Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

hee weer evn een vraag je van mijn kant: je hebt voor bij de mugen zo'n pivot ball.
kan je gewoon de bal in en uitdraaien voor het instellen van je camber? want je hebt er een ringetje geplaatst...

Alleen bij de onderste zit een spacer. Deze moet gewoon tot aan de draag arm vastgedraaid worden. Het camber stel je alleen maar af met de bovenste pivot ball waar geen ring zit.

EDit: blijkbaar geld dit alleen voor de buggy.. :D voor de truggy zie antwoord hierboven!

Laatst bewerkt:
Kleine correctie, de MBX6-T heeft boven en onder een ring zitten standaard komt dit overeen met -2 graden camber.
Heb in al die tijd dat ik de MBX6-T rij hier nooit wat aan veranderd, alleen maar achter heb ik het camber versteld afhankelijk van welk circuit ik moest rijden.

oke, dan laat ik die -2 lekker zitten ;)
volgende maand een leuke 3.5cc nitro motor proberen te scoren op de beurs in Duitsland :D

iemand nog tips? ik zat zelf te denken aan een alpha plus (de nieuwe)

Ik ben vandaag even met Jeffrey naar Purmerend geweest om het nieuwe lange chassis te testen. Ik kan kort zijn , het was een drama, niet geschikt voor Pur , en ik denk eerlijk gezegd voor geen enkel circuit uit de Buggycup.

gr Michel

Ik ben vandaag even met Jeffrey naar Purmerend geweest om het nieuwe lange chassis te testen. Ik kan kort zijn , het was een drama, niet geschikt voor Pur , en ik denk eerlijk gezegd voor geen enkel circuit uit de Buggycup.

gr Michel

Graag even onderbouwen Michel wat doet de auto niet meer goed t.o.v het standaard chassis, zo hebben we er niet veel aan ?
Ik zelf weet nu al 2 circuits waar ik het in iedergeval ga gebruiken.
Maar zoals aangegeven, het chassis is een optie en zo moet je het ook zien.
Ik zelf zal ook eerder mensen de nieuwe set veren aanraden dan het nieuwe chassis maar, heb je het geld voor het chassis kan het een leuke optie zijn.
In Mol en Utrecht zie ik er al de voordelen van maar, wat voor de een lekker rijd hoeft voor een ander niet lekker te rijden.
Rijstijlen verschillen, zo werkt een setup die voor een super gaat bij iemand anders weer niet.

aangezien mijn budget niet zo hoog is en brandstof niet gratis...
kijk ik naar low budget motoren die het redelijk goed doen, zoals alpha en axial.

oke nu mogen jullie tips geven :D

Jeffrey heeft 37 rondjes gereden.. en NIKS gesleuteld.. dat is toch geen testen. Ik weet 100% zeker dat een langer chassis op bepaalde banen beter werkt. Maja als iets op purmerend niet meteen een baanrecord rijd, dan is het niks.

Typisch...

Laatst bewerkt:
Ik heb het lange chassis op de eco zitten en ik moet zeggen dat hij toch rustiger rijdt als mijn nitro variant...

Zou het ook niet zo dadelijk afbreken...

@Paul, zoals je weet gebruiken we op de meeste banen een korte wielbasis, zeker op Pur.
Het langere chassis gaat beter over de sprong sectie , maar in de korte bochten merk je duidelijk dat de achterkant niet meewil.Daar waar Jef normaal vol gas kan , wil de auto nu meteen over de slangen heen vliegen.

Laatst bewerkt:
Duidelijk Michel, heeft Jeff ook met zijn camberlink lengte achter en toe in achter gespeeld ?
Ik kom zondag richting purmie, begin s'morgens met het lange chassis en ga dan s'middags met het korte chassis rijden als de tel computer aanstaat kunnen we de resultaten bekijken.
Ik denk zelf ook dat het korte chassis iets beter zal zijn maar, om het meteen een drama te noemen zal wel meevallen met mijn ervaringen tot nu toe met het lange chassis.

Owla :)

Gade hem nitro houden of electro maken?

Ik zie het nut niet in van die EU2011 kit elektro te maken :p
Tekno heeft een ander chasis en een ECO kopen is goedkoper dan een RCM conversie.

Ne m'n andere mbx6 blijft met Tekno V4 want daar ben ik enorm tevreden van en mijn nitro wordt verkocht als roller na NED BE GER.

oeh dan in de toekomst nog een nieuw vet motortje erop :D

Had de zondag de Ninja wat minder rijk gezet op aanraden van Paul...
Damn dan trekt hij nog eens door haha...
Ging ontzettend hard de zondag!!!

Back