Motor van de toekomst loopt op water ?!?!?! Inside info!!!!!

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door Tadango, 26 jan 2007.

  1. wouter1

    wouter1

    Lid geworden:
    14 sep 2002
    Berichten:
    839
    Locatie:
    België, Geraardsbergen/Gent
    Enkele losse flarden
    Enkele losse bedenkingen:

    1.
    Dat de hoge drukken van 1000+bar mogelijk zijn is inderdaad zo. (een moderne commonrail zet diesel op zo'n 1500bar)
    Uit dat stuk begrijp ik dat er water op hoge temperatuur en hoge druk beschikbaar wordt gesteld om de motor aan te drijven.
    (Nota bene, stoom op hoge druk en temperatuur wordt gebruikt om turbines aan te drijven). Mooi, maar zoals u het verder soms formuleert
    lijkt het soms alsof de motor de hoge druk en temperatuur produceert...

    3.
    Als de motor zelf de pomp is dan moet er aan de motor arbeid geleverd worden en dat is een contradictio in terminis.
    Samenpersen vraagt arbeid en een samengeperst iets kan door uitzetting terug een hoeveelheid (zij het minder wegens verliezen) arbeid leveren.

    5. Is het water of damp?
    Als je spreekt over waterdamp en drukken van zo'n 300bar dan spreek je over temperaturen van 900°C
    Onder die temperaturen heb je bij 300bar dus water en geen damp.
    Over de temperaturen van damp bij 1000bar heb ik niet direct iets gevonden maar het lijkt mij dat je het
    dan zeer warm moet maken om nog een damp te krijgen.


    2.Water kan je omzetten in damp door de temperatuur te doen stijgen en/of de druk te verlagen.
    Water door hoge temperatuur én hoge druk in damp omzetten is nogal tegenstrijdig.
    Wat je doet is water/stoom opwarmen/verdampen/oververhitten waardoor de druk stijgt bij gelijkblijvend volume.

    4. Toch bizar dat er water verpompt, gecomprimeerd, verhit wordt en er toch nog op een andere geheime
    manier energie wordt uitgehaald... Die eerste 3 lijken mij dan compleet nutteloze en energieopslorpende processen...


    Enfin, of het nu kan of niet maakt mij niet veel uit en ik wil mij ook niet mengen in de discussie van hoe het
    dan juist moet werken.
    Ik wil hier juist enkele elementaire fysische dingen aanhalen die nogal verward overkomen of slecht verwoord worden.
     
  2. Zoef de Haas.

    Zoef de Haas.

    Lid geworden:
    2 okt 2003
    Berichten:
    877
    Locatie:
    Den Haag
    Het lijkt mij ook nogal vreemd want je kan nooit meer energie ergens uit krijgen dan je er in stopt.
    Het enige proces waar dat wel kan is kernfusie.
    Wel heb ik lang geleden eens iemand die bij TNO werkte horen vertellen dat een motor wel gedeeltelijk met energie uit water kan werken.
    Het principe hiervan is om stoom onder hoge druk en temperatuur van 900 graden te injecteren in gewone brandstof.
    Bij ontbrandig valt dan het water even uiteen in waterstof en zuurstof met als gevolg meer energie met een lager brandstof verbruik.
    Dit stuit echter op nogal wat practische bezwaren, omdat dit alleen kan werken bij hoge temperaturen op hoge snelheid. Dus in de stad en korte ritten op de snelweg heeft het geen effect, men moet minimaal 100 KM vol gas kunnen gaan.

    Groetjes Hans.
     
  3. Commander Clumsy

    Commander Clumsy

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    1.503
    Locatie:
    Proud of brushless sprouts
    Dat artikel stond dan ook in de rubriek 'Complot!', waarin op licht-ironische toon allerlei vage zaken als Area 51 en graancirkels onderzocht worden :wink:
     
  4. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo clumsy

    heb je dat artikel nog ???
    om de een of andere reden is die kijk op het werk plots verdwenen
    we zijn met een paar man die verschillende boekjes kopen en we lezen die dan onder de pauze
    en zo drukken we de kosten een beetje

    groeten raf
     
  5. bono

    bono Guest

    het feit van de alternatieve brandstof voertuigen die niet doorgevoerd worden kun je lang en kort over praten.
    zijn een aantal zaken die erg verdacht zijn inderdaad zoals de elektrisch aangedreven auto.
    patent van deze auto is in handen van de amerikaanse overheid.
    zolang dit patent geld (x aantal jaren) mag er zonder goedkeuring van de overheid dus geen elektrisch aangedreven auto worden geproduceerd. dit is ertg vreemd omdat de techniek er ALLANG klaar voor is..

    bijkomstige is wat raf al zei.. de amerikanen hebben EN opslag tanks met miljoenen liters ruwe olie EN de gedeelde macht over een van de grootste olie producerende landen ter wereld: Irak. vind je het gek dat die irakezen elke keer nét voordat de amerikanen weer bij een oliebron waren de bron in de fik werd gezet? vind je het gek dat 64% van de toenmalige oliebronnen die over zijn (zonder in de fik te zijn gezet of onbruikbaar zijn gemaakt) ook worden bewaakt en gerund door de amerikanen? ('olie die erin zit meot er toch uit' was hun mening in een persconferentie)

    Wist je bijvoorbeeld dat de amerikaanse overheid groot aandeelhouder is in SHELL (koningin beatrix en familie trouwens ook! :D )

    en nu komt het allermooiste.

    Wist je dat de grootste vervuilers ter wereld de aziatische landen zijn en die totaal geen overheid hebben die naar een schoner milieu handelt? nu kan ik ook nog die hele theorie gaan uitleggen met de opwarming van de aarde dat dat eens in de paar duizend jaar gebeurt (ijstijd, ooit van gehoord toen was de aarde in een baan ver weg van de zon? nu zijn we juist weer dichter bij de zon.) en geen verband heeft met de aangetaste ozonlaag(tenminste nu noig niet maar wat niet is kan nog komen).maar dit moet ik zelf ook nog doorgronden maar tot nu toe spreekt mij het erg aan.
    het probleem is dat er geld is te verdienen op een slechte milieu.
    de accijns op benzine gaan omhoog. bedrijven betalen meer belasting voor hun producten door hun manier van produceren. Olie word duurder omdat het slecht is voor het milieu.. auto's worden uitgerust met roetfilters waarvan het nut door wetenschappers met grote vraagtekens staan gezien deze filters de teer uit die afvalstoffen van olie tegenhoud maar koolstofmonoxide (of dioxine 1 van de 2). :roll:
    wist je dat 1 liter euro 95, 0,32 eurocent kost met alle kosten van het oppompen van olie tot de kassiere van het benzine station aan toe. en wij dus bijna 1 euro per liter belasting en accijns betalen doordat het zo slecht is voor het milieu?
    de gemiddelde europese auto 1:9.75 rijd, de gemiddelde amerikaanse 1:5.90 en de aziatische 1:6.10.

    kun je je de foto's van eind vorig jaar nog herrineren in ik geloof de telegraaf of de volkskrant met die satteliet foto's? heb je die enorme velgroene smog/gifwolk gezien boven de randstad? en dat wazige vlekje bij het ruhrgebied..

    mensen laat je niet beetnemen asjeblieft.. ik ga neit zeggen dat amerika teveel macht uitoefend op ons manier van leven en de overheid hier vrolijk in meegaat en dat de oliemaatschappijen+overheden je naaien waar je ij staat(met de pompslang in je hand)maar ik schreeuw het wel. :D

    en nu weer verder met die fantastische water motor waar ik btw geen reet van geloof maar zoals al eerder gezegd.. maar ik ben altijd erg voorzichtig als mensen met een geweldig idee komen want meestal staat er in mijn woordenboek..
    ik een goed idee = jij betalen :D

    pff lucht op zeg :cry:
     
  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    hehe... leuk die via via verhalen en geruchten......

    Toch ga ik nog steeds voor kern energie en electro auto's........
     
  7. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo bono

    ja als je zo alles eens kunt van je afschrijven dan is dat een hele opluchting

    kern energie ?????????
    wie wat waar
    WIE verdient er iets mee
    WAT doe je met de afval
    WAAR laat je die reactoren als ze versleten zijn

    er is een eenvoudige oplossing hoor voorhet probleem

    als nu eens elk toestel dat een klokje heeft voorzien wordt van een jumpertje waarmee je kan bepalen of de klok brand of niet
    als je zo eens rond kijkt in je huis zie je wel erg veel klokjes die allemaal een andere tijd aan geven
    wel al die klokjes gebruiken hopen stroom

    het zou niet zoveel meer kosten en het hielp je rekening laag te houden

    de toestellen die een geheugen hebben
    dikke zever van de fabrikanten
    het toestel moet op stand bij staan want anders gaat de accu plat
    waarom een accu ???????
    maak het toestel zo dat er een usb stick in past van een paar euro
    en je kan het toestel gerust uitzetten want je stick houd de data vast
    bijkoment voordeel van die stick
    waar je ook heen gaat het toestel staat altijd zoals jij het verkiest en de posten staan in jouw bekende volgorde
    dit kan voor heeeeeeeeeel veel toestellen zo gemaakt worden

    probleem pc
    vroeger zaten er twee pluggen op de voeding van een
    pc
    in de een de voeding in de andere de monitor of een verdeel doos
    pc uit alles uit
    je mag blij zijn tegen woordig dat je 1 stekker kunt in steken en de rest moet maar onder stroom blijven staan (printer ,scanner,luidsprekers,monitor,telenet zooi,draadloos modem enz.)

    wij hebben nog zo een micro wave oven met twee draai knoppen er op
    nummertjes van 1 tot 10 en een timertje met een veer er in
    en vooral geen klokje
    ting en je eten is warm maar meteen staat ook het toestel uit
    moet je nu nog eens proberen te kopen zo een goeie oude micro wave
    vind je nergens meer zelfs niet in de aldi
    en beste forum lezers/posters waar komt al deze ellende vandaan
    juist het oosten (taiwan,china en zoverder)

    ik wil niet terug naar de holbewoners tijd hoor dat niet
    maar zou het eens niet stilaan tijd worden dat niet de consument maar wel de verkoper voor de rommel gaat opdraaien die hij in de winkel verkoopt

    weet je dat een afstands bediening is uitgevonden voor gehandicapten die slecht tebeen waren
    nu sluit je de wagen met een druk op een knopje
    maar moesten we dat vrioeger toen ook niet doen????
    knopje onder af met de klink open en dan de deur dicht doen en voila de wagen was ook gesloten
    en de accu ging meer dan 10 jaar mee
    nu mag je lachen als hij 2 jaar mee gaat
    ik noem geen merk maar als je de radio laat spelen zonder dat de motor draait dan gaat de accu naar zen moer
    staat zo in de handleiding
    de wagen parkeren in een garage en op verlof gaan dag accu want die is leeg na 10 dagen
    en je ruiten wissers zijn versleten want die modulle wordt gek en begint in stand 2 te wissen al zijn de ruiten droog
    tot de accu leeg is en voor die helemaal leeg is ben je een uurtje verder

    en dat noemen we dan volmondig comfort

    nu mogen we maar 90 rijden op de autostrade tot einde deze week
    want er zit fijn stof in de lucht
    en anders zit daar niet of wat ????

    kompleet gek wordt je van al die zooi
    maar ja wie kan er nog zonder


    groeten raf die zijn adem in probeert te houden
     
  8. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Tja, je hebt wel een punt maar veel mensen leven voor comfort en gemak. Ik ook. Als er geen AB bij zit koop ik een versie die het wel heeft. Ik heb ook liever een auto met alles erop en eraan die een paar % meer verbruikt, is toch lekkerder. Mijn bijdrage aan het mileu kan zeker beter maar dan eerst een electro auto, dan regel ik de rest wel.

    En kern afval schiet je naar de zon, en een reactor blijft stukken zuiniger dan de aarde langzaam opbranden.....
     
  9. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo tadango

    wat de AB betreft

    dat is twee keer een shit apparaat
    hier eventjes waarom

    ik heb een dvd hd recorder van boss media met een 160 Gb hd
    verekkes mooi toestel
    maar er zijn twee kleine probleempjes
    als we een engelse dvd afspelen dan is er wel het achtergrond geluid maar je hoort geen spraak
    alleen bij een vloamse dvd heb je ineens wel alles

    terug naar de winkel en sorry meneer maar een beveiligde dvd kan porblemen geven en dat is er eentje van
    goeie dag en tot ziens

    nu is na 2 jaar de AB defect (dood gestorven overleden)
    wel spijtig maar aan dat toestel is maar 1 knop en die is om het in standbij te zetten
    de rest moet via de AB
    plezant he kan alleen vtm opnemen want we kunnen zelfs niet meer van kanaal verwisselen

    de vrouw heeft een gsm met zulke kleine knopjes dat ze haar bril moet opzetten om te kijken wat er op staat
    ik wordt gewoon oud denk ik
    ik heb nog een nokia 3310
    met dat toestel kan je zelfs een nagel in een balk kloppen en dan doet hij het nog
    maar ja geen mooie ringtonen he alleen een paar snert geluidjes maar hij doet het na al die jaren nog altijd

    groeten raf
     
  10. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Beste forumers,

    al een tijdje heb ik dit topic zitten lezen, maar nu wil ik er toch even op reageren. Ik ben geen scheikundig persoon en weet absoluut niet wat er met water allemaal kan, maar een motor die een rendement heeft van zo goed als 100% lijkt mij onmogelijk. Doch lijkt het idee me mooi, maar ik denk dat het geheel wat uit zijn verband is getrokken. Oud nieuws dit hebben anderen al verteld. Ik vraag mij af als er een druk van 1000Bar ontwikkeld word, hoe dik en welk metaal moet dit gaan houden. En hoe zwaar wordt dit dan? In hoeverrre neemt de druk van de banden op de weg en dus de roll weerstand dan toe? Ik denk dat het een mooi idee is, maar dat in praktijk het tegen zal gaan vallen.

    Des al niet te min. Er word gezegd op bladzijde 3 dat Olie maatschappijen alles doen om nieuwe ontwikkelingen (zoals hybride auto's) de kop in te drukken. En dat ze er absoluut niet blij mee zijn. Hier wil ik even op inspringen. Ik ben het daar absoluut niet mee eens.
    Op dit moment ben ik bezig met de "Shell Eco-Marathon". Even in het kort moet je een auto ontwerpen die zo zuinig mogelijk rijd. Het record staat op de naam van een Zwitsers team uit het jaar 2005. Zei hebben (omgerekend) op 1 liter euro 95 maarliefst 3836 Kilometer gereden. Dat is van hier naar Athene. Er zijn 2 klasses, één klasse is de concept klasse, daarin mag erg veel en de modellen zien er dus ook erg futuristisch uit. En de Urban Concept klasse, dit zijn auto's die de weg op moeten kunnen en lijken dus er op personen auto's. In die klasse doe ik samen met mijn team mee.

    We hebben er voor gekozen om op waterstof te rijden. Máár, we gaan de waterstof niet verbranden in bijvoorbeeld een 4 takt motor (zoals Graupner heeft ontwikkeld in een auto en een boot, in samenwerking met BMW). Nee we gaan de Waterstof laten reageren met zuurstof in een brandstof cell. Wat gebeurt er dus, Men stopt waterstof en zuurstof bij elkaar in een membraam, hieruit komt als afval stof water, en energie, maarliefst 1300 Watt. De brandstof cel weegt maar 11 kilo. De energie word dan naar een elektromotor gebracht. Deze elektromotor (een uit de kluiten gewassen brushless motor) heeft samen met zijn regelaar een rendement van maarliefst 92%. De hele auto met zijn lage CW waarde, dunne banden en composieten materialen is berekend op een verbruik van ongeveer 1 op 850. Kortom 1 Liter euro 95 en dan 850 kilometer. En dat voor een personen auto.

    Het project is van Shell, Op bladzijde 3 werd beweerd dat olie maatschappijen dit niet ondersteunen. Hier ben ik het niet mee eens. Shell organiseert dit project. Er doen minimaal 25 teams uit 20 verschillende landen mee (4 uit Nederland). Als we rekenen, Shell sponsort ieder team met 15.000 * 250 + 3750000. Dat is met mijn bagger wiskunde bijna 4 Miljoen. Maar dan komt er nog veel meer bij. Er word voor een week een circuit gehuurd in Frankrijk, met allerlei faciliteiten. Er word op 21 maart een testdag georganiseerd op Nederlandse bodem, waar ook een circuit voor wordt gehuurd. Al met al gaat er dus een Gods vermogen aan geld door heen afkomstig van Shell. En dat doen ze dan ieder jaar. Dan kun je toch niet roepen dat de oliemaatschappijen proberen om nieuwe technologieën te onderdrukken? In mijn ogen zie ik toch echt dat Shell het vreselijk ondersteunt. En dat dit nog maar een topje van de ijsberg is.

    Goed na een langverhaal kan het natuurlijk zijn dat men geïnteresseerd is geworden. Voor meer informatie over deze “Eco-Marathon” kan men kijken op www.eco-marathon.nl of op www.shell.nl/ecomarathon

    Groet Robert
    The Hydro cRuisers
     
  11. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo robert

    en waar zit het adertje onder de tarmak
    wat meg je na de inschrijving met je project??
    of komt al de technologie in het shell imperium
    om niet te worden gebruikt

    herinner me een wedstrijdje met voertuigen die zonder bestuurder moesten kunnen rijden
    nu is er een tank in de maak met deze technologie die in een stad moet kunnen opereren
    en zo de vijand uitschakelen

    ruikt een beetje naar de microsoft strategie
    kan je het zelf niet maken koop of steel het dan maar

    ge kunt er van zeggen wat je wil voor niets gaat de zon op
    maar al de rest moet ergens worden terug verdient
    en een invertsering van 4 miljoen wat is dat voor shell een dag een slechte beurs notering en ze verliezen meer dan die 4 miljoen

    is er ook nog in australie die race met die zonne wagens

    groeten raf
     
  12. kun je op deze manier ook niet onbeperkte energie opwekken?

    [​IMG]
     
  13. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Raf, precies weet ik niet alles van Shell. Ik doe de elektronica, en ben niet van de sponsoring. Des al niet te min is het geen dat Shell ons verteld heeft, dat ze onze ideeën verder zullen proberen te ontwikkelen. Er was daar iets met octrooi rechten (of hoe je die dingen ook noemt). Voor zo ver ik het begreep was het Octrooi voor Shell en niet voor mij of het team.
    Verder ziet Shell ook wel dat het niet verder kan zo, en dat onze bronnen op raken. Shell en vele andere maatschappijen en bedrijven proberen ook andere technieken te ontwikkelen. Doch denk ik wel dat ze het zullen proberen te rekken / uit te stellen tot dat de olie echt op is, want daar verdienen ze op. Maar ze willen ook als één van de eerste "de brandstof van de toekomst" kunnen beiden en zullen dus ook veel geld steken in het ontwikkelen van nieuwe technologieën. Er is tegenwoordig duidelijk dat men "gratis" waterstof uit bacteriën kan halen. Zonder dure energie vragende apparatuur. En ik denk ook niet dat het hier om miljoenen gaat, maar eerder om een paar miljard die Shell uitgeeft aan een "eco-marathonnetje" als deze. Denk eens na wat het kost om in alle landen PR te doen, en om al die faciliteiten te betalen en al die mensen die er 5 dagen per week mee bezig zijn, en en en.... Tuurlijk Shell wil een grote sticker op de auto, maar het hele evenement is ook van hen.

    Jurrien. Het geen jij tekent is een perpetuum mobile. Een “oneindige motor” Jammer genoeg is dat niet mogelijk door verliezen. Denk aan weerstand een Dynamo heeft wrijving weerstand. Stel je koppelt een motor aan een dynamo. Een motor heeft nooit een rendement van 100% en dus altijd verlies. Als is het maar omdat hij met lagers te maken heeft. Een dynamo zal nooit het zelfde opwekken als een motor. Des al niet te min zou je wel spanning en stroom op kunnen werken, enkel zal hij nóóít oneindig zijn... "Nog niet".

    Groet Robert
     
  14. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo robert

    maar al die uitgaven gaan niet opwegen tegen de inkomsten die ze der mee gaan kunnen verdienen
    en ja het octrooi is voor shell
    was ook zo met die robot wagens
    het idee en het programma en apperatuur was ook na de race het eigendom van diegene die de race sponserde
    nu is het opgevoerd tot een geheel zelfstandig werkende eenheid
    je voertuig moet een parkoer door een woestijn afleggen en dan naar een refuel en reparatie eenheid rijden waar alleen door robots het voertuig mag geholpen worden
    en daarna door een urban city (denk dat het een voorstad is)kunnen rijden en een bepaald doel berijken
    de winnaar krijgt een mooie som geld en de actrooien en plannen gaan naar ???????

    groeten raf
     
  15. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo


    voor de energie is er een oplossing denk ik
    een groot zonne scherm in de ruimte dat zonnelicht opvangt en omzet in micro golfjes
    deze zend je naar de aarde en daar maak je terug stroom van
    mooi proper en geen afval
    is maar 1 klein probleem
    als er iemand zo een sateliet kaapt
    kan die wel hele delen van de aarde lekker bakken door die micro wavejes
    wilde zeggen bruin bakken maar micro wave maakt niet echt bruin

    zo kan je rond de zon een paar 100 van deze satelieten hangen die de micro wave naar een verzamel sateliet sturen die de energie naar de aarde straalt
    als je der zo een paar hebt hangen dan kan je 24/24 uur de aarde van schone energie voorzien

    en als we dan ook nog eens energie zuinige toestellen krijgen (ook auto's)om het globale verbruik naar omlaag te trekken dan kunnen we nog wel een paar eeuwen door op dit ruimteschip met de naam AARDE

    en de zon gaat niet onder die schijnt 24/24 per dag


    groeten raf
     
  16. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Wat denk je dat het versturen van die energie kost? Om dat om te zetten in een "Beam" en dat ook weer om te zetten naar "gewoon 230V". En als je er tussen komt ben je zo dood als een geroosterde boterham. Ik denk niet dat het de toekomst is. alhoewel het tegenwoordig al klein schalig bestaat. Mijn idee van de toekomst gaat uit naar Waterstof. Wie had 2000 jaar geleden in een boek op kunnen schrijven dat we waterstof (een schone afval producerende stof met een groots vermogen) ontwikkeld kan worden uit bacterieën die leven.

    Groet Robert
     
  17. Paul Siemons

    Paul Siemons

    Lid geworden:
    16 sep 2002
    Berichten:
    1.059
    Locatie:
    Wommelgem, Antwerpen, Belgie
    Heb ik ergens in het topic een tekening/werkingsprincipe of tekening/foto gemist?


    Mvg,

    Paul Siemons
     
  18. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo robert


    wat het kost

    niks nada noppes
    want er is genoeg van zolang de zon schijnt

    en ja dat heb ik dus ook geschreven dat als je zo een sateliet kaapt je de aarde wat kunt bakken

    het is niet de bedoeling om naar elk huis zo een beam te sturen
    maar van de sateliet naar grond stations die dan de microgolf terug omzetten naar 30.000 volt (230 is voor IN het huis)op leidingen buiten het huis staat een ietsje meer
    en nu denk ik door u weer klein schalig er lopen nu toch ook hoogspannings masten door het plate land niet
    wel die kunnen dan komen te vervallen want je beamt gewoon de microgolfjes rechtstreeks naar een verdeel station
    en ben je mùeteen van de sky vervuiling af

    wat denk je dat er aan verlies zit op een zonne paneel
    of wat een energie gaat er verloren aan een windmolen
    laat staan van een kolen gestookte centrale
    en eigenlijk is een kerncentrale een grote stoom turbine
    want rechtstreeks stroom komt uit die kern energie nu ook weer niet uit
    het is niet zo dat je twee kabels aan een stukje uranium last dat je een energie bron hebt er komt ietsje meer bij kijken

    alles heeft verlies en als dat binnen redelijke grenzen blijft is het aanneembaar

    wat denk je dat er gaat gebeuren als we allemaal zonne cellen op onze daken gaan plaatsen
    denk je dan dat ze een kerncentrale gaan sluiten
    niet dus
    want dat is het probleem dat ze in duitsland hebben
    er zijn teveel mensen die zonne cellen op het dak hebben liggen
    dus eigenlijk kan er een centrale dicht maar wat moeten ze dan met die mensen gaan doen???????
    daarom hebben ze een goeie oplossing gevonden
    ze laten over dag op de autobahn ook de verlichting branden
    want licht net stroom kan je niet opslaan in een accu

    groeten raf
     
  19. bono

    bono Guest

    dit is exact een atwoord op mijn vorige post:
    De rechten van de electronische auto zijn in handen vand e overheid van america (of een odnerdeel hiervan) en duurt een x aantal jaren.. tot die tijd verstreken is mag er geen elektrisch aangedreven auto op de markt komen (hybride valt hier niet onder voor de oplettende lezer aangezien de elektriciteit opgeladen word door de brandstof motor in je auto. het recht staat voor een compleet elektrische auto)

    en het verdere verhaal:
    er valt geld, veel geld te verdienen om dit milieu probleem en zoals de reactie van robert laat lezen doet ook shell hier gretig aan mee.

    en nu nog even mierenne**en:
    HAHA ja hoe doe je dat dan? kan moeilijk de koeien van het weilend halen want anders zijn het als ze niet oppassen gelijk stukken biefstuk :wink:

    24/7 bedoel je denk ik?

    denk ook neit dat je de omzet van shell kunt samenvatten in een paar miljoenetjes :wink:

    mag ik je eraan herrinneren dat de zon ook neit oneindig is?!
    bovendien wat voor uitwerking heeft dat op de zon en zijn uitstraling? wil niet op zandvoort liggen bij 147 graden celcius en dan in de krant lezen "maar we zijn toch weer mooi van die troep af' :D

    nou mesne houd t rustig want we zijn al off-topic genoeg lijkt me :oops:
     
  20. Dr.Evil

    Dr.Evil

    Lid geworden:
    14 nov 2004
    Berichten:
    592
    Locatie:
    Schiedam
    Grapjas :wink:

    Waarom doen we niet zoals Theo Maassen voorstelde: gewoon afspreken dat wij de laatste generatie zijn, dan hoeven we ook nergens meer zuinig op te zijn ... het mag toch op :wink:

    zonder gekheid:
    Kernenergie is een alternatief voor de korte termijn. Daarna moeten we toch echt overschakelen op duurzame energie, zoals: zon, wind, water, geothermisch, etc. Het is op dit moment hip om in dergelijke ontwikkelingen te investeren dus (hopelijk) zal dit e.e.a. versnellen.

    bedenk wel dat veel "nieuwe ontwikkelingen" vaak al heel lang geleden zijn bedacht en op "mysterieuze wijze" zijn verdwenen, zoals dit artikel uit 1935(!):
    [​IMG]

    zie ook: http://blog.modernmechanix.com/category/automotive/ (interessant en soms erg grappig!)
     

Deel Deze Pagina