Mpx parkmaster 3D

• Topicstarter Topicstarter elektroflyer
  • Startdatum Startdatum
Koen, hoe heb jij de cockpit zo mooi zwart gekregen.

Vind het juist mooier zo(met minder stickers). Denk dat ik het ook zo toe ga passen. Zijn die stickers heel dik waardoor ze zo zwaar zijn?

Mijn parkmaster "ontwerp" is als volgt.

Op de vleugels stickers
Op het hoogteroer alleen de multiplex stickers
Op de romp het parkmaster 3d stickertje
Op de onderkant van de vleugels de (rode) strepen zoals jeroen van gog heeft

Denk dat het er dan wel leuk uitziet.

Iemand nog andere kleurtips voor die strepen, ik heb ook nog oranje edding 3000 liggen namelijk

Laatst bewerkt:
Koen, hoe heb jij de cockpit zo mooi zwart gekregen.

Vind het juist mooier zo(met minder stickers). Denk dat ik het ook zo toe ga passen. Zijn die stickers heel dik waardoor ze zo zwaar zijn?

Romp afgeplakt zodat alleen cockpit nog te zien is en dan flink spuiten met spuitbus zwart ;)

Ha die Koen, leef jij ook nog:)

Ik hoop dat die Zippy accu's wat zijn, heb een 3s1200 besteld voor in de prodigy, ze zijn in ieder geval niet duur:)

Grt.

@jeroen

Zou jij de afstanden van de servo tot de ontvanger kunnen meten?? dan weet ik hoeveel verlengsnoertjes ik nodig heb. Welke draaddikte zou ik gebruiken?

De lengtes van servo tot ontvanger gemeten zijn als volgt:

Rudder en Hoogte --> 40cm
Ailerons --> beide 30 cm
Regelaar --> 30 cm

Draaddikte gewoon standaard houden.

@jeroen

Zou jij de afstanden van de servo tot de ontvanger kunnen meten?? dan weet ik hoeveel verlengsnoertjes ik nodig heb. Welke draaddikte zou ik gebruiken?

Beter geen verlengsnoertjes gebruiken maar gewoon een kabeltje er tussen solderen..

dat doe ik ook hoor henry. Het leuke is alleen dat verlengkabels goedkoper zijn dan alleen het verlengsnoertje. De kabels bevallen mij goed, ook in de extra werkt het uitstekend:)

Edit, Oeps, Fabian's post over het hoofd gezien...

Als je de draden van de motor nou niet direct op de regelaar soldeert moet het misschien wel lukken ;)

Hier kun je zien dat de servo draden naar achteren mooi zijn weggewerkt in een voor gevormde snede. De draad van de regelaar zal ik nog iets moeten verlengen om hem netjes te kunnen wegwerken.

DSCN8451.jpg

Hoi allemaal,

Hij is klaar voor maiden :D
...aleen de wind en regen werken niet mee vandaag ;)

Weegt nu vliegklaar (met tijdelijke accu, oude 3S740 van 64 gram, met (waarschijnlijk) tijdelijke AXI 2217/16 i.c.m. APC Slowfly 10 X 4.7) 456 gram.

Als de postbode van de week komt gaat er een 3S1000 lipo, de Hyperion E-2215 914 KV en WES 10 X 5 in, dan vliegklaar 458 gram.

Eerst maar eens vliegen, voelen hoe "licht" ie vliegt en of dat lekker is voordat ik er nog enkele tientallen grammen aan stickers bijplak, want nog wel wat kaal zo...

IMG_0172Large.jpg

IMG_0173Large.jpg

succes joh!

Hou ons op de hoogte. 'k zit zelf namelijk ook stevig te denken over de aanschaf :-)

Hoi allemaal,

Hij is klaar voor maiden :D
...aleen de wind en regen werken niet mee vandaag ;)

Weegt nu vliegklaar (met tijdelijke accu, oude 3S740 van 64 gram, met (waarschijnlijk) tijdelijke AXI 2217/16 i.c.m. APC Slowfly 10 X 4.7) 456 gram.

Als de postbode van de week komt gaat er een 3S1000 lipo, de Hyperion E-2215 914 KV en WES 10 X 5 in, dan vliegklaar 458 gram.

Eerst maar eens vliegen, voelen hoe "licht" ie vliegt en of dat lekker is voordat ik er nog enkele tientallen grammen aan stickers bijplak, want nog wel wat kaal zo...

IMG_0172Large.jpg

IMG_0173Large.jpg

Maiden

Gisterenavond laat ging de wind liggen, dus maar even op grasveldje vlakbij m'n huis ingevlogen.
Had CG op ongeveer 115mm van leading edge, alle roeren zo'n 40 graden uitslag, 70% expo op rol en 60 op zowel hoogte als richting.
1e vlucht vloog ie als een dweil, dacht "wat een dwarrel, waardeloos", landen, bleek richtingroer bijna helemaal los te zitten, zat nog maar op 1 van de 4 scharniertjes paar mm vast ;)

Tsja, lijmen is ook een kunst, naar huis, lijmen, 2e vlucht, vloog lekker strak, kan er redelijk langzaam mee vliegen door redelijk lage vleugelbelasting, prophangen is een eitje en vanuit prophang vol gas als een Ferrari "senkrecht ohne ende", zeer indrukwekkend.
Ik kan er niet zoals met een indoorkistje (Clik! van 118 gram) zeer langzaam vliegend met veel rudder een bochtje mee maken, dan gaat ie wel beetje wiebelen met z'n vleugels, maar met dotje gas weer verholpen.
De ParkMaster zou eigenlijk voor een klein parkje m.i. rond of onder de 4 ons vliegklaar moeten zijn. Maar goed, dit is een zeer persoonlijke voorkeur.
Mijne is nu 458, "fabrieksopgave" 525.
Met bestelde motortje die van de week komt en huidige accu's en WES prop kom ik op ongeveer 436 gram.

Vliegeigenschappen lijken veel op een Ikarus Extrema shockflyer van ongeveer 150 gram, maar dan iets goedmoediger en minder nerveus, prima dus, maar zo'n shocky vind ik 120 - 130gram vliegklaar nou eenmaal leuker :D
Als je 'm rond 500 gram vliegklaar hebt dan zal ie denk ik vliegen als een Ikarus Extrema shockflyer van ongeveer 170 gram.
Oh ja, die nieuwe 10 grams Hyperion digiservo's zijn prima, goede nulstelling, snel en nauwkeurig.
Tsja, voor de rest nog nauwelijks getrimd, kan nog weinig zeggen over couplings etc, eerst nog maar eens paar keer vliegen en goed aftrimmen.
Voorlopig geen extra stickers, iedere gram telt ;)

Kortom, fijne kist, vliegt makkelijk, lekkere 3D ragbak / speledingetje, geen nare (stall) eigenschappen, prima!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Koen, leuk dat de maiden je goed is bevallen. Vandaag heb ik ook enkele vluchtjes gemaakt met de Parkmaster en het werkt zeer verslavend!
Hij zet wel ietsje door in tegenstelling tot een shockflyer. Hierdoor heb je naar een snap ook nog energie over en valt ie dus niet geheel stil zoals een shockie.

Tevens heeft Derk er ook twee vluchtjes mee gemaakt en het kisje eens goed aan de tand gevoeld. Het filmpje volgt nog;)

Van Dick heb ik vandaag een zippy 1200 pakketje kunnen lenen wat een perfecte accu voor dit kistje lijkt te zijn. Hiermee zijn vluchten van ca. 10 minuten 3D knupelen goed mogelijk.

Mijn conclusie tot zo ver:
Zoek je een kistje waar je het 3Den mee onder de knie wilt krijgen, niet verder zoeken maar een Parkmaster aanschaffen. Ondanks dat de Acromaster al goed presteerde overtreft de Parkmaster wederom weer alles.

Laatst bewerkt:
hoe lang kon je met de 1000 mAh accus vliegen. Die 1200 mAh accus zijn dat de zippy-H cellen? Die zijn namelijk een pak duurder, dus wil ik beginnen de 1000 mAh te gebruiken, hoelang kan je dan 3d vliegen??

Grtz,
Fabian

Back