Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door amateur, 5 okt 2010.

  1. mikeon

    mikeon

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    170
    Locatie:
    Zoetermeer
    Nieuw als in ingebouwd? Want dat is het dus, ik wil geen 2e hands want ik wil hem zelf in elkaar zetten.. Ik moet wel eerst even me rtr truggy verkopen, want me ouders willen er geen drie in huis...
     
  2. Speedhouse

    Speedhouse

    Lid geworden:
    6 sep 2010
    Berichten:
    30
    Hey Nard,
    de M-spec is wel degelijk goed voorgemonteerd hoor, ik en mijn teamdriver Jasper van Duppen hebben het ganse seizoen 2010 met een M-spec geraced. De ganse exceedcup, Bk en nog wat races apart.
    Uiteraard hebben we wel eens de setup aangepast naargelang het circuit maar voor de rest standaard uit de doos.
    Jasper kwam als winnaar in de hobbyklasse uit dus zo slecht was de auto niet hoor :)

    grtz
    Bjorn
     
  3. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    die van mij heb ik uit HK en geen inklarings kosten :rolleyes:
    maar dat is gewoon puur geluk ;)

    @ speedhouse: er is 1 nadeel aan de M-spec, je weet niet hoe hij inelkaar zit, als je hem zelf bouwd weet je dat wel.
     
  4. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Goh je haalt hem toch keer op keer half uit elkaar als er iets stuk is, of als hij zuiver gemaakt moet worden :$

    Alle zo ben ik toch :$
     
  5. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    ik heb trouwens mijn servo's uit hk nog niet binnen, maar die zijn 10kg.
    voor het stuur heb ik nu een 15 kg servo gevonden (zat in me buggy), is dit genoeg voor een truggy?

    edit: het gaat om een stuur servo
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2010
  6. Speedhouse

    Speedhouse

    Lid geworden:
    6 sep 2010
    Berichten:
    30
    15 kg kan nog wel hoor, die 10 kg die je besteld hebt denk ik dat te weinig gaan zijn
     
  7. paultje

    paultje

    Lid geworden:
    7 mei 2004
    Berichten:
    710
    Locatie:
    weert
    15 kg is voor een truggy het minimum wil je optimaal rij plezier beleven, zeker als je op een circuit gaat rijden.

    @ Nard Cox wat bedoel je hier precies mee ?
    M-Spec is gelijk aan een normale versie alleen pre-build. Echter heb ik verhalen dat je hier niet te veel van moet verwachten!
     
  8. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Ik heb verhalen gelezen die anders aangaven, niet alleen Mugen maar ook vele andere merken hebben dit. Daarom is een pre-check ook altijd zo belangrijk zelfs / vooral als je nieuw pre-build koopt. Dit ging dan vooral om de shocks en diffs, beide zouden niet voldoende gevuld zijn. Ik zal eens kijken of ik de links nog kan vinden. Volgens mij was het op RCTech, dus dan wordt het een naald in een hooiberg zoekopdracht.

    Maar ik ben master zoeker :cool: :

    http://www.rctech.net/forum/nitro-off-road/252327-mugen-mbx6t-239.html#post7635229

    Reactie 3574 is de vraag, reactie 3575 en 3577 geven reactie.

    Iemand die MSpec ook meteen uit elkaar haalt:

    http://www.rc-monster.com/forum/showthread.php?p=350537&highlight=mspec#post350537
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2010
  9. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Over de shocks ben ik niet zeker, maar ik heb wel vaker gelezen dat de diffs niet genoeg gevuld zijn van de M-spec en dat er op sommige schroeven locktite moet of ze komen los.
    Anyway, een kit bouwen vind ik zelf leuker en de diffs zou ik zou ik ooit nooit meer bouwen zonder Tony O-ringen. Ik vind deze iets beter afsluiten dan de standaard ringetjes.

    Sowieso, de mbx6/mbx6t blijft bomb :D M-spec of niet :D
     
  10. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    vandaag begonnen met inrijden, hij maakt meer lawaai dan ik van mijn MT2 18ss gewend was....
     
  11. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Mijn Ninja is opvallend stil tov de andere motors die ik al gehoord heb eigenlijk...
     
  12. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Het is de uitlaat die dat doet he ;)
     
  13. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    i heb een: Jammin JP-2
    volgens de buuren heben ze hem niet gehoord gister avond, maar ik ben half doof :p
     
  14. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    Heb jij ff geluk je hebt dove buren;)
     
  15. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Haha natuurlijk :D mezelf mssn wat verkeerd uitgedrukt :p
     
  16. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    ik heb me motor nu ingereden, probeer nu een beetje meer toeren te krijgen.
    Ik zat opt half gas, gooi het gas nog een stukje verder open., valt hij uit.
    zover ik weet staat hij nog steeds te rijk, ik zit nog steeds boven de aantal slagen dat de handleiding aangeeft & er komt veel rook en brandstof uit de uitlaat.

    dus zou ik hem dan verzopen hebben?
     
  17. J.Eichhorn

    J.Eichhorn

    Lid geworden:
    25 feb 2009
    Berichten:
    184
    ja.

    Vergeet niet een stuk allu folie rond de koelkop te doen (al is dat nu al een beetje te laat). Dan komt je motor beter op temperatuur.. Hij moet wel op bedrijfstemperatuur komen.. dus minimaal rond een graad of 95-100
     
  18. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    ik had de helft (van boven af) bedenkt met aluminium folie, maar dan werd hij toch al iets te warm, bij 1/4 zat ik precies goed (met een temperatuur van 90-112)

    en wat ik er vergeten bij te zetten was is dat hij al mooi geleidelijk wegtrok (met op elke gas opening % heel veel rook) is hij dan nog steeds verzopen?

     
  19. mikeon

    mikeon

    Lid geworden:
    24 mei 2010
    Berichten:
    170
    Locatie:
    Zoetermeer
    er is iemand op MP die ze leverd voor €475. Ik ga hem daar dus bestellen en laat wel weten of alles goed gaat. Zo ja, pm me dan als je zijn gegevens wilt.
     
  20. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    mijn probleem is opgelost, hij stond gewoon te rijk en verzoop als ik vol gas wilde...
    alleen nu is dat ding dat mijn uitlaat vasthoud los getrild en van mijn wagen gevallen, het zit nou niet echt mee moet ik zeggen ...
     

Deel Deze Pagina