Motor van de toekomst loopt op water ?!?!?! Inside info!!!!!

Er rijden zo veel autos....
waarom niet een wegdek maken wat uit bijvoorbeeld een laag asfalt bestaat met daaronder een soort van mechanisme.
Het mechanisme kan door het gewicht van de auto zo een 3 mm zakken.. ( je zal er niets van merken tijdens het rijden)
Door deze beweging word er kinetische energy opgewekt die in gigantische accus word opgeslagen en daarna weer getransporteerd worden naar woonwijken.

hmm ff octrooi aanvragen :d
Groet,
Dennis
 
Ja en die energie komt dus uit de auto motor dus vervuilen die bakken nog meer ;) nee, da's een goed idee :)

Waarom niet een kern centrale? Pakketje afval richting de zon dan blijft die ook mooi gloeien. Alles mooi electro aangedreven dus geen uitstoot. Nog even goede accu cellen bedenken die lang mee gaan en niet te veel vervuilen. Dit lijkt mij de perfecte toekomst....
 
Ik ben het met je eens dat de auto dan nog steeds net zo veel vervuild maar nu is er alleen vervuiling.
Dan staat er nog iets tegen over...

En het is een blijvend iets, ook als jou schone water motor over mijn kinetische energie opwekkende zoab platen laat zien hoe zuinig hij is.. Het beste van twee werelden.
Groet,
Dennis
 
Je hebt altijd meer weerstand dan dat het aan energie oplevert. Je kan dus beter een extra motor neerzetten en deze de energie laten opwekken.
 
hallo

monorail auto strade is da geen idee

een rondlopende ketting (ge moet de twee kanten uit kunnen) en daar koppel je op aan met een mechaniek onder aan de wagen

je moet niet sturen dus lekker relaxen
je motor kan uit dus geen vervuiling
je hoeft niet voorbij te steken want iedreen gaat even hard
en moet je van de autostrade af
motor starten mechaniekje losen en aan het stuurtje draaien

en het bestaat reeds zulk een principe
kijk maar naar de kabel trams in amerika
die werken op zo een systeem
die kunnen zelfs los koppelen aan een halte

een paar dikke elektro motoren en een paar windmolens en je mileuvriendelijke autostrade waar niemand ook maar 1 cent aan verdient is klaar

en als je denk dat ze zoiets gaan inbouwen op een bestaande autostrade vergeet het maar
en de enige reden is dat het geen cent opbrengt

groeten raf
 
Ik ben bang dat jullie toch te smimplistisch denken. Het is heel simpel, om massa te verplaatsen heb je energie nodig. Die kun je ter plekke maken (verbranding) of elders maken en opslaan (accu's) maar uiteindelijk blijft die energie toch nodig.

Windmolens, zonnepanelen, enzovoort, het klinkt allemaal leuk, maar om die te fabriceren is ook weer energie nodig. Een windmolen moet een behoorlijk lange tijd probleemloos draaien, wil hij uberhaupt op een 'break even' punt uitkomen.

Verder kun je niet zomaar overal windmolens neerzetten (horizonvervuiling, vliegroutes vogels, enzovoort) en levert een windmolen niet altijd energie, dus zul je weer met een accusysteem moeten gaan werken. Accu's kosten ook weer energie om te maken en bevatten weer millieu-onvriendelijke materialen.

De ware millieuvriendelijke oplossing is veel simpeler en komt zo uit karate kid. De wijze uitspraak betreft:
Code:
best way to avoid punch: no be there

Wat je niet verplaatst kost geen energie. Het is echt belachelijk te noemen dat een groot deel van de bevolking in de auto klimt terwijl dat helemaal niet nodig is. Als jij op een kantoor werkt (wat het overgrote deel van de bevolking doet) kun je dat werk ook thuis doen.

Dus.. iedereen die niet fysiek aanwezig hoeft te zijn, gewoon thuis gaan werken. Dat levert pas een besparing op. De overheid moet thuis werken veeeeeeeel meer gaan stimuleren dan ze nu doen.
 
hallo

ben ik niet mee eens

als we allemaal met een auto rijden verbruiken we meer energie dan nodig
het door mij vermelde kabel (keting) systeem beperkt het brandstof verbruik voor de verschillende wagens zonder dat we er al te veel confort aan moeten opgeven

wat je niet verplaatst kost geen energie

waarom komt dan een stom radiootje dat hier ook gemaakt kon worden uit japan of korea.....

zelfde met de windmolens
hoeveel kost zo een molen aan materieel
1/4 van de prijs de rest is winst en tax(belasting)

dus zoals je het steld mogen er op sommige plaatsen geen windmolens staan maar je confort wil je niet opgeven

goe bezig moet ik zeggen als dat de wereld moet redden zie ik het somber in

en sorry maar een bediende werkt niet die is aanwezig
en op zo een ministerie zitten meer dan genoeg bedienden

groeten raf
 
raf zei:
een paar dikke elektro motoren en een paar windmolens en je mileuvriendelijke autostrade waar niemand ook maar 1 cent aan verdient is klaar

Op wintersport met een skilift meegeweest waar 247 kW op zat. En dat was geen overdreven lange.

Stel je eens een autolift van 100km lang voor. Een auto is gemiddeld zo'n 4,5m. Elke 10m een auto, zijn 10.000 auto's heen, en 10.000 auto's terug.
Het vermogen om een auto 100km/u te laten rijden schat ik op 30kw. Da's totaal 20.000 x 30kW = 600.000 kW.

Een hele dikke windmolen van 2000kW levert 4.407.748 kWh per jaar. Een jaar heeft 8760 uren, is gemiddeld zo'n 500kW per uur.

Dan heb je dus voor een traject van 100 km, op volle capaciteit, 1200 windmolens nodig. Lijkt me een aardig windpark.
en als het niet waait, staat alles stil...

Kunnen we net zo goed alle auto's met een mast en zeil gaan uitvoeren. Overstag op de snelweg...
 
Overigens kost 1 zo'n windmolen ca. € 2.000.000,-
Wie betaalt er 2,4 miljard voor een dergelijk windpark?
 
hezik zei:
Dus.. iedereen die niet fysiek aanwezig hoeft te zijn, gewoon thuis gaan werken. Dat levert pas een besparing op. De overheid moet thuis werken veeeeeeeel meer gaan stimuleren dan ze nu doen.


Ohh al te graag dat ze hier een Cnc draaibank/freesmachine komen wegzette 8) :lol:




@Prop-er
Code:
Overigens kost 1 zo'n windmolen ca. € 2.000.000,- 
Wie betaalt er 2,4 miljard voor een dergelijk windpark?

Daar betalen we toch belastings geld voor :wink: :P
 
Thuis werken lijkt me nog het aller beste. telefoon via internet kost ook geen zak dus je hebt nog steeds contact met je klanten / collega's. Camera d'r bij en klaar.
 
hallo

niet mee akoord

telefoon kost wel geld
of het nu via internet of niet gaat
iemand betaald de rekening


de prijs van die windmolen klopt ook voor geen meter

die licht 3/4 tehoog
het transport uit azië kost reeds een fortuin
maak het ding hier
nike heeft 6 windmolens staan en maken nu hun eigen stroom +nog eens voor 600 woningen
als de fabriek niet draait dan leveren ze zoveel stroom dat niemand deze wil
dus zetten ze 4 van de 6 molens stil in het weekeinde
de reden is dat ze anders de verlichting op de autostrade ook overdag moeten laten branden
belgië heeft een contract (net zoals nederland en andere landen)om zoveel stroom af te nemen per 24 uur
en deze moeten ze opgebruiken of het nu nodig is of niet

in duitsland is dat probleem nu heel groot aan het worden door de nieuwe wet
als je een nieuw huis bouwd moet je zoveel ²m zonnepanelen leggen
nu zijn er heel der wijken uitgerust en kunnen ze met de rest stroom nergen heen
het is niet een probleem om stroom te maken maar wel om het op te slaan

een beter milieu ik ben er voor
maar tegen welke kostprijs ??????????
en wat moet je aan comfort gaan inleveren
samen met de buren 1 diepvrieser gebruiken want anders staan er 2 half leeg ????
een diepvrieser is het zuinigste als hij vol zit

een verlicht toetsenbordje dan kan je het licht in de computerkamer uitlaten
ik heb nu reeds verlichte USB stekker gezien (mooi blauw)
en zo zijn er nog meer mogelijkheden
het probleem zal niet morgen opgelost worden en ook niet binnen 10 jaar
alleen als het water tot aan de lippen staat dan mischien zal de regering er iets aan gaan doen

en nu lekker allemaal met het vliegtuig op reis naar zonniger oorden
of blijven we in eigenland aan een watertje of vliegveldje waar iedereen ons verstaat en wij de winkeliers ook???????

groeten raf
 
Raf: telefoon kost geen geld. De Infrastructuur wel, maar die is er al en kan gewoon op de huidige manier bekostigd blijven. Als je daar meer verkeer overstouwt verandert er niets, de backbones in NL zijn al overbemeten zoals het is, men kan het extra verkeer door thuiswerken lachend verwerken, zonder dat daar extra kosten bij komen.

Thuis werken is een 100% besparing.

Jouw kabelplan is gewoon niet realistisch en praktisch zeker weten niet energiezuiniger. Bedenk je goed dat de constructie van een contraptie zoals jij voorstelt, ook energie vreet, en niet zo'n klein beetje ook. Je wilt een lier bouwen waar je tig-duizenden auto's van gemiddeld een ton kunt slepen, om nog maar even te zwijgen van de vrachtwagens.

Behalve niet praktisch uitvoerbaar is het ook nog eens niet energiebesparend. Als de hoeveelheid auto's gelijk blijft, is de 'lokale motor' helemaal geen gekke keuze; dus elke auto z'n eigen motor. Zo verklein je de aandrijfverliezen enorm.

Je wilt niet weten hoeveel energie jouw voorstel zou gaan kosten alleen al om die ketting op gang te houden, zonder dat er uberhaupt autos aanhangen.

Als je ten eerste al kijkt naar het feit dat het erg dubieus is dat jouw manier van vervoer enige besparing oplevert, en ten tweede naar het feit dat je er energetisch gesproken een enorme startinvestering voor zou moeten doen, denk ik dat het totaal alleen maar meer zou vervuilen in plaats van minder.

Windmolens zijn mooie dingen, maar moeten ook geproduceerd worden. Daar is ook weer energie voor nodig.

Verder; waar wil jij een dergelijk windmolenpark gaan plaatsen? Op het land kun je wel vergeten, de plaatselijke bewoners lynchen je als je met een park van zo'n omvang aankomt, dus dat zal offshore moeten gebeuren. Dat maakt het onderhoud lastiger, het plaatsen duurder en de molens gevoeliger voor slijtage.

Dit nog even zwijgende van de schade die er gedaan zal worden aan de zeebodem.

Thuiswerken is een win/win situatie. De kantoren kunnen kleiner, waardoor er in de grote steden meer plek komt voor woonruimte. Uiteindelijk komen kantoren toch geheel te vervallen; het is een overblijfsel uit ons papieren verleden. Ik voorspel dat over 50 jaar niemand meer op kantoor zit; domweg omdat het de minst efficiente manier is om te werken. Vroegah, toen alles nog met papier moest en de enige vorm van communicatie op z'n hoogst de telefoon, toen waren ze nog noodzakelijk.

In de tijd van internet, video-verbindingen, telefoon, e-mail, fax, mobiel, mms, sms.. enzovoort, is het een achterhaald idee dat collega's elkaar elke dag fysiek moeten kunnen zien.

Daarnaast; iemand die thuis werkt verbruikt geen energie om op zijn of haar werk te komen. De auto slijt niet, er gebeuren geen ongelukken, enzovoort.

Er zijn gewoon teveel voordelen om het te negeren.

Het mooiste van het geheel, zeker ten opzichte van jouw ietwat draconische plan, is dat er helemaal geen begininvestering nodig is. De faciliteiten zijn er allemaal al lang, we moeten er alleen gebruik van gaan maken. Zeker in de grote steden heeft iederen thuis een internetpijp liggen waar 20 jaar geleden heel Nederland nog mee voorzien werd.
 
De auto alleen nodig om naar het veld te komen met je vliegtuigen :) en boodschappen doen natuurlijk ;)

Thuis werken scheelt verder heeeeeeeeeeeel veel in reistijd waardoor je langer kunt werken (9 uur per dag wil best vanuit thuis :)) en toch meer thuis bent. win/win lijkt me. (ik zit elke dag 50 min heen en 50 min terug in de auto tenzij ik naar amsterdam moet, dan is het 2 uur heen en 3 uur terug :()
 
hallo

td je kan ook in amsterdam gaan wonen kan je met de fiets naar je werk

ik vind de thuis werk oplossing niet slecht en ben er zeker niet tegen
maar er is maar een klein probleem
er zijn ook mensen die werken
daar bedoel ik mee dat er bij ons van de 3000 mensen er 2500 efectief werk verrichten door onderdelen te monteren aan auto's
mensen die de te monteren onderdelen naar de lijnen brengen en dergelijke meer

ik denk ook niet dat daar het probleem licht maar ergens anders

even een voorbeeldje
auto's worden in de fabriek uitgerust met alu velgen
we hebben in het assortiment een velg of 10 zitten
dus de klant heeft een beetje keuze

1 stel alu velgen van een bepaald type brengt maar eventjes een vracht wagen of 14 op de weg
per dag van waar ze geproduceert worden tot hier bij ons op de plant
doe dit X 10 en je komt aan 140 vrachtwagens per dag van tsjechie tot hier
en dan spreek ik nog alleen maar over velgen laat staan over banden en dergelijke

door kosten besparing op loon ontstaat die probleem
niet dat er daar goedkoper gewerkt wordt want je moet het bekijken volgens levensstandaard en niet van hoeveel loon krijgen die werkmensen daar
het is hoeveel doen ze met hun loon tegenover wij hier met dat van ons

het enige verschil is dat de staat daar veel minder afroomt
ik zit aan 45% belastingen en dit jaar mocht ik nog eens 744 euro bijbetalen aan de heren van de staat
dan moet je weten dat de fabriek ook nog eens rsz en dergelijke stort
en dan zeggen ze wij zijn duur aan werkloon

er is een oplossing hoor voor dat probleem maar je hebt niet altijd de keuze
koop inlandse producten inplaats van buitenlands

er komt eventjes bij melk 30% bij
omdat er melk schaarste is
het is verdomme niet waar er is geen schaarste
maar er is gewoon meer te verdienen met het maken van melkpoeder en te verschepen naar export landen
en dus moeten wij hier 30% meer gaan ophoesten voor 1 litertje melk

ik ben kwaad aan het worden hahahaha
daarom effe koelen met een pilsje van eigen bodem

groeten raf
 
In Amsterdam wonen? Ik werk in joure...... en soms amsterdam. Daar is alleen geen ruimte om te vliegen :)

En weet je, al woon je in almere, je zit lang in de auto door die klote files. Het maakt dus geen bal uit daar in de randstad. Thuis werken scheelt dan enorm...........
 
Tsja.. dat is een beetje de Jan Marijnissen politiek en helemaal ongelijk heeft hij daar nog niet eens in.

Wij verschepen ook ons kwalitatief zeer goede rundvlees naar het buitenland om vervolgens goedkope ierse rotzooi weer te importeren, bijvoorbeeld. Greenfields bijvoorbeeld is helemaal geen hoge kwaliteit, maar slimme marketing. Het Nederlandse vlees is beter, maar ja, daar verdien je dus ook meer aan door het te exporteren.

Het is vanuit millieuoogpunt absurd dat wij hier koeien uit ierland zitten te eten en dat ze in bv. spanje Nederlandse koeien eten.
 
raf zei:
hallo

niet mee akoord

de prijs van die windmolen klopt ook voor geen meter

groeten raf

http://www.windvogel.nl/pages/molen_amstelvogel

Geplaatst: 2005
Lokatie: A9, Ouderkerk a/d Amstel
Type: Enercon E70
Wiekdiameter: 71 meter
Vermogen: 2000 kW
Ashoogte: 85 meter
Verwachte jaaropbrengst: 4.091.175 kWh
Werkelijke jaaropbrengst (2006): 4.407.748 kWh
Molenaar: Arjan Boomars

http://www.windvogel.nl/articles/2004/06/30/voor-en-nadelen-van-kleine-windmolen

Opbrengst grote windturbines

Om een vergelijk te kunnen maken met de grote professionele windturbines wordt hieronder de opbrengst van de Enercon-E70 (2 MWatt) bekeken. Ashoogte 85 m, rotordiameter 71 m Jaaropbrengst bij een gem. Windsnelheid van 6,4 m/s is 4200 MWh. Kostprijs turbine ca € 2.000.000. Bij een kWh-tarief van €ct 10 zou de jaaropbrengst € 420.000 per jaar bedragen, waarmee een terugverdientijd van 4,8 jaar zou worden gerealiseerd. Rekening houdend met kosten van onderhoud, rente van geldleningen, aansluitvergoeding en andere kosten zal de netto jaaropbrengst rond € 200.000 liggen, waarmee de terugverdientijd uitkomt op ca 10 jaar.
 
hallo

ja die 2.000.000 euro klopt wel en dan weer niet
wat is de productie prijs van dat ding
hoeveel materiaal zit er in en aan welke prijs

ik vroeg niet wie er allemaal wat aan verdient

wat de plaatsing betreft

hier bij ons bouwen ze een vliegveld zo een tichg jaar geleden (noemen ze zaventem)
in die tichg jaren komen er huizen rond te staan van mensen die daar werken
en opeens beginnenr er mensen te klagen dat overvliegende vliegtuigen lawaai maken(wisten we reeds jaren)
en daar is nu zooooooooo een ellende over hier in belgie dat het tonnen geld kost aan rechtszaken

het is toch heel eenvoudig op te lossen

kijk eventjes mee

door het lawaai kan je niet slapen (dus ongezond)
en in een ongezond huis kan je niet blijven wonen
das ook duidelijk
dus buldozer er tegen aan weg huisje leve de natuur
wedde dat er veeeeeeeeeel minder klachten komen binnen de 24 uur
idereen die een klacht heeft in gedient en waar er zeker sprake is van hinder briefje in de bus en onteigenen binnen de week

het gaat ook geld kosten hoor maar het geraakt opgelost en nu niet

in deurne (antwerpen) licht ook een vliegplein
en daar wonen ze langs de start baan
als er een vliegtuig opstijgt moet je op de baan die net achter de startbaan doorloopt stoppen
zo kort licht dit vliegveld in de bebouwde kom
en daar klaagt niemand ?????????


waarom nu heel die zever hier boven

de regering bepaald waar er een windmolen park komt (al of niet met steekpenningen)
diegene die klaagt gewoon de stroom bij afsluiten
probleem opgelost
geen molens geen stroom
als je al dat comfort voor je zichtveld dat verstoord wordt moet in leveren denk ik toch dat je voor die windmolen gaat kiezen

of heb je liever een reactor naast je deur staan want dat is ook nog een optie
een mens is een gemaks beest en volgt de kudde
het zal niet makkelijk zijn om een beter leef milieu te creeren voor mens en dier
of het nu over een auto of verwarming gaat wij zijn de vervuilers van de aarde (de koeien ook )
bergen afval waar makkelijk iets aan gedaan kan worden maar niemand doet er iets aan want dan kost het of komfort of geld
we leven hier in een kleine woonwijk met een huis of 40

als we nu allemaal tesamen stookolie zouden bestellen dan zou die goedkoper zijn per liter
maar niemand doet er aan mee want ze hebben allemaal hun eigen leverancier
en zo zijn er nog voorbeelden

groeten raf
ps zijn we nog ontopic????????
 
Back
Top