Mugen MBX-7 topic

ifmar_champions_offroad.jpg
 
Voor degene die het interesseren, de mugen MBX7 komt in week 2 van 2013 uit in nederland
 
Hmmm, nieuwe buggy.
Heb nog steeds niet de handleiding of het unboxing filmpje gezien om de pret niet te bederven :p.
 
Er is toch heel veel anders Michel, bekijk hem nog eens goed en lees de specs. Is eigenlijk een totaal andere auto geworden. Ik heb mijn MBX6R verkocht met alle onderdelen die ik ervan had erbij, zegt genoeg denk ik.
Nu maar hopen dat ie er snel is en we kunnen gaan bouwen.
 
zal het eens doen dan, zo op het oog zie ik weinig verschil, wel zag ik dingen uit het verleden terug komen, en ik zie dat er wel wat options aankomen denk ik. Wel een erg mooi ding hoor!!!, zou er bijna weer 1 nemen hahahah
 
Gemeenschappelijke onderdelen tss MBX6 en MBX7 zijn deze:

H0513 - SERVO SAVER SCREW+RUBBER
E0222 - UNIVERSAL JOINT F/R
E0226 - UNIVERSAL JOINT CENTER SHORT
E0829 - STABI BULLETHEAD
E0254 - UNIVERSAL JOINT LONG CHASSIS
E0223 - CENTER UNIVERSAL JOINT (78.5) SET
E0580 - SHOCK PISTONS CONIC 5 HOLE (1.35mm)
B0104 - FUEL FILTER
E0161 - FRONT TRACK WIDTH ADJUST SPACER
E0162 - FRONT UPPER ARM SHAFT
E0174 - WASHER SET
E0206 - WASHER SET DIFFERENTIAL
E0225 - JOINT CUP
E0228 - F R CUP JOINT
E0236 - JOINT BOOTS
E0237 - JOINT PIN (f2.2x9.8)
E0239 - WHEEL HUB
E0160 - FRONT LOWER KINGPIN BALL
E0159 - ADJUST NUT
C0107D - PIVOT BALL 7MM
C0129 - FRONT UPPER ARM ROD
C0264 - JOINT SHAFT
C0265 - JOINT PIN (FOR JOINT CUP E0225)
C0270 - JOINT PIN 3 x 12.8 (FOR UNI JOINT E0226)
C0271 - JOINT PIN 3 x 13.8
E0257 - S5 O-RING SILICON
E0135 - SUS. ARM SPACER
E0146 - GEAR BOX
E0155 - ANTI-ROLL BAR LINK
E0315 - SERVO SAVER SPRING
E0319 - BRAKE PAD
E0322 - RADIO BOX GROMMET
E0219 - SELF LOCK WHEEL NUT (4)
E0230 - DIF GEAR 18T
C0230 - DIF GEAR 10 T (4pcs)
C0801 - PIVOT BUSH FOR SERVOSAVER
E0210 - JOINT PIN 3x16,8 (wheel)
E0229 - CENTER CUP JOINT
E0546 - DAMPER MOUNT PIVOT BUSH
E0548 - SHOCK MOUNT TOP
E0183 - DROOP SCREW (x4)
E0410 - FRONT BUMPER
E0814 - BALL LINK f7mm
E0811 - REAR UPPER ARM LINK LONG
E0412 - STONE GUARD
E0517 - FRONT DAMPER SHAFT
E0518 - REAR DAMPER SHAFT
E0519 - OIL SEAL CAP
E0520 - OIL SEAL SET
E0541 - DIAPHRAGM
E0545 - DAMPER END
E0702 - FLY WHEEL
E0706 - ENGINE MOUNT
E0803 - FUEL TANK BUSH
 
Ik lees wat (onbevestigde) geruchten dat hij wellicht iets later komt vanwege een aanpassing van de tank. Maar die geruchten worden ook weer tegen gesproken, dus dit is een beetje onduidelijk allemaal.
 
Dit is wat ik gevonden heb:

Press Mugen Europe:

We would like to tell you that MBX7 have arrived in Europe.
However, due to a production error on the fuel tanks, we are delaying shipments to change them and allow you to sell the MBX7 with confidence.
We know that the delay is penalized more than one, and thus your sales pitch to keep customers in France, because only kits in Europe will be equipped with the new tank.
For info, defective tanks are transparent and new tanks are white. The new tank was used by all team riders at the WC in Argentina, so tested and approved.
Any client asking an exchange or service with a transparent tank will be rejected automatically because ever put on the market in Europe.
Please accept our apologies for this delay, and we remain at your entire listening or availability.
 
Ook gevonden, maar nog steeds onbevestigd.
Zullen het binnenkort wel weten zeker:).

De tank van de mbx6 zou zonder al te veel problemen passen :p.
 
Eerst maar eens zien of die tank echt snel barst...ze hebben nog wel eens de neiging om van een mug een olifant te maken in de VS. Er zijn ook al een aantal tips te vinden over het monteren van de tank om deze mogelijke problemen te voorkomen.
 
Idd zo los mogelijk, eventueel verhogen, onderkant de uitsteeksels afdremelen, tape bevestigen, enz... :)

De MBX6 tank past idd, maar je moet wat gaan dremelen aan de guard dacht ik...

Had in de week op YouTube nog het filmpje van RC Zoetermeer @ RC Bomb :) Mario en Alex in volle strijd!
Nu begint het toch echt lang te duren eer het seizoen begint!!!
 
Er is ene die beweert dat hij met enkel te schudden de tank gebroken heeft en dat het van de clunk in de tank komt.

Mja, dat kan nog steeds overdreven zijn natuurlijk.
 
Back
Top