Nou ik ben er nog niet uit.. de benzines zijn inmiddels wel redelijk afgevallen wat mij betreft. Dat stoel ik op het toch iets hogere gewicht, het niet remmen en de kans op te weinig vermogen. Wat betreft het vermogen vertrouw ik hierbij op een clubgenoot die een MVVS 26 in een F3A kist heeft zitten, en aangeeft te weinig vermogen te hebben.
Saito's vallen af vanwege de opmerkingen in dit topic. Te weinig vermogen.
De OS 200 en de YS 140 heeft eigenlijk niemand wat over gezegd in dit topic. Die blijven nog even staan.
Toch had dit topic wel nut. Ik 'droom' als het ware van een electro-setup, maar achtte dat altijd te duur. Uit dit topic begrijp ik dat dat nog niet eens het geval hoeft te zijn, mits je niet gaat voor de 'bekende' motoren als bv. de Plettenberg.
De keuzes die ik nu nog heb staan:
1) gewoon de 3M Mintor monteren. Op dit voorstel heb ik nog van niemand een positieve reactie gehad, ook op de wedstrijddag keek iedereen die ik het vroeg, een beetje 'smerig'.
2) de YS 140 2e hands overnemen. Het is een bewezen motor en dit is (naast het monteren van de Mintor) op korte termijn de meest goedkope oplossing. Op korte termijn, want er moet wel brandstof in.
3) De OS 200 nieuw aanschaffen en monteren. Is gewoon een prima motor met voldoende vermogen. Is zowel op korte als op lange termijn een 'dure' optie, immers de motor moet aangeschaft worden en daarna de brandstof ook
4) 'Een electro setup' monteren. Is op korte termijn duur, maar daarna ben je wel van brandstofkosten af.
Het verschil tussen electro en brandstof is denk ik nu nog nagenoeg niet bestaand, als je de benzinemotoren buiten beschouwing laat. De kosten zouden ook niet mijn uitgangspunt zijn, electro mag wel duurder zijn, ik was echter in de veronderstelling dat het heel veel duurder was, en dat lijkt niet helemaal zo te zijn.
@3W flyer: geduld heb ik niet, maar noodgedwongen toch wel. Het zal sowieso nog wel een maand of 3 duren minimaal voordat ik echt aan de montage van de motor toe ben, dus tijd zat. Ik vrees alleen dat jij meer geduld wilt dan dat
@Hans:
Het antwoord van Webra op de vraag of de 160 er ook in benzine-uitvoering komt: nee.