Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

Gewoon droog laten, om de 10 liter controleer ik het pennetje op slijtage.
Als er platte kantjes aan komen wissel ik het pennetje voor een nieuwe en gebruik ik een ander gaatje in de as.

Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de pinnen in de aandrijfassen? Ik bedoel dus de kleine pinnetjes die in de cup holders (diffs) vallen.
Ik weet dat hier speciaal gereedschap voor is maar vraag me af of er ook andere methodes zijn om ze te vervangen.

Je kan er een Hudy tool voor kopen die is duur maar zal zijn geld wel weer opbrengen. Zelf heb ik laatst gewoon nieuwe assen besteld.

Mugen heeft onlangs zelf een handig tooltje hiervoor op de markt gebracht.

847765d1323826473-new-mugen-drive-pin-tool-b0541.jpg

Gewoon een dopje 5mm van een dopsleutelset gebruiken en een hamer, zo doe ik het al jaren.

Hoi Paul, ik ben wel benieuwd hoe je dat dan doet...leg je de as op het dopje en geef je dan een paar klappen op het pennetje (of op de as...lijkt mij niet wat dan zal deze krom gaan)?

Ik neem aan dat je het nieuwe pennetje er dan ook weer op dezelfde manier in slaat? Welke pennetjes gebruik je hiervoor?

Nooit last van gehad dat het pennetje er weer uit loopt o.i.d.?

Thx voor de nuttige info!

Ik heb het eens op de manier van Paul geprobeerd. Maar dan ipv met een hamer te slaan, het oude pennetje eruit gedrukt met een bankschroef. Het nieuwe pennetje moet ik er nog in persen maar daar verwacht ik geen problemen mee.
Het dopje bied voldoende zitting voor de as. Het laat op deze manier geen sporen achter op de as.

13.8 x 3 mm. C0271.

Let wel op want er zijn diverse pinnen te krijgen. Die in de middenassen zijn weer net anders als de assen naar de wielen.

12.8 x 3 C0270 middenassen
13.8 x 3 C0271 wielassen
15.8 x 2.5 C0265 middenas die het cvd gedeelte aan de as vasthouden
14.8 x 2.5 E0238 wielassen die het cvd gedeelte aan de as vasthouden
2.2 x 9.8 E0237 asjes die de outdrive in de diffcup vasthouden

Dat waren de asjes ;)

Ik probeer wat meer rebound uit mijn schokbrekers te krijgen.

Het lukt me niet om de as verder als 40% terug te laten komen, en echt vlot gaat dit niet.

Kan iemand me wat tips geven. Ik had al wel het een en ander op youtube gevonden. Maar de gegeven uitleg geeft dus niet meer als 40% rebound.

Ik gebruik momenteel olie van 400 CPS en de originele pistons 5 gaten van ??

Yep, gebruik de Kyosho IF346-03 bladders ipv de standaard Mugen bladders.
Ik gebruik ze zelf ook, je kunt dan de rebound beter controleren en ze slaan niet zo snel naar binnen.

Ik gebruik zelf geen foam achter de bladders, als je dat doet moet je bovenin de cap een gaatje boren meen ik.
Standaard shockcap met kyosho bladder werkt prima.

Back