt niet, er gebeuren geen ongelukken, enzovoort.

    Er zijn gewoon teveel voordelen om het te negeren.

    Het mooiste van het geheel, zeker ten opzichte van jouw ietwat draconische plan, is dat er helemaal geen begininvestering nodig is. De faciliteiten zijn er allemaal al lang, we moeten er alleen gebruik van gaan maken. Zeker in de grote steden heeft iederen thuis een internetpijp liggen waar 20 jaar geleden heel Nederland nog mee voorzien werd.
     
  14. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    De auto alleen nodig om naar het veld te komen met je vliegtuigen :) en boodschappen doen natuurlijk ;)

    Thuis werken scheelt verder heeeeeeeeeeeel veel in reistijd waardoor je langer kunt werken (9 uur per dag wil best vanuit thuis :)) en toch meer thuis bent. win/win lijkt me. (ik zit elke dag 50 min heen en 50 min terug in de auto tenzij ik naar amsterdam moet, dan is het 2 uur heen en 3 uur terug :()
     
  15. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    hallo

    td je kan ook in amsterdam gaan wonen kan je met de fiets naar je werk

    ik vind de thuis werk oplossing niet slecht en ben er zeker niet tegen
    maar er is maar een klein probleem
    er zijn ook mensen die werken
    daar bedoel ik mee dat er bij ons van de 3000 mensen er 2500 efectief werk verrichten door onderdelen te monteren aan auto's
    mensen die de te monteren onderdelen naar de lijnen brengen en dergelijke meer

    ik denk ook niet dat daar het probleem licht maar ergens anders

    even een voorbeeldje
    auto's worden in de fabriek uitgerust met alu velgen
    we hebben in het assortiment een velg of 10 zitten
    dus de klant heeft een beetje keuze

    1 stel alu velgen van een bepaald type brengt maar eventjes een vracht wagen of 14 op de weg
    per dag van waar ze geproduceert worden tot hier bij ons op de plant
    doe dit X 10 en je komt aan 140 vrachtwagens per dag van tsjechie tot hier
    en dan spreek ik nog alleen maar over velgen laat staan over banden en dergelijke

    door kosten besparing op loon ontstaat die probleem
    niet dat er daar goedkoper gewerkt wordt want je moet het bekijken volgens levensstandaard en niet van hoeveel loon krijgen die werkmensen daar
    het is hoeveel doen ze met hun loon tegenover wij hier met dat van ons

    het enige verschil is dat de staat daar veel minder afroomt
    ik zit aan 45% belastingen en dit jaar mocht ik nog eens 744 euro bijbetalen aan de heren van de staat
    dan moet je weten dat de fabriek ook nog eens rsz en dergelijke stort
    en dan zeggen ze wij zijn duur aan werkloon

    er is een oplossing hoor voor dat probleem maar je hebt niet altijd de keuze
    koop inlandse producten inplaats van buitenlands

    er komt eventjes bij melk 30% bij
    omdat er melk schaarste is
    het is verdomme niet waar er is geen schaarste
    maar er is gewoon meer te verdienen met het maken van melkpoeder en te verschepen naar export landen
    en dus moeten wij hier 30% meer gaan ophoesten voor 1 litertje melk

    ik ben kwaad aan het worden hahahaha
    daarom effe koelen met een pilsje van eigen bodem

    groeten raf
     
  16. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    In Amsterdam wonen? Ik werk in joure...... en soms amsterdam. Daar is alleen geen ruimte om te vliegen :)

    En weet je, al woon je in almere, je zit lang in de auto door die klote files. Het maakt dus geen bal uit daar in de randstad. Thuis werken scheelt dan enorm...........
     
  17. hezik

    hezik Guest

    Tsja.. dat is een beetje de Jan Marijnissen politiek en helemaal ongelijk heeft hij daar nog niet eens in.

    Wij verschepen ook ons kwalitatief zeer goede rundvlees naar het buitenland om vervolgens goedkope ierse rotzooi weer te importeren, bijvoorbeeld. Greenfields bijvoorbeeld is helemaal geen hoge kwaliteit, maar slimme marketing. Het Nederlandse vlees is beter, maar ja, daar verdien je dus ook meer aan door het te exporteren.

    Het is vanuit millieuoogpunt absurd dat wij hier koeien uit ierland zitten te eten en dat ze in bv. spanje Nederlandse koeien eten.
     
  18. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    ach, 't smaakt voor mij allemaal wel goed hoor :)
     
  19. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.010
    Locatie:
    Moordrecht
    http://www.windvogel.nl/pages/molen_amstelvogel

    Geplaatst: 2005
    Lokatie: A9, Ouderkerk a/d Amstel
    Type: Enercon E70
    Wiekdiameter: 71 meter
    Vermogen: 2000 kW
    Ashoogte: 85 meter
    Verwachte jaaropbrengst: 4.091.175 kWh
    Werkelijke jaaropbrengst (2006): 4.407.748 kWh
    Molenaar: Arjan Boomars

    http://www.windvogel.nl/articles/2004/06/30/voor-en-nadelen-van-kleine-windmolen

    Opbrengst grote windturbines

    Om een vergelijk te kunnen maken met de grote professionele windturbines wordt hieronder de opbrengst van de Enercon-E70 (2 MWatt) bekeken. Ashoogte 85 m, rotordiameter 71 m Jaaropbrengst bij een gem. Windsnelheid van 6,4 m/s is 4200 MWh. Kostprijs turbine ca € 2.000.000. Bij een kWh-tarief van €ct 10 zou de jaaropbrengst € 420.000 per jaar bedragen, waarmee een terugverdientijd van 4,8 jaar zou worden gerealiseerd. Rekening houdend met kosten van onderhoud, rente van geldleningen, aansluitvergoeding en andere kosten zal de netto jaaropbrengst rond € 200.000 liggen, waarmee de terugverdientijd uitkomt op ca 10 jaar.
     
  20. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    hallo

    ja die 2.000.000 euro klopt wel en dan weer niet
    wat is de productie prijs van dat ding
    hoeveel materiaal zit er in en aan welke prijs

    ik vroeg niet wie er allemaal wat aan verdient

    wat de plaatsing betreft

    hier bij ons bouwen ze een vliegveld zo een tichg jaar geleden (noemen ze zaventem)
    in die tichg jaren komen er huizen rond te staan van mensen die daar werken
    en opeens beginnenr er mensen te klagen dat overvliegende vliegtuigen lawaai maken(wisten we reeds jaren)
    en daar is nu zooooooooo een ellende over hier in belgie dat het tonnen geld kost aan rechtszaken

    het is toch heel eenvoudig op te lossen

    kijk eventjes mee

    door het lawaai kan je niet slapen (dus ongezond)
    en in een ongezond huis kan je niet blijven wonen
    das ook duidelijk
    dus buldozer er tegen aan weg huisje leve de natuur
    wedde dat er veeeeeeeeeel minder klachten komen binnen de 24 uur
    idereen die een klacht heeft in gedient en waar er zeker sprake is van hinder briefje in de bus en onteigenen binnen de week

    het gaat ook geld kosten hoor maar het geraakt opgelost en nu niet

    in deurne (antwerpen) licht ook een vliegplein
    en daar wonen ze langs de start baan
    als er een vliegtuig opstijgt moet je op de baan die net achter de startbaan doorloopt stoppen
    zo kort licht dit vliegveld in de bebouwde kom
    en daar klaagt niemand ?????????


    waarom nu heel die zever hier boven

    de regering bepaald waar er een windmolen park komt (al of niet met steekpenningen)
    diegene die klaagt gewoon de stroom bij afsluiten
    probleem opgelost
    geen molens geen stroom
    als je al dat comfort voor je zichtveld dat verstoord wordt moet in leveren denk ik toch dat je voor die windmolen gaat kiezen

    of heb je liever een reactor naast je deur staan want dat is ook nog een optie
    een mens is een gemaks beest en volgt de kudde
    het zal niet makkelijk zijn om een beter leef milieu te creeren voor mens en dier
    of het nu over een auto of verwarming gaat wij zijn de vervuilers van de aarde (de koeien ook )
    bergen afval waar makkelijk iets aan gedaan kan worden maar niemand doet er iets aan want dan kost het of komfort of geld
    we leven hier in een kleine woonwijk met een huis of 40

    als we nu allemaal tesamen stookolie zouden bestellen dan zou die goedkoper zijn per liter
    maar niemand doet er aan mee want ze hebben allemaal hun eigen leverancier
    en zo zijn er nog voorbeelden

    groeten raf
    ps zijn we nog ontopic????????
     

Deel Deze Pagina