Mpx parkmaster 3D

• Topicstarter Topicstarter elektroflyer
  • Startdatum Startdatum
Ik moet zeggen dat het vliegtuig mij zo al geen super lichte indruk geeft.
De harrier eigenschappen zijn nu toch niet direct zo super, hij geeft mij niet echt een stabiele indruk... wat denken jullie...
Je moet er wel bijdenken dat er in beide videotjes toppiloten mee vliegen. En volgens mij heeft Martin daar toch aardig wat stuurwerk te verichten.

Laatst bewerkt:
Papa en ome Derk wouden er toch graag gelijk ook een als ie te koop is..
dus zo slecht hebben ze m niet ervaren.

Papa en ome Derk wouden er toch graag gelijk ook een als ie te koop is..
dus zo slecht hebben ze m niet ervaren.

Het blijft natuurlijk een videotje... wat maar een korte (en soms verkeerde) indruk geeft...
Ik zie er alvast al naar uit het eens te zien vliegen.

Qua afmetingen zie ik niet in waarom 550 gram zwaar zou zijn? De spw is 980mm, maar 11cm minder dan de Acromaster maar ook zo'n 400 gram minder.. en de acromaster vliegt toch erg goed.

't is geen extreme flight kist, maar het zou mij verbazen als dit ding niet gewoon goed zou vliegen. Dit gezien mijn ervaringen met multiplex-toestellen uit de elapor reeks en gezien de ervaringen van Derk en consorten.

Wat betreft video's.. ja idd soms zie je een video en dan lijkt alles erg goed, maar vertelt de vlieger er niets bij over couplings enzo, je moet dus idd voorzichtig zijn met video's...

lol, we gaan weer die toer op...

Ik heb niet naar het gewicht gekeken... maar hij geeft mij geen "lichte" indruk.
Maarja waarschijnlijk ben ik dus fout. Ik zal het wel zien als ik hem eens in het echt kan zien. Het kan ook goed zijn dat de beperkte "bos-omgeving" ervoor zorgt dat hij een snelle indruk geeft.

ps hezik: waarom zou ik zeggen dat hij "slecht" is, denk je EF? Die hebben niet eens een tegenstander voor een kist als dit. Dus ik zal de laatste zijn die daarvoor iets zou afbreken. Verder maakt dat voor mij ook helemaal geen verschil. Dat zou je ook weten als je weet dat Martin zelf voor Team Extreme vliegt ;-)

Eh, Jens, je leest allemaal dingen die ik niet zeg. Ik ga helemaal geen enkele tour op. Of je goed of fout bent weet ik niet, ik heb het ding immers ook niet gevlogen.

En hier zeg je wel degelijk iets over de vliegeigenschappen:
Ik moet zeggen dat het vliegtuig mij zo al geen super lichte indruk geeft.
De harrier eigenschappen zijn nu toch niet direct zo super

Ik bedoelde het helemaal niet zo, maar omdat jij het er bijhaalt, dit ding is wel degeljik een concurrent voor sommige EF kistjes. Niet vanwege ontwerp of vliegkunsten, maar qua prijs wel degelijk. EF heeft toch ook kistjes in deze prijsklasse?

Wat betreft video's.. ja idd soms zie je een video en dan lijkt alles erg goed, maar vertelt de vlieger er niets bij over couplings enzo, je moet dus idd voorzichtig zijn met video's...
't is geen extreme flight kist, maar het zou mij verbazen als dit ding niet gewoon goed zou vliegen.
-> idd we gaan geen enkele toer op man man

Verder zie ik een concurrent in eenzelfde vliegtuig-categorie.
De meeste modelbouwers zijn naar iets specifiek op zoek, bv een park flyer en misschien nog specifieker een EPP parkflyer.

BACK ON TOPIC ;-)

De indrukken die je daar aanhaalt zijn inderdaad de mijne, ik kom daar ook niet op terug.
Het zijn ook indrukken, dat laat ik in mijn post duidelijk blijken, ik zeg nergens dat het mijn ervaring is van het toestel te vliegen ofzo.
Mijn indruk heeft hier inderdaad nietveel waarde... ik ben dan ook tevreden met Niek zijn post en zo weet ik bv dat het weldegelijk een goed vliegtuigje zal zijn.

Laatst bewerkt:
Met andere woorden; het wordt tijd dat mensen dat ding binnenkrijgen en we hier echte vliegervaringen krijgen :)

Ik snap wel wat Jens bedoelt; je ziet in de video van MM dat ie tijdens een harrier constant aan het bijsturen is, ook zie je bij een niet zo gek lage snelheid dat hij constant wil wegvallen tijdens een harrier. Wat IK dus op die video zie, blinkt ook niet echt uit qua stabiliteit. De langzaamvliegeigenschappen zijn niet helemaal wat je ervan mag verwachten denk ik.

Overigens zou ik werkelijk niet weten waarom iemand zoveel geld aan MPX zou uitgeven voor een shocky-like toestel die je zelf van 6mm depron kan maken voor minder dan een tientje....:)

Grt.

Wat een gezeur allemaal, laat iedereen zelf bepalen wat die voor componeten gaat gebruiken. Ga gewoon plezier maken met die Parkmaster en mooie video's posten.
Als ik hem klaar heb zal ik hem wegen en kijken hoe zwaar dat die geworden is met A123 cellen.

Mvg,

En dan video's posten he ;)

Natuurlijk moet iedereen gebruiken wat ie er zelf in wil stoppen.. maar als je iets op een forum neerzet, kun je ook meningen van anderen erover verwachten.

Wat betreft vlieggedrag ben ik erg nieuwsgierig naar je bevindingen.. of je onderschrijft wat men hier vermoedt, of dat het meevalt. Ik denk dat het erg lastig is om op basis van dit filmpje echt veel te zeggen, je weet niet hoe de wind was en in een bosje vliegen met wat wind.. dan is elke kist instabiel..

Voor diegene die goed hebben gelezen in dit topic, zouden ook weten dat het kistje uit het filmpje zwaarder is dan het productie model. Dat verklaart natuurlijk veel wat betreft de harrier eigenschappen.

Hey Daniel,

Heb je al iets wat je ons kunt laten zien;)

Nee, ik had het te druk om hem op te halen. Nu ga ik zaterdag heen ik zal dan eens een paar foto's posten. De motor, regelaar en ontvanger zijn wel binnen, de accu's zullen ook binnenkort op de mat liggen.............en zaterdag de rest.

Mvg,

De Parkmaster is binnen............
Eerste indruk het ziet er weer allemaal zeer goed uit zoals we van Multiplex gewend zijn.
Wat opvalt is dat de richtingsroer zeer groot is, verder is alles zeer mooi voorbereid.
Nu eerst scheuren en een kleurtje geven en afbouwen.

parkmaster1.jpg

parkmaster2.jpg

parkmaster3.jpg

parkmaster4.jpg

parkmaster5.jpg

parkmaster6.jpg

parkmaster7.jpg

parkmaster8.jpg

parkmaster9.jpg

Mvg,

Schuren? Je was toch niet van plan om die 'bubbeltjes' er af te schuren? Hoewel ik zelf het fijne er niet van weet, heb ik al een hele sloot mensen heel overtuigend horen vertellen dat die bubbeltjes er opzettelijk opgezet zijn en het verwijderen ervan het vlieggedrag negatief beinvloedt.

Of dat waar is, ik durf het niet te zeggen, maar voordat je alles platschuurt, misschien de moeite om dat uit te zoeken.. of hier te posten waarom het niet waar is ;)

Het ziet er uit alsof het door multiplex verpakt is, eenzelfde verpakking zat ook om m'n Gemini. Gewoon erg netjes en verzorgd.

Morgen de eerste video's? ;)

Ga je 'm in hetzelfde schema finishen als je Acromaster? Het 'af-fabriek-schema' vind ik persoonlijk foeilelijk, maar over smaak valt niet te twisten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Schuren? Je was toch niet van plan om die 'bubbeltjes' er af te schuren? Hoewel ik zelf het fijne er niet van weet, heb ik al een hele sloot mensen heel overtuigend horen vertellen dat die bubbeltjes er opzettelijk opgezet zijn en het verwijderen ervan het vlieggedrag negatief beinvloedt.

Of dat waar is, ik durf het niet te zeggen, maar voordat je alles platschuurt, misschien de moeite om dat uit te zoeken.. of hier te posten waarom het niet waar is ;)

Het ziet er uit alsof het door multiplex verpakt is, eenzelfde verpakking zat ook om m'n Gemini. Gewoon erg netjes en verzorgd.

Morgen de eerste video's? ;)

Ga je 'm in hetzelfde schema finishen als je Acromaster? Het 'af-fabriek-schema' vind ik persoonlijk foeilelijk, maar over smaak valt niet te twisten.

Tja die bubbeltjes.... ik heb meer het idee dat het iets met de produktie te maken heeft, anders zouden vliegtuigen die met oracover beplakt zijn ook niet goed vliegen toch. Ik heb bij mijn Acromaster de bubbeltjes ook weggeschuurd en dat vliegt goed. Ik ga hem inderdaad zoals mijn AC maken even wat anders als standaard. De video's laten nog even op zich wachten hihi.

Mvg,

Het ziet er prima uit, wel erg bleek, voor dat geld hadden ze hem wel mooi mogen spuiten vind ik .... het richtingsroer is inderdaad enorm, zal wel nodig zijn dan.
Verder is de romp niet slechts een platte plaat maar heeft diverse verstevigingen om torderen te voorkomen vermoed ik.

ps.
Die bubbeltjes komen van de matrijs uit het produktieproces. Er wordt door kleine gaatjes fijn epp in de matrijs gespoten.
Die grotere ronde afgeplatte cirkels die je overal ziet zitten worden veroorzaakt door de pinnen waarmee de vormen uit de matrijs worden geduwd en ontstaan omdat het epp nog warm en zacht is ... kijk maar eens goed, ze zitten maar aan 1 kant van de romp.

Back